Muroň napísal:
Paul napísal:
Toho Logana bych úplně nezavrhoval, cena je opravdu výborná. Co by mi vadilo je dost výrazný pokles hodnoty, lacinost a sklony k reznutí. Záleží, jak dlouho si chcete auto nechat. Jako alternativu k Loganovi (ale trochu dražší) bych viděl roční nebo dvouletou Fabii combi s 1,4 16V 63 kW, třeba přímo od dealera Škoda (předváděčka, referenční), aby to bylo průhledné. Motor je povedený spolehlivostí i spotřebou, servis snadno dostupný a ne drahý, 4 lidi a bagáž to odveze a za 10 let se snadno prodá za rozumný peníz. Asi bych Vám doporučil si obě auta vyzkoušet a až po tom se rozhodnout. Osobně si myslím, že co u Fabie na začátku přeplatíte, to u Logana ztratíte v průběhu času. Takže bych spíš rozhodoval podle toho, co mi bude víc vyhovovat.
Tady odkaz na článek polemizující s tím poklesem hodnoty: http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/133266-na-ktorych-autach-neprerobite/ Za Dacie málo dáš, za málo prodáš, ale ten absolutní "prodělek" je pořád malý. Koupíš za 200k, po 5ti letech prodáš za 80k, proděláš 120k. Fabii Combi neHTP koupíš za 270k, po pěti letech prodáš za 120k, proděláš furt víc (140k). Lacinost z Logana je pořád cítit, ale oproti předchozí generaci už to není takový puch láce. S reznutím je to otázka, údajně je plný pozink plechů, nikoli svařené karoserie (výrobě nerozumím, kdyžtak mě opravte, jestli všichni zinkují jen plechy před svařením). Logan MCV Favii drtí vnitřním prostorem, je to o třídu větší auto. Nicméně uznávám, že přechod z Toleda do Fabie je příjemnější než do Logana. Ať si paní zkusí oboje.
Ono to mnoho lidí vztáhne k nákupní ceně a posuzuje to relativně, a proto čísla pak vypadají drasticky, když někdo napíše, že vůz ztratil na hodnotě 60%, zatímco jiný si lépe drží cenu a ztratí pouze třeba 45%. Pokud někdo obrací každou korunu, tak ho zajímají absolutní ztráty.
U ojetin je to podobné. Někdo koupí auto za 50 tisíc a 25 do něj investuje (což je 50% nákupní ceny) a někdo koupí auto za 250 tisíc a rovněž do něj 25 tisíc investuje, ale tam je to pouhých 10%, a to se bere, že je normální taxa u ojetiny.
Znám dost lidí, kteří si koupili nové auto (nebo mladší ojeté), protože by museli na starém vyměnit brzdy třeba za 10 tisíc, což jim vzhledem k aktuální ceně stávajícího auta přišlo nesmyslné, ale utratit několikanásobně vyšší částku jim zatěžko nebylo. Paradoxně u ojetého třeba za ten prvotní servis tu desítku zaplatili taky, ale protože se to vztahovalo k jiné částce, tak jim to přišlo adekvátní.