0
späť
 

diskuze k tématu: škoda - motor 1.6 Tdi

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.03.2013 15:16, škoda - motor 1.6 Tdi
Jaký je motor 1.6 Tdi, má filtr pevných částic, v kolika km se musí vyměnit. Kolik stojí nový filtr nebo jak se to řeší. Co motor, vydrží jak 1.9 tdi 300 000 km? Pokud někdo máte zkušenost napište díky.
reagovať
Corlis
počet príspevkov135
dátum registrácie14.03.2007
Streda 13.03.2013 21:51, celkem ok
mám možnost jezdit s tímto vozem, fabia combi 1.6 tdi, najeto těsně nad stotisíc. Filtr tam je, neřeknu ale v kolika se mění /mění se vůbec? není stavěn na 250-300tis km? /, dojde k regeneraci a jede se dále. Pocitově je to o něčem jiném než 1.9 tdi, s tou jsem taky jezdil., pokud na to šlápneš, jednašestka si musí natlakovat zásobník, pak teprve jede, jednadevítka za to vezme odspodu a reakce je rychlejší, ale jednašest po rozjetí už valí hodně dobře. Výborná je spotřeba, jezdím stabilně kolem pěti litrů a to se neloudám a když se chci loudat, tak to jde za 3.8 . Akorát to auto bylo nechutně drahé, je v plné náloži, tuším mi říkal náš carcoodinator 490tis před dvěma lety. Nebál bych se toho jako nového auta, ojeté bych nebral, buhví, jak se k tomu kdo choval. Já vzdy si zapnu na displayi teplotu oleje a dokud není 70-80st., jedu do dvou tisíc /vytáčení turba/ a celkově prostě rozumně.
reagovať
jaykay
počet príspevkov18
dátum registrácie13.11.2009
Štvrtok 14.03.2013 08:15, 300.000km
dnes se uz motory na 300tis km asi nedelaji
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Štvrtok 14.03.2013 09:35, 1,6 TDI
1,6 TDI má DPF vždy a všude (aspoň v EU). Nahradil 1,9 TDI, který by už ani s DPF neplnil EURO 5. Jízdně jde o celkem povedený motor a do auta jako Octavia stačí. V Superbu bych ho ale nechtěl. Ve srovnání s 1,9 TDI není tak úderný a při rozjezdu působí dost líně. Po rozjetí už táhne dobře a spotřeba je opravdu nízká. Na zázračnou 1,9 81 kW sice nemá, ale 5 litrů na 100 je normální a bez problémů dosažitelné. Škoda, že manuální šestikvalt se s tímto motorem začíná dostávat až teď. Převody 5ti kvaltu jsou poměrně dlouhé, ale žádná hrůza. Motor je po zahřátí tichý a nenýtuje tolik jako 1,9. Faktem je, že dost pozdě topí. Prý se to řešilo úpravou softwaru. Zatím jsem neslyšel o nějakých chronických závadách. Na to je motor moc mladý. Jen občas nucená regenerace DPF, ale jen při stálých krátkých jízdách. S tím je ale třeba počítat u každého dieselu s DPH. Jestli vydrží 300 000, záleží na majitelích. Pokud se majitel již ojetého kusu vrátí ke krátkému olejovému intervalu a nebude jezdit jen kolem komína, klidně těch 300 000 najezdit může. Dětské nemoci jako u 2,0 TDI jsem u 1,6 TDI nezaregistroval.
reagovať
nicco
počet príspevkov49
dátum registrácie15.12.2010
Štvrtok 14.03.2013 10:52, RE: 1,6 TDI
Paul napísal:
... Nahradil 1,9 TDI, který by už ani s DPF neplnil EURO 5...

Myslim, ze duvodem byla spatna regenerace DPF u 1.9tdi.
Nevite jak regeneruje 1.6tdi? Ma 5-ty vstrikovac nafty primov ve filtru? Kolik stoji novy filtr?
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Piatok 15.03.2013 08:56, RE: 1,6 TDI
nicco napísal:
Paul napísal:
... Nahradil 1,9 TDI, který by už ani s DPF neplnil EURO 5...
Myslim, ze duvodem byla spatna regenerace DPF u 1.9tdi. Nevite jak regeneruje 1.6tdi? Ma 5-ty vstrikovac nafty primov ve filtru? Kolik stoji novy filtr?


Samozřejmě, že si 1,9 TDI s filtrem nerozumí, ale nebyl to jediný důvod. Samotný DPF pro normu EURO 5 nestačí, řeší se tam víc i oxidy dusíku atd. A než úplně překopávat starý motor, bylo asi jednodušší udělat úplně nový a o dost lehčí.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Piatok 15.03.2013 10:07, regenerace + cena DPF
U 1,6 TDI je tzn. bezúdržbový, takže se vypaluje přívstřikem nafty. Nový stojí hrubým odhadem 30 000 Kč. Lepší je udělat kompletní regeneraci pomocí nové technologie. Stojí to nějakých 7000 Kč, a dávají na to záruku snad 3 roky.
reagovať
kvetoš
počet príspevkov2
dátum registrácie11.03.2020
Piatok 23.02.2024 20:41, Škoda Octavia 1.6.tdi 2010
Dobrý den neprošel jsem přez emise nemohli mi namnerit hodnoty byly nulové .nevíte co stim může být děkuji Janíček
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.