0
späť
 

diskuze k tématu: Spolehlivé, na dojíždění do práce do cca 80tis.

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
Mikeencz
počet príspevkov2
dátum registrácie31.12.2018
Štvrtok 27.06.2019 14:52, Spolehlivé, na dojíždění do práce do cca 80tis.
Ahoj,
hledám nějakou ojetinu na pravidelné dojíždění do práce.
Každý den najedu cca 35km tam a zase 35km zpět. Cesta je z naprosté většiny po rychlostní silnici rychlostí 110km/h (předpisově )
Měsíčně najedu tedy cca 1500km.

Hledám auto vyloženě dělníka. Nebudu na něj balit holky ani s ním závodit. Zároveň mi nebude líto nějakého toho šrámu na parkovišti. Potřebuji jen aby mě odvezlo do a z práce a to co nejlevněji a spolehlivě bez nějakých větších nákladů navíc.

Podle nájezdu bych to viděl spíše na nějaký diesel. Koukal jsem klasicky po fabiích SDI nebo Octávce TDI 66kw atd. Benzín by mi nevadil, pokud bude nižší spotřeba. Aktuálně mám rapida 1.2 TSI 77kw, se kterým v optimální teplotě dávám trasu se spotřebou pod 5,5 l/100. Rapid ale zůstane manželce. Přemýšlel jsem i o LPG, ale nikdy jsem LPG nevlastnil a bojím se nákladů navíc za revize atd.

Doporučíte něco spolehlivého s čím máte dobré zkušenosti a stálo by za to?
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 28.06.2019 13:31, RE: Spolehlivé, na dojíždění do práce do cca 80tis.
citácia:
reakce na: Mikeencz, 27.06.2019 14:52 (Ahoj,hledám nějakou ojetinu na ...)

Ahoj, z nafty můžu doporučit překvapivě Peugeot 207 1.4 HDI, v kombíku je to vlastně dospělé a velmi komfortní auto. Ale pořád půjde o vabank sehnat něco v normálním stavu za tyhle peníze. Pak můj kamarád byl dlouho spokojený s Fiatem Croma 1.9 JTD - prodal jej při 200tis.km, vůz měl opravované jen servo a to měl automat(Japonský Aisin)!

Pár let jsem jezdil do práce denně dálnici 2x40km s ojetinou Peugeot 206 1.1 44kw 2002!! Auto jsem nešetřil a na dálnici jezdil prostě 130km/h, klimu jsem zapínal celé leto. Výsledek? Celková spotřeba 6.6l, v servisu jsem vyměnil výfuk za 1500kč, nechal pro jistotu udělat rozvody, vodní pumpu, svíčky a měnil poctivě olej i filtry. Pokazil se jen termostat za 250kč a čidlo pedálu brzdy za 200kč a přetěsnil vanu za 300kč. Vůz jsem také dobře prodal
P206 je i v kombíku a motor 1.4i mu dává slušnou dynamiku + dá se předělat na LPG. Ve tvé cenové relaci si můžeš dovolit ročníky 2008+, jmenují se myslím 206+.

Za mě, když si koupíš Peugeot 207 1.4i (nesmí to být VTI) nebo Renault Clio 1.2/1.4i nebo s přimhouřením oka Renault Megane II 2006+ 1.4/1.6 - budeš spokojený i bez dieslu a LPG, protože celkové náklady jsou velmi nízké a jak píšeš, umíš jezdit na spotřebu.
Já např. jezdil jednu dobu s Roomsterem 1.4 63kw kvůli hluku na dálnici do 120km/h a celkovou spotřebu jsem měl 6.5l(byly v tom i okresky). Když by sis pořídil VW Polo s tímhle motorem, budeš jezdit ještě za míň + kdykoliv můžeš přejít na LPG. To platí i pro Golf V 1.4/1.6 MPI, rovněž rok 2006+, kde se akorát vyhni automatické klimatizaci.

Jinak do Rakouska lyžovat stále jezdíme s VW Jetta(Golf sedan) 1.6 MPI LPG 2006, najeto cca 250tis.km už. Vůz je pohodlný a dobře odhlučněný, navíc opravdu působí bytelně udělaný, je naprosto bez koroze = parkuje venku v Beskydech bez garáže.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.