0
späť
 

diskuze k tématu: Spolehlivé auto za 250.000

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
Neklix
počet príspevkov5
dátum registrácie15.12.2020
Utorok 15.12.2020 21:29, Spolehlivé auto za 250.000
Ahoj, už řadu let jezdím Oktávkou 1U2, 1.6 benzín, 74 kW, 190.000. Léta na ní jsou už znát, ale nerezne mi, nikdy s ní nebyl větší problém (jednou vysypané ložisko na poloose), začíná brát olej a likviduje jeden motorek odstřikovačů za druhým (tzn teď kupuju třetí). Nicméně už je to starší dáma a bojím se na ni spolehnout, kdybych měl odcestovat daleko nebo na hory.
Proto přemýšlím o novém autě, co se mnou stráví třeba dalších 10 a více let. Jezdím párkrát do týdne po městě, párkrát do měsíce mimoměsto, párkrát do roka po okolních zemích. Nájezd tak 15000 km ročně.
Měl bych se tam vejít s 2-3 dětma a ženou, ale nepotřebuje to zase být něco obrovského. Chtěl bych si tím taky trochu udělat radost, aby se mi to auto líbilo a bylo radost ho řídit. Každopádně v autech se moc nevyznám, tak jsem přemýšlel od BMW X1, přes Volvo s60, až k Mercedesu S 320 CDi, mezi tím mi hlavou lítali i E39 a podobně. Je asi vidět, že ty auta moc společného nemají, vždy mě zaujalo něco jiného, u mercedesu luxus, u X1 článek o spolehlivosti, u volva všudemožně vzpomínaná bezpečnost a u E39 "klasika". Asi by bylo ideální si koupit nějaké auto co se tu občas doporučuje, jako Golf nebo C-Max a k tomu něco na "hraní", ale to mi rozpočet asi nedovolí.
Nenašel by se někdo, kdo řešil podobný problém a nepřišel by s doporučením?
Děkuji!
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 16.12.2020 14:21, RE: Spolehlivé auto za 250.000
citácia:
reakce na: Neklix, 15.12.2020 21:29 (Ahoj, už řadu let jezdím Oktáv ...)

Ahoj, tvůj požadavek jsem četl nejméně 4x abych našel nějakou odpověď - zcela subjektivni
Jestli máš dvě děti a třetí se plánuje, tak bych opravdu hledal mezi MPV a není třeba být z toho smutný. Takový S-MAX 2.0 TDCi a nebo Zafira C 1.6 Turbo Tě bavit prostě budou!!
Ten S-MAX je skvělý, ale bohužel v benzínu nic nejde doporučit jako spolehlivý a odolný motor.
Naopak 2.0 TDCi je povedený, ale v zimě počítej, olej se zahřeje tak po 25-30km.
Zafira C 1.6 Turbo je vedle koncernové 1.6 MPI jak Porsche, to není vtíp 220km/h pro tento motor není problém , dále podvozek není vůbec špatný, ani ergonomie, v tom autě je za mě radost jezdit. Co je důležité - Zafiru mají rády děti, větší okna, zadní řada není utopená někde u podlahy a celkově dobré odhlučnění. Zkusil bych se projet minimálně
reagovať
Neklix
počet príspevkov5
dátum registrácie15.12.2020
Streda 16.12.2020 15:39, RE: RE: Spolehlivé auto za 250.000
citácia:
reakce na: BobanHTP, 16.12.2020 14:21 (Ahoj, tvůj požadavek jsem četl ...)

Díky moc za reakci, za zkoušku nic nedám, zkusím to tedy projet a třeba mě to opravdu překvapí.
Třetí dítě není na cestě, ale může se stát, že občas povezu tři ve věku 6-12, ale to by nemělo být pravidlem, proto jsem se spíš přikláněl k nějaké klasice než MPV, protože teď se do oktávky vejdeme a časem sice porostou, ale úměrně s tím bude klesat ochota a potřeba s námi někam jezdit :)
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 17.12.2020 11:28, RE: RE: Spolehlivé auto za 250.000
citácia:
reakce na: BobanHTP, 16.12.2020 14:21 (Ahoj, tvůj požadavek jsem četl ...)


Já trošku zase doplním nějaké tvoje info.
Zafir i Smaxů nám přes firmu prošlo větší množství, v různých generacích a různých motorizacích.
Smax je větší a lepší auto. Lépe odhlučněný, lépe odladěný podvozek. První generaci jsem měl kolega s 2,0tdci, aktuální generaci má kolegyně s 1,5 Ecoboost. Právě benzínová motorizace je jízdně to nejlepší - je ještě tišší než nafta, mnohem kultivovanější a se skvělým projevem. Největší nevýhodou tohoto motoru je přímý vstřik benzínu a z toho pramenící rizika. Jinak je to jedinné MPV, u kterého bych si dovedl představit každodenní soužití.
Zafira C, nebo Zafira Tourer je o fous menší, na firmě máme 2, obě s 2,0CDTi v různých výkonových variantách. Auto jako takové je celkově dobře odhlučněné s mizerně odhlučněným motorem - to by v případě 1,6 turbo nemuselo vadit. Pokud se nepletu, tak se do téhle zafiry montovala 1,6 turbo i s nepřímým vstřikem. Jinak ta auta fungují celkem obstojně, ale je vidět, že nejsou tak dobře postavená jako smax. Velmi mi vadí naprosto nsmyslě tuhé řízení a řazení, které u tohoto kinderwagenu nedává sebemenší smysl. Kolegyně má i 2,0CDTi s cca 160koňmi a v zimě má velké problémy s řazením. Studený olej zatuhne tak, že je téměř nemožné řadit. Olej se v převodovce zahřeje jenom jízdou, což je velmi otravný jev. Výměna oleje nepomohla a rozhodně nebudu na firemním autě zkoušet olej s jinou specifikací, než kterou doporučuje výrobce...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 17.12.2020 13:48, RE: RE: RE: Spolehlivé auto za 250.000
citácia:
reakce na: Neklix, 16.12.2020 15:39 (Díky moc za reakci, za zkoušku ...)

Ahoj, tak teď rozumím, proč raději kombi
Uff motoricky mi sedí nejvíce 1.4 TSI EA211, umí být úsporný, nemá turbodíru jak 1.2 TSI a výkonově za mě jede o dvě třídy lépe, než 1.6 MPI - který ale mám jinak moc rád, zejména v Golfu, kde olej většinou vůbec nebere a nikdo nevíme proč ?! Proto občas mručím, když tu někdo příliš chváli Škodovky
TSI EA211 je sice přímý vstřik, ale poradí si i s kratšími trasami, protože je konstrukčně už vyladěný prakticky nejlépe ze všech ben. turbomotorů na trhu. Vyhnul bych se ACT(vypínání válců).
1.4 TSI EA211 najdeš v koncernových vozech - Octávie III, Passat B8, Golf VII, Superb 3(ten mě bavil právě s tímto motorem a prostor je královský) ale i Leon ST.

Ohledně 1.5 Ecoboost 4 válec(novější 3-válec je jiný motor) - na všech zahraničních forech a webech, co se zajímají o kvalitu a spolehlivost je to motor bez fatálních selháních. Fordu se povedlo prostě "napravit" pověst předka 1.6 EB.
Doporučuje se měnit často olej(rok/15tis.km) a jezdit na kvalitní benzín. Co tím myslí v zahraničí netuším, patrně 100oct s přísadami. U nás ani to nemusí být jistota, viz případy podvodů MOL nebo Benzíny s Vervou Stálice jsou zatím jen OMV a Shell .
Protože o víkendu jezdíš delší trasy, možná bych uvažoval i o tomto motoru, byť hned přiznávám neřídil jsem jej bohužel. Litrový EB jsem řídil a ten silnější 92kw považuji za nejdynamičtější turbolitr vůbec Jenže na 1.0 EB v FF3 (před i po faceliftu) přibývá stížností na chronický úbytek chladící kapaliny a servisy si neví rady. Na tohle si stěžují majitelé 1.0 EB po celé Evropě. Prý jsou na stopě, jde o jakési těsnění v motoru, ale více se mi nepodařilo zjístit Proto jsem prostě u Fordu ostražitý
Takže projel bych se ve Focusu III facelift kombi 1.5 EB, možná osloví.

Tak a teď něco zábavnějšího: Honda Civic IX (2011-2017) 1.8 VTEC
... já si totiž myslím, že kufr 40x l stačí 4-členné rodině, co nepořebuje kočárek a pak Civic s tímto motorem moc konkurence nemá - spolehlivost, sportovní vzhled i podvozek, radost z jízdy a zajímavý nekonvenční interiér
reagovať
Neklix
počet príspevkov5
dátum registrácie15.12.2020
Piatok 18.12.2020 09:50, RE: RE: RE: RE: Spolehlivé auto za 250.000
citácia:
reakce na: BobanHTP, 17.12.2020 13:48 (Ahoj, tak teď rozumím, proč ra ...)

Civic se mi líbí daleko víc než MPV, to je ten správný směr. Asi mi jde víc o ten zážitek z jízdy a vzhled než o praktičtnost (to se nesmí dozvědět žena). Napadají tě jestě další varianty? Ať mám z čeho vybírat
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 22.12.2020 13:15, RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivé auto za 250.000
citácia:
reakce na: Neklix, 18.12.2020 09:50 (Civic se mi líbí daleko víc ne ...)

Ahoj, dal bych šanci Fordu Focus III facelift 1.0 Ecoboost 92kw a nebo ještě lépe mírně došetřil na 1.5 Ecoboost, případně na koráb Mondeo 1.5 EB, kde i posádka v druhé řadě se bude cítit velmi dobře
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.