citácia:
reakce na: Neklix, 16.12.2020 15:39 (Díky moc za reakci, za zkoušku ...)
Ahoj, tak teď rozumím, proč raději kombi
Uff motoricky mi sedí nejvíce 1.4 TSI EA211, umí být úsporný, nemá turbodíru jak 1.2 TSI a výkonově za mě jede o dvě třídy lépe, než 1.6 MPI - který ale mám jinak moc rád, zejména v Golfu, kde olej většinou vůbec nebere a nikdo nevíme proč
?! Proto občas mručím, když tu někdo příliš chváli Škodovky
TSI EA211 je sice přímý vstřik, ale poradí si i s kratšími trasami, protože je konstrukčně už vyladěný prakticky nejlépe ze všech ben. turbomotorů na trhu. Vyhnul bych se ACT(vypínání válců).
1.4 TSI EA211 najdeš v koncernových vozech - Octávie III, Passat B8, Golf VII, Superb 3(ten mě bavil právě s tímto motorem a prostor je královský) ale i Leon ST.
Ohledně 1.5 Ecoboost 4 válec(novější 3-válec je jiný motor) - na všech zahraničních forech a webech, co se zajímají o kvalitu a spolehlivost je to motor bez fatálních selháních. Fordu se povedlo prostě "napravit" pověst předka 1.6 EB.
Doporučuje se měnit často olej(rok/15tis.km) a jezdit na kvalitní benzín. Co tím myslí v zahraničí netuším, patrně 100oct s přísadami. U nás ani to nemusí být jistota, viz případy podvodů MOL nebo Benzíny s Vervou
Stálice jsou zatím jen OMV a Shell
.
Protože o víkendu jezdíš delší trasy, možná bych uvažoval i o tomto motoru, byť hned přiznávám neřídil jsem jej bohužel. Litrový EB jsem řídil a ten silnější 92kw považuji za nejdynamičtější turbolitr vůbec
Jenže na 1.0 EB v FF3 (před i po faceliftu) přibývá stížností na chronický úbytek chladící kapaliny a servisy si neví rady. Na tohle si stěžují majitelé 1.0 EB po celé Evropě. Prý jsou na stopě, jde o jakési těsnění v motoru, ale více se mi nepodařilo zjístit Proto jsem prostě u Fordu ostražitý
Takže projel bych se ve Focusu III facelift kombi 1.5 EB, možná osloví.
Tak a teď něco zábavnějšího: Honda Civic IX (2011-2017) 1.8 VTEC
... já si totiž myslím, že kufr 40x l stačí 4-členné rodině, co nepořebuje kočárek a pak Civic s tímto motorem moc konkurence nemá - spolehlivost, sportovní vzhled i podvozek, radost z jízdy a zajímavý nekonvenční interiér