citácia:
reakce na: Mikeencz, 27.06.2019 14:52 (Ahoj,hledám nějakou ojetinu na ...)
Ahoj, z nafty můžu doporučit překvapivě Peugeot 207 1.4 HDI, v kombíku je to vlastně dospělé a velmi komfortní auto. Ale pořád půjde o vabank sehnat něco v normálním stavu za tyhle peníze. Pak můj kamarád byl dlouho spokojený s Fiatem Croma 1.9 JTD - prodal jej při 200tis.km, vůz měl opravované jen servo a to měl automat(Japonský Aisin)!
Pár let jsem jezdil do práce denně dálnici 2x40km s ojetinou Peugeot 206 1.1 44kw 2002!! Auto jsem nešetřil a na dálnici jezdil prostě 130km/h, klimu jsem zapínal celé leto. Výsledek? Celková spotřeba 6.6l, v servisu jsem vyměnil výfuk za 1500kč, nechal pro jistotu udělat rozvody, vodní pumpu, svíčky a měnil poctivě olej i filtry. Pokazil se jen termostat za 250kč a čidlo pedálu brzdy za 200kč a přetěsnil vanu za 300kč. Vůz jsem také dobře prodal
P206 je i v kombíku a motor 1.4i mu dává slušnou dynamiku + dá se předělat na LPG. Ve tvé cenové relaci si můžeš dovolit ročníky 2008+, jmenují se myslím 206+.
Za mě, když si koupíš Peugeot 207 1.4i (nesmí to být VTI) nebo Renault Clio 1.2/1.4i nebo s přimhouřením oka Renault Megane II 2006+ 1.4/1.6 - budeš spokojený i bez dieslu a LPG, protože celkové náklady jsou velmi nízké a jak píšeš, umíš jezdit na spotřebu.
Já např. jezdil jednu dobu s Roomsterem 1.4 63kw kvůli hluku na dálnici do 120km/h a celkovou spotřebu jsem měl 6.5l(byly v tom i okresky). Když by sis pořídil VW Polo s tímhle motorem, budeš jezdit ještě za míň + kdykoliv můžeš přejít na LPG. To platí i pro Golf V 1.4/1.6 MPI, rovněž rok 2006+, kde se akorát vyhni automatické klimatizaci.
Jinak do Rakouska lyžovat stále jezdíme s VW Jetta(Golf sedan) 1.6 MPI LPG 2006, najeto cca 250tis.km už. Vůz je pohodlný a dobře odhlučněný, navíc opravdu působí bytelně udělaný, je naprosto bez koroze = parkuje venku v Beskydech bez garáže.