0
späť
 

diskuze k tématu: Výběr ojeté Octavie I-II

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, dovoz vozidel
karmej
počet príspevkov2
dátum registrácie19.09.2025
Piatok 19.09.2025 10:53, Výběr ojeté Octavie I-II
Dobrý den, zvažuji koupi ojeté Octavie combi I nebo II a už z toho "rostu". Chci spolehlivost, najet ještě max 100 000km a něco výkonu (dosud Peugeot 405 55kW...).
Původní volba byla 1.6MPI BSE, Oct II 1Z, 75kW. V nabídce je ale většinou stejného stáří O I 1U BFQ, což je údajně složitější a náchylnější žrát ole (ty O I se fakt prý prodávaly do 2010)...
Je ten rozdíl 1U-1Z opravdu tak podstatný?
Teď ještě koketuji s 1.4 TSI, o problémech prvních seriích je pěkně popsáno zde v
https://www.tipcars.com/magazin/poradna/jak-jednou-provzdy-vyresit-problem-s-rozvody-u-motoru-1-4-tsi.html

Rád bych p. Maška požádal ještě o vysvětlení zmíněných problémů s turbem, to jsem nevěděl. Turbu jsem se chtěl původně vyhnout, ale soused tohle auto 2011 má a max. spokojenost.

U nás mají Octavie většínou více majitelů a často jsu původem z Německa.
Dovézt si osobně auto z Německa po ose je dost opruz, pojištění a značky, nemá tu někdo zkušenost, jak na to nejlépe? Třeba služba, která to zařídí nebo vybrané auto přímo doveze, ale ne za 20Kč za km?
Předem děkuji
reagovať
nahlásit
KoobaS
počet príspevkov1067
dátum registrácie23.04.2014
Pondelok 22.09.2025 11:17, RE: Výběr ojeté Octavie I-II
citácia:
reakce na: karmej, 19.09.2025 10:53 (Dobrý den, zvažuji koupi ojeté ...)


Je patrné, že hledáte auto, které nebude stát moc peněz a vydrží ještě dost kilometrů s minimálními náklady.
Co Vás vede k tomu dívat se po Octaviích první a druhé generace, které budou značně ojeté, v pochybném stavu a ještě si nesmyslně drží cenu?
reagovať
nahlásit
karmej
počet príspevkov2
dátum registrácie19.09.2025
Pondelok 22.09.2025 11:42, RE: RE: Výběr ojeté Octavie I-II
Dobrý den, děkuji za reakci, přesně jak píšete. Je asi čas nahradit Peugeot 405D 55kW něčím trochu živějším a z pohledu řízení komfortnějším.
Asi takto:
Zinkovaná karoserie=nehnije (ověřeno na P405)
combi s velkým kufrem
Ještě atmosferický benzín=méně poruchových vymožeností
Velmi dostupný servis a ND
Běhá jich hodně a i starší vypadají "dobře", tak snad "drží"
V Německu začínají papírově slušná auta na cca 80 tis, tady je to kolem 100 tis, řekl bych
Poslední roky před "downsizovou" honou za CO2 přeludem.
Roky jsem se o auta nezajímal, budu moc vděčný, když mi tu někdo otevře oči.
reagovať
nahlásit
KoobaS
počet príspevkov1067
dátum registrácie23.04.2014
Utorok 23.09.2025 11:04, RE: RE: RE: Výběr ojeté Octavie I-II
citácia:
reakce na: karmej, 22.09.2025 11:42 (Dobrý den, děkuji za reakci, p ...)


Zkusím reagovat na Vaše myšlenky.
Antikorozní ochrana u koncernu a škodovek nikdy nebyla hitparáda. Tyhle octavie budou dnes hnít možná i více než zachovalá P406.
Kombi s velkým kufrem - tady mají octavie výhodu. Jenom ty litry nahání v hloubce kufru - mě osobně třeba vyhovuje víc kufr s větším půdorysem.
Velmi dostupný servis - souhlasím, opraví to každý aspoň trochu zručný mechanik protože to má pod rukama pořád. navíc na internetu bude spousta návodů na samoúdržbu v češtině. náhradní díly jsou dnes bezproblémů dostupné na většinu běžných aut po roce 2000. Tady není nutné se upínat zrovna na škodu.
Atmo benzín - dnes nejjednodušší spalovací pohon. Volbu chápu, jenom dodám, že VW touhle dobou zrovna kvalitou atmo benzínů neoplýval. Chápu i to, že by mělo jít o starší, emisemi neuškrcený motor.
Osobně bych se spíš než na škodu díval jinam. Jak jsem psal dříve, ta auta si nesmyslně drží cenu, a to i naprosto vylítané vrány před smrtí.
Kam se dívat jinam s rozpočtem do 100kkč: Peugeot 406 - větší, pohodlnější, ale dnes už přecejenom staré auto, které je lepší servisovat u někoho se znalostí modelu.
Renault Megane II nebo Laguna II. Skvělá odolnost proti korozi, skvělé benzínové motory. Vrtochy a nedokonalosti modelů jsou dneska známy a jdou snadno řešit.
Ford Mondeo - větší, pohodlnější, lepší benzínové motory, ale přinejlepším stejná odolnost proti korozi
Fiat croma - těch ale bude s benzínovým motorem jako šafránu
Napadá mě i Volvo V70 generace P2, ale to už je přecejenom opravdu velké auto "prémiového" výrobce a odpovídají tomu provozní náklady - tedy vyšší spotřeba a dražší díly.
Za zvážení určitě stojí i Honda accord nebo toyota avensis s mnohem lepšími benzínovými motory.
reagovať
nahlásit
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.