A nebo koupit za 70 a modlit se, aby to vydrželo
Za solidní ojetiny považuju Citroen C5 diesel, Ford Mondeo (diesely slušné, ale ne úplně spolehlivé - všechny nesmysly typu vstřiky, dvouhmota, turba, čerpadla tam odcházejí nějak rychleji, než u Citroenu např., ale záleží samozřejmě na štěstí), BMW 5 (ale v bezvadném stavu, jinak ne), o několik tříd níže Škoda Octavia, Fabia 1.9 SDI (tam se skoro nemá co podělat), Opel Astra benzín, VW Golf při pečlivém výběru atd. Záleží, co se líbí. Možná bych přihlížel k tomu, aby to nemělo spojku před výměnou - většinou vydrží kolem 100-120 tisíc km, tak nejlépe po nedávné výměně. Octavie jsou často k vidění po výměně spojky. Ale třeba u Omegy mám pořád původní a najeto přes 200 tisíc, takže zjistit pro konkrétní model. Ještě bych doplnil - nekupovat auto od nikojho, kdo evidentně šetřil každou korunu. Takže na zrezlých plecháčích? Ne. Špinavé? Ne. Se sjetými gumami? Ne. Špína uvnitř? Ne. Neví, kdy naposledy měnil olej. Ne. Kdy naposledy měřil geometrii? Neví? Ne. Měnil taky vzduchový filtr? Ne? Nebrat. Protože ty potřebuješ koupit auto od někoho, kdo se o něj staral, ne kdo závady přecházel a ignoroval. Ale samozřejmě, když budeš takto pečlivý, tak budeš vybírat dlouho a hodně lidí naštveš
Já se to snažím pořešit vždy již po telefonu, abychom se s dotyčným neokrádali o čas, ale podle mé zkušenosti - lidi nejsou schopni mluvit na rovinu. Lžou. Já se zeptám, jestli tomu autu něco je. ne, není, pane, jezdí, troubí, pohoda. přijedu tam a auto nejde nastartovat nebo se mu z výfuklu valí černý, popř.modrý (olej) dým. nechápu to, ale buď na to připraven. Taky bacha na kecy typu: má to tu a tu závadu, ale mechanik říkal, že je to oprava za cca 3000Kč. Ověřit si to. protože ta oprava může být za 10x tolik. Třeba mi říkal pán u Renaultu Laguny, že oprava vrzajícího 5.stupně za 3000, prý. Houby, za 30 minimálně. A nebo koupit použitou převodovku za 10 + práce a modlit se, aby se to u ní za týden neprojevilo taky. Zvlněné kotouče - oni ti řeknou, že nový stojí 8 stovek. Pak zjistíš, že nový stojí 12 stovek a s prací tě to vyjde na 5 násobek odhadu původního majitele. Ať to opraví on a připočte si to k ceně
Nebrat nic, co není v bezvadném stavu. Do bazarů vůbec nechodit, obzvlášť do těch velkých, známých. jsou schopni nabízet bouraného starého Passata se zvlněnými kotouči za 90 tisíc a tvrdit, že bouraný není a že má najeto 190 tisíc, když má nový volant a vystřelený a nedbale opravený airbag u spolujezdce. V Extra auto zase svého času nabízeli vůz s děravým chladičem - byl naplněn tak, aby vydržel 5 minutovou testovací jízdu. někdy prostě máš pocit, že ani nejednáš s lidmi. Ale jsou i slušní, jen ho najít. Poznáš ho podle toho, že nebude lhát a auto bude v pěkném stavu
A nebo koupit za 70 a modlit se, aby to vydrželo
Za solidní ojetiny považuju Citroen C5 diesel, Ford Mondeo (diesely slušné, ale ne úplně spolehlivé - všechny nesmysly typu vstřiky, dvouhmota, turba, čerpadla tam odcházejí nějak rychleji, než u Citroenu např., ale záleží samozřejmě na štěstí), BMW 5 (ale v bezvadném stavu, jinak ne), o několik tříd níže Škoda Octavia, Fabia 1.9 SDI (tam se skoro nemá co podělat), Opel Astra benzín, VW Golf při pečlivém výběru atd. Záleží, co se líbí. Možná bych přihlížel k tomu, aby to nemělo spojku před výměnou - většinou vydrží kolem 100-120 tisíc km, tak nejlépe po nedávné výměně. Octavie jsou často k vidění po výměně spojky. Ale třeba u Omegy mám pořád původní a najeto přes 200 tisíc, takže zjistit pro konkrétní model. Ještě bych doplnil - nekupovat auto od nikojho, kdo evidentně šetřil každou korunu. Takže na zrezlých plecháčích? Ne. Špinavé? Ne. Se sjetými gumami? Ne. Špína uvnitř? Ne. Neví, kdy naposledy měnil olej. Ne. Kdy naposledy měřil geometrii? Neví? Ne. Měnil taky vzduchový filtr? Ne? Nebrat. Protože ty potřebuješ koupit auto od někoho, kdo se o něj staral, ne kdo závady přecházel a ignoroval. Ale samozřejmě, když budeš takto pečlivý, tak budeš vybírat dlouho a hodně lidí naštveš
Já se to snažím pořešit vždy již po telefonu, abychom se s dotyčným neokrádali o čas, ale podle mé zkušenosti - lidi nejsou schopni mluvit na rovinu. Lžou. Já se zeptám, jestli tomu autu něco je. ne, není, pane, jezdí, troubí, pohoda. přijedu tam a auto nejde nastartovat nebo se mu z výfuklu valí černý, popř.modrý (olej) dým. nechápu to, ale buď na to připraven. Taky bacha na kecy typu: má to tu a tu závadu, ale mechanik říkal, že je to oprava za cca 3000Kč. Ověřit si to. protože ta oprava může být za 10x tolik. Třeba mi říkal pán u Renaultu Laguny, že oprava vrzajícího 5.stupně za 3000, prý. Houby, za 30 minimálně. A nebo koupit použitou převodovku za 10 + práce a modlit se, aby se to u ní za týden neprojevilo taky. Zvlněné kotouče - oni ti řeknou, že nový stojí 8 stovek. Pak zjistíš, že nový stojí 12 stovek a s prací tě to vyjde na 5 násobek odhadu původního majitele. Ať to opraví on a připočte si to k ceně
Nebrat nic, co není v bezvadném stavu. Do bazarů vůbec nechodit, obzvlášť do těch velkých, známých. jsou schopni nabízet bouraného starého Passata se zvlněnými kotouči za 90 tisíc a tvrdit, že bouraný není a že má najeto 190 tisíc, když má nový volant a vystřelený a nedbale opravený airbag u spolujezdce. V Extra auto zase svého času nabízeli vůz s děravým chladičem - byl naplněn tak, aby vydržel 5 minutovou testovací jízdu. někdy prostě máš pocit, že ani nejednáš s lidmi. Ale jsou i slušní, jen ho najít. Poznáš ho podle toho, že nebude lhát a auto bude v pěkném stavu 
které doporučuji udělat ihned nezávisle na tom co jsi u majitele slyšel za pohádku,takže si udělej limit na 50 000kč.Nepíšeš jaký máš roční nájezd ani za jakým účelem (potřebuješ hatch nebo stačí kombi?).Jezdíš jen po městě a o víkendu na výlet? Nebo denně 100km?V každém případě u aut této kategorie,pokud nemáš odloženo dalších cca 30 tisíc na další větší servis (vstřiky,turbo,dvojhmota) se vyhni nafťákum..Při 70 000kč limitu se dostaneš na auta,která mají již cca 10-15let,nájezdy 300-500 000km reálně a čekají je totální generálky.Samozřejmě na tachometru svítí 130 000km...Takže směřuj se na spolehlivý benzín...
A nebo koupit za 70 a modlit se, aby to vydrželo
Za solidní ojetiny považuju Citroen C5 diesel, Ford Mondeo (diesely slušné, ale ne úplně spolehlivé - všechny nesmysly typu vstřiky, dvouhmota, turba, čerpadla tam odcházejí nějak rychleji, než u Citroenu např., ale záleží samozřejmě na štěstí), BMW 5 (ale v bezvadném stavu, jinak ne), o několik tříd níže Škoda Octavia, Fabia 1.9 SDI (tam se skoro nemá co podělat), Opel Astra benzín, VW Golf při pečlivém výběru atd. Záleží, co se líbí. Možná bych přihlížel k tomu, aby to nemělo spojku před výměnou - většinou vydrží kolem 100-120 tisíc km, tak nejlépe po nedávné výměně. Octavie jsou často k vidění po výměně spojky. Ale třeba u Omegy mám pořád původní a najeto přes 200 tisíc, takže zjistit pro konkrétní model. Ještě bych doplnil - nekupovat auto od nikojho, kdo evidentně šetřil každou korunu. Takže na zrezlých plecháčích? Ne. Špinavé? Ne. Se sjetými gumami? Ne. Špína uvnitř? Ne. Neví, kdy naposledy měnil olej. Ne. Kdy naposledy měřil geometrii? Neví? Ne. Měnil taky vzduchový filtr? Ne? Nebrat. Protože ty potřebuješ koupit auto od někoho, kdo se o něj staral, ne kdo závady přecházel a ignoroval. Ale samozřejmě, když budeš takto pečlivý, tak budeš vybírat dlouho a hodně lidí naštveš
Já se to snažím pořešit vždy již po telefonu, abychom se s dotyčným neokrádali o čas, ale podle mé zkušenosti - lidi nejsou schopni mluvit na rovinu. Lžou. Já se zeptám, jestli tomu autu něco je. ne, není, pane, jezdí, troubí, pohoda. přijedu tam a auto nejde nastartovat nebo se mu z výfuklu valí černý, popř.modrý (olej) dým. nechápu to, ale buď na to připraven. Taky bacha na kecy typu: má to tu a tu závadu, ale mechanik říkal, že je to oprava za cca 3000Kč. Ověřit si to. protože ta oprava může být za 10x tolik. Třeba mi říkal pán u Renaultu Laguny, že oprava vrzajícího 5.stupně za 3000, prý. Houby, za 30 minimálně. A nebo koupit použitou převodovku za 10 + práce a modlit se, aby se to u ní za týden neprojevilo taky. Zvlněné kotouče - oni ti řeknou, že nový stojí 8 stovek. Pak zjistíš, že nový stojí 12 stovek a s prací tě to vyjde na 5 násobek odhadu původního majitele. Ať to opraví on a připočte si to k ceně
Nebrat nic, co není v bezvadném stavu. Do bazarů vůbec nechodit, obzvlášť do těch velkých, známých. jsou schopni nabízet bouraného starého Passata se zvlněnými kotouči za 90 tisíc a tvrdit, že bouraný není a že má najeto 190 tisíc, když má nový volant a vystřelený a nedbale opravený airbag u spolujezdce. V Extra auto zase svého času nabízeli vůz s děravým chladičem - byl naplněn tak, aby vydržel 5 minutovou testovací jízdu. někdy prostě máš pocit, že ani nejednáš s lidmi. Ale jsou i slušní, jen ho najít. Poznáš ho podle toho, že nebude lhát a auto bude v pěkném stavu 