0
späť
 

diskuze k tématu: Fabia Combi 1.4 - 8V nebo 16V

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
Pepazdepa
počet príspevkov3
dátum registrácie28.06.2018
Štvrtok 28.06.2018 20:11, Fabia Combi 1.4 - 8V nebo 16V
Zdravím.
Dostal jsem tip že Fabia s motory 1.4 8V nejsou tolik problematické jako 16V.
Může mi někdo prosím někdo objasnit v čem jsou výhody a nevýhody ?
Chci pořídit Fabii kolem 50-70tisíc.
Děkuji za rady.
reagovať
nahlásit
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 28.06.2018 23:37, RE: Fabia Combi 1.4 - 8V nebo 16V
citácia:
reakce na: Pepazdepa, 28.06.2018 20:11 (Zdravím.Dostal jsem tip že Fab ...)


8v je český motor OHV, je to takový blbuvzdorny jednoduchy motor, možná nemá kdovíjakou spotřebu ani výkon ale spraví ho kde kdo a vydrží (priklad otec 400 tis km jen s pravidelnou údržbou - bez oprav)

16v je motor VW, rozvod řemenem, servisně náročnější, ale také spolehlivý. Chybu neuděláš ani s jedním. Záleží co seženeš v lepším stavu
reagovať
nahlásit
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 29.06.2018 08:38, RE: Fabia Combi 1.4 - 8V nebo 16V
citácia:
reakce na: Pepazdepa, 28.06.2018 20:11 (Zdravím.Dostal jsem tip že Fab ...)


Ahoj, naprostý souhlas s Humususem, oba motory jsou fajn. Pozor, Fábie 1 měly ze začátku výroby konstrukční vadu, kdy do kabelového svazku tvaru "U" natekla voda a kabely následně hnily. Tyto problémy se bezplatně opravovaly i po záruce výměnou celého kabelového svazku.
Jenže jak už to v české kotlině bývá, ne každý servis to dělal. Kdyby ve Škodě dělal Babiš, napsal by, že za to může Kalousek, ODS a TOP09

Cituji z fora Fabie I:
"Svazek hledej na pravém nosníku (z pohledu člověka stojícího před autem). Je to vzadu, uvidíš tam škvírou mezi boxem vzduchového filtru a stěnou motorového prostoru, případně mezi boxem vzduchoveho filtru a motorem.Preventivní řešeni spočívalo v naříznutí izolace svazku na několika místech, připadne odstraněni male části izolace v nejnižším bode tak, aby se vlhkost mohla bez problémů odpařovat a neměla se kde hromadit"

Problém hnijícího kabelu je fatální, nikdo z běžných automechaniků Ti nebude chtít sahat do elektriky, často o této konstrukční vadě ani neví. Tato vada se projevuje zcela náhodně, od serva, přes různě svítící kontrolky. A tak nejeden majitel Fa1 měl vyměné díly za desítky tisíc korun, než "se přišlo" na pravou příčinu.

Fa1 mají už jen jeden problémový díl a to je servo-řízení, odešlo i mě kdysi. Měl jsem novou Fa1 2003 HTP Bohužel stále je dost drahé.

Jinak za mě bych řekl, za podobnou cenu koupíš R. Megane II kombík 1.4, který je nesrovnatelně lepším autem. Ano občas něco pozlobí, ale celkově pohodlnější, vybavenější, bezpečnější a hlavně větší vůz Karosérie je samozřejmě pozink.
reagovať
nahlásit
Pepazdepa
počet príspevkov3
dátum registrácie28.06.2018
Piatok 29.06.2018 17:13, RE: RE: Fabia Combi 1.4 - 8V nebo 16V
citácia:
reakce na: Humusus, 28.06.2018 23:37 (8v je český motor OHV, je to t ...)


Díky za info a tip, kouknu na Megana.
reagovať
nahlásit
Pepazdepa
počet príspevkov3
dátum registrácie28.06.2018
Piatok 29.06.2018 17:14, RE: RE: Fabia Combi 1.4 - 8V nebo 16V
citácia:
reakce na: Humusus, 28.06.2018 23:37 (8v je český motor OHV, je to t ...)


Díky za vysvětlení
reagovať
nahlásit
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.