0
späť
 

diskuze k tématu: škoda superb ll

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy
dominik_beer98
počet príspevkov1
dátum registrácie10.09.2019
Utorok 10.09.2019 07:36, škoda superb ll
Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, chtěl bych si pořídit ojetý superb ll. Zajímá mě, zda se mám bát koupě verze s automatem, nebo je lepší klasický manuál. Druhý dotaz se týká motoru, budu auto využívat jen po Praze a blízkém okolí. Zajímá mě tedy, zda je lepší 2.0 TDi, nebo 1.8 TSi.

Děkuji :)
reagovať
Driver79
počet príspevkov130
dátum registrácie20.11.2014
Utorok 10.09.2019 11:36, RE: škoda superb ll
citácia:
reakce na: dominik_beer98, 10.09.2019 07:36 (Dobrý den, chtěl bych se zepta ...)


K volbe motoru:
Vetsina benzinovych variant je u koncernu v ojetine dosti rizikova. A zrovna 1,8 TSI je asi nejhorsi mozna volba. Zalezi take na roku, treba budou novejsi serie jiz lepsi, ale bez presne znalosti let vyroby ci konkretni kodu verzi motoru se asi neobejdete. A ne, nevim, kde je ziskat. Mozna je to jen spekulace. Kazdopadne vetsina TSI konzumuje olej. Nektere 1.8 neprezili zaruku.
Bude lepsi orientovat se na naftu.
Jeste z benzinu v Superbu snad stoji za to 3.6 FSI, ale to zas nema malou spotrebu...

Ad DSG:
Nejlepe, kdyz byl menen olej v prevodovce. Idealne po 60tkm, ale i pozdeji se asi da, hlavne vubec nekdy. Vyhoda DSG je ze vsech dostupnych automatu u nas ma asi nejrozumejsi servis. Obavat se ho tedy nemusite.
Zakladni test DSG:
- Musi radit bez trhani, ostatne jako kazda jina aut. prevodovka.
- Auto stoji, zaradit D, nemel by se ozvat zadny raz.
- Stoji, dat D, pustit brzdu (zadny plyn!) - auto se musi plynul rozjet a zaradit 2ku. Do velkych kopcu to asi nepujde, ale na rovine vzdy.

II Superby starsi rocniky nekdy radi reznou na zadnich blatnicich na prechodu na plast. naraznik, nebo na konci lemu, zkontrolujte si dane oblasti.
Hodne stesti preji.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 10.09.2019 14:32, RE: škoda superb ll
citácia:
reakce na: dominik_beer98, 10.09.2019 07:36 (Dobrý den, chtěl bych se zepta ...)


Ahoj, ty 1.8 TSI velmi častou berou olej a další věci. Nejde doporučit, ledy by si byl automechanik, co si všechno pohlídá a včas opraví. Nopak 2.0 TDI CR je ok, má jej můj kamarád ve Superb II facelift kombíku, 250tis.km najeto bez poruchy. Jen si raději Superb II projeď a porovnej s Passatem a Mondeem. Škoda hodně houpe, dle mého nestíhá použitý podvozek z Octávie na tak velkou karosérii.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1326
dátum registrácie09.10.2008
Štvrtok 12.09.2019 22:07, RE: škoda superb ll
citácia:
reakce na: dominik_beer98, 10.09.2019 07:36 (Dobrý den, chtěl bych se zepta ...)


DSG nemá ráda popojíždění v kolonách a dlouhodobě jej nesnese. Přitom toto je jediný rozumný důvod volby automatu v českých podmínkách. Servisně je to drahá převodovka, spojky cca 30 tisíc, dvouhmota 20 tisíc (obojí spotřebák na cca 100 tisíc km ve městě a 200 tisíc km mimo něj), porouchaná mechatronika cca 30 tisíc.
Benzínový motor v Superbu 2 nemá smysl, všechny mají závažné problémy.
reagovať
....
počet príspevkov6
dátum registrácie30.12.2018
Piatok 13.09.2019 08:35, RE: RE: škoda superb ll
Mám Passata B7 2.0 TDi DSG, dával jsme tu na něj kdysi recenzi. Blížím se ke 250 000km a s převodovkou nejsou zatím žádné problémy (ťuk ťuk), důležitá je výměna oleje po 60 000km. Bavil jsem se servisákem na kolik by vyšla případná oprava a dle jeho slov takto: spojky do 15 tisíc (originál), setrvák cca 10 tisíc (LUK) a mechatronika kolem 25, bez práce. Jak jsem nakoupil, tak předávám, dohadovat se tady jestli je to reálné nebo ne se nebudu, řekněme, že nemám důvod mu nevěřit. Takže nic levného, zase ale nic, s čím by majitel ojetého diesela v automatu neměl počítat...

Na rozdíl od Pavlíka volbu automatu plně chápu a po ujetých zhruba 60 000 km mě nenapadá rozumný důvod proč chtít do auta manuál, obzvlášť do auta typu Passat. Na druhou stranu s tím najezdím 30 000 km ročně zhruba stejným poměrem mezi dálnicí, okreskou a městem. Ve městě si to žádá mírné ústupky oproti měničovému automatu, ale plně vynahrazuje ve zbytku proběhu. Jen do města bych ale DSG nechtěl, ale to ani dieselového Superba.
reagovať
Driver79
počet príspevkov130
dátum registrácie20.11.2014
Piatok 13.09.2019 08:54, RE: RE: škoda superb ll
citácia:
reakce na: Pavlik, 12.09.2019 22:07 (DSG nemá ráda popojíždění v ko ...)


Dost jsem se tim posledni dobou zabyval a nevychazi mi v nasich podminkach jasnejsi volba nez DSG ohledne mozneho servisu, diagnostiky, funkce prevodovky vzhledem k autu a ceny oprav.

Vzdyt s tim jezdi "pul naroda".

Pokud by se dotycny mel bat DSG, tak by nebylo mozno na nasem trhu chtit zadnou jinou dotupnou AT.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 13.09.2019 09:39, RE: RE: RE: škoda superb ll
citácia:
reakce na: Driver79, 13.09.2019 08:54 (Dost jsem se tim posledni dobo ...)

Ahoj, můj kamarád má v menší firmě jen Hondy Accord, od r.2006 po ty poslední - vše automat, některé se prodávaly v 350tis.km a automat bez poruchy.
Bohužel koncern tady nemá šanci, nevím přesně o jaký automat v Hondě jde, ale tak by měl správně vypadat Domýšlet se, proč za celou existenci DSG nedošlo k řádnému zlepšení výdrže mechatroniky je možná na místě, protože DSG tady není krátkou dobu

Ale můžeme jít dál, soused o pár domků teď prodával Fiat Croma 1.9 JDT s automatem Aisin, najeto 200tis.km, porucha? Nic. Škubání? Nic
Ono i koncern mívá k některým motorizacím klasický měnič, a ten snese hodně víc, než jakékoliv DSG...
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Piatok 13.09.2019 13:40, RE: RE: RE: RE: škoda superb ll
Takhle bych mohl chodit po sousedech a známých s DSG a vyšlo by mi, že je to vlastně úplně nejlepší automat, protože znám jen jednoho co řešil mechatroniku (DQ200) a jednoho se setrvákem (DQ250), u zbytku maximální spokojenost i při velkém nájezdu, o žádném škubání ani poruchách není řeč.
A že se u motorů s větším krouťákem používá měnič je snad dáno z toho důvodu, že víc Nm dvouspojka nezvládne ne? Nepochybuju o tom, že pokud ano, tak by ji tam dali, protože je efektivnější, což má vliv na spotřebu, potažmo emise, do kterých jsou automobilky tlačeny a je to vidět u dalších výrobců, které houfně dvouspojky nasazují.
Z DSG bych nedělal strašáka, že je složitější a tím pádem na servis náročnější, je jasné. Ale jestli se, co si tady čtu, bavíme o cca 50k Kč pokud mi odejde komplet, tak je to málo nebo moc? A stojí mi tyhle teoretické náklady za jistotu, že nemusím řadit pokud nechci? To si musí zodpovědět každý sám. Vyrobeno jich bylo několik desítek miliónů, a že by to byla katastrofa se mi nezdá, její volba má své opodstatnění a pojí se s ní výhody i nevýhody stejně jako s hydroměničem.
Navíc, pokud chci automat, tak jaké mám možnosti na našem trhu ve střední třídě, resp. kolik je ojetin s hydroměničem vs. s dvouspojkou? Mám pocit, že to bude podobné, jako je nabídka benzín vs. nafta, kdy je z dieselů mnohem větší výběr. A i když je moc nemusím, tak nebudu tvrdit, že jeho nákup = jistota x desítek tisíc v servisu a stejně tak s dvouspojkou.
Další věc je, na kolik vyjde servis měničového automatu (CVT, robotizované převodovky), pokud odejde i ten, zvlášť pokud v něm budu mít na doporučení výrobce doživotní olejovou náplň a kolik těch servisů je? Upřímně nevím, ale i když to asi nebude za tolik jako u té DSG, tak levná prkotina za pusu asi taky ne a do ideálu planetové převodovky z Priusu to bude mít daleko.
reagovať
ctverak
počet príspevkov255
dátum registrácie01.08.2007
Piatok 13.09.2019 14:11, RE: RE: RE: RE: škoda superb ll
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.09.2019 09:39 (Ahoj, můj kamarád má v menší f ...)

S benzínem v SII to není moc slavné, 1.8TSI bere olej ale jede slušně, pro klidné řidiče by se dal doporučit 1,4TSI a nebo kdo tolik neřeší spotřebu tak 3,6FSI ale ten ve městě jezdí za 12l.
Převodovky DSG s mokrými spojkami rozhodně netrpí nějakou typickou závadou, základem je měnit olej po 60tis, ostatně pražští taxikáři s těmito převodovkami mají najeto mnohdy přes 500tis km, kdyby ty auta byla nějak extrémně servisně náročná, tak se jich rychle zbaví.
naopak si myslím že VW u těchto převodovek patří k těm lepším když většina výrobců v servisních plánech nepředepisuje pravidelné výměny oleje v automatech a to pak třeba jinak dobrý 8st. automat od ZF se ve zdraví nedožije 250tis km.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.