0
späť
 

diskuze k tématu: Vliv tahani privesu na stav automobilu

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 02.06.2014 13:05, Vliv tahani privesu na stav automobilu
Dobry den,
v mem hledacku utkvela Skoda Superb I (registrace 2008) 2.8 benzin najeto 150tkm. Auto vypada pekne, akorat ma tazne zarizeni a to u takoveho vozu podle me znamena, ze s nim jeho majitel tahal treba obytny prives. Zajimalo by me tedy, jestli tahani privesu nejak ovlivni stav vozidla atd. nebo jestli je lepsi takovy vuz nekupovat. (Jinak vuz neni z Cech ale z Nemecka)

Dekuji za Vas nazor.
reagovať
nahlásit
tomaskrtek
počet príspevkov983
dátum registrácie18.03.2008
Pondelok 02.06.2014 14:51, RE: Vliv tahani privesu na stav automobilu
nepřihlášený uživatel napísal:
Dobry den, v mem hledacku utkvela Skoda Superb I (registrace 2008) 2.8 benzin najeto 150tkm. Auto vypada pekne, akorat ma tazne zarizeni a to u takoveho vozu podle me znamena, ze s nim jeho majitel tahal treba obytny prives. Zajimalo by me tedy, jestli tahani privesu nejak ovlivni stav vozidla atd. nebo jestli je lepsi takovy vuz nekupovat. (Jinak vuz neni z Cech ale z Nemecka) Dekuji za Vas nazor.


já mám také na FXku tažné a za celou dobu co ho mám, tedy sedmým rokem, jsem za ním něco táhnul cca 10x. a obvykle to byl vozík s nepořádkem na sběrný dvůr. přesto jsem dovozce požádal aby ve Státech tažné koupil a tady ho nechal nainstalovat ještě před přihlášením vozu, prostě jsem ho chtěl mít. takže ne každý vůz vybavený tažným musel něco skutečně tahat.
jinak na karoserii ten vliv v případě dodržování váhových limitů nebude nijak zásadní, spíš bych se podrobněji podíval na stav převodovky.
reagovať
nahlásit
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Pondelok 02.06.2014 16:02, Tahání silným autem
Kdyby to bylo nějaké HTP, obavy by byly na místě, naštěstí 2,8 V6 má dost síly i na tahání těžkých věcí. Max. může být načlá spojka, ale není řečeno. Jestli to je automat, musí řadit hladce a i za studena nedržet otáčky zbytečně dlouho výš než je nutné (prokluz), pak může být načlý. Naštěstí Tiptronic toho vydrží dost a dá se opravit. Celkově bych se toho nebál, jak je napsáno výše, tažné nemusí být skoro ani použité (což na něm lze i vidět).
reagovať
nahlásit
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Pondelok 02.06.2014 16:20, Tažné
To jestli auto tahalo karavan se dá celkem spolehlivě poznat protože:
- pravděpodobně měl stabilizátor na oji přívěsu, tj. na kouli auta jsou na bocích jemně vysmirkované plošky od třecích segmentů a koule je suchá
- na zpětných zrcátkách jsou stopy po montáži přídavných zrcátek - většinou se chytají za hrany krytu
- auto má namísto 7-mi kolíku 13-ti kolíkovou zásuvku
Spíše bych tipoval, že auto vozilo nosič na kola, s 2.8 v benzinu by asi nikdo za cca 15 litrů tahat vlek nechtěl
reagovať
nahlásit
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Pondelok 02.06.2014 21:35, RE: Tažné
*autofans* napísal:
To jestli auto tahalo karavan se dá celkem spolehlivě poznat protože: - pravděpodobně měl stabilizátor na oji přívěsu, tj. na kouli auta jsou na bocích jemně vysmirkované plošky od třecích segmentů a koule je suchá - na zpětných zrcátkách jsou stopy po montáži přídavných zrcátek - většinou se chytají za hrany krytu - auto má namísto 7-mi kolíku 13-ti kolíkovou zásuvku Spíše bych tipoval, že auto vozilo nosič na kola, s 2.8 v benzinu by asi nikdo za cca 15 litrů tahat vlek nechtěl


Kouli má kde kdo. Nechal jsem si namontovat kouli, protože plánuju vozit za autem kola. Na střechu se 4 kola nakládají celkem špatně a hrozí při montáži pád kola na střechu.
reagovať
nahlásit
autovoko
počet príspevkov9
dátum registrácie09.12.2018
Utorok 03.06.2014 15:10, RE: Vliv tahani privesu na stav automobilu
nepřihlášený uživatel napísal:
Dobry den, v mem hledacku utkvela Skoda Superb I (registrace 2008) 2.8 benzin najeto 150tkm. Auto vypada pekne, akorat ma tazne zarizeni a to u takoveho vozu podle me znamena, ze s nim jeho majitel tahal treba obytny prives. Zajimalo by me tedy, jestli tahani privesu nejak ovlivni stav vozidla atd. nebo jestli je lepsi takovy vuz nekupovat. (Jinak vuz neni z Cech ale z Nemecka) Dekuji za Vas nazor.


Také mohl tahat vlek se dvěma koni
reagovať
nahlásit
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Utorok 03.06.2014 15:41, prověřit stav
Vliv má tahání na spojku převodovku a brzdy, brzdy jsou výměněná spotřební věc, tak bych to neřešil. Spojka při tahání vydrží cca 50-100tkm. u benzínu to ale neznamená nutně i dvouhmotu, já mám původní a auto tahalo chvíli autopřepravník a já za ním taky občas tahám 2t vlek a to má najeto přes 400tkm spojka mě vyšla na 6000i s prací na bmw. Horší by byl automat, ale jak tu někdo psal, chce to vyzkoušet a nebál bych se toho. tažné ani nemusí nutně znamenat, že to něco tahalo.
Spíš by mě zaráželo, že to má 150tkm, jako většina aut v bazarech od 2 do 20 let stáří.
Jinak BMW 2,8i s 2t vlekem žere do 11l LPG na dálku 100km/h tempomat + okresky, myslím že superb na tom bude podobně a ne 15l
a na tahání koní se používají 4x4 protože když za superba dáte koně někde na poli, tak vás ty koně prvně budou muset vtáhnout na asfalt, aby jste je odvezl.
pokud je auto v dobrém stavu, tak bych se nebál.
reagovať
nahlásit
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 03.06.2014 22:22, RE:
Dobrý den. Podle mého názoru není nutné vůz s tažným zařízením ihned automaticky "odepisovat". V závislosti na váze přívěsu se sice více namáhá především spojka, pokud s autem jezdil šetrný řidič, vydrží prakticky stejně, jako by přívěs netahal. Dá se také říci, že čím větší automobil s výkonnějším motorem, tím lépe tažení přívěsu zvládá.
reagovať
nahlásit
David V
počet príspevkov2075
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 03.06.2014 23:07, RE:
Karel - TipCars.com napísal:
Dobrý den. Podle mého názoru není nutné vůz s tažným zařízením ihned automaticky "odepisovat". V závislosti na váze přívěsu se sice více namáhá především spojka, pokud s autem jezdil šetrný řidič, vydrží prakticky stejně, jako by přívěs netahal. Dá se také říci, že čím větší automobil s výkonnějším motorem, tím lépe tažení přívěsu zvládá.


To je právě těžká volba. Spojky a brzd bych se nebál, ty se dají vyměnit a není to drahé. Horší může být motor a převodovka. Motor lze zkontolovat alespoň změřením tlaků, jestli není utahaný. Jediné, co nelze zkontrolovat, je převodovka, která s vlekem přenáší vyšší výkon, což paltí v podstatě do kopce a při zrychlování. Pak jsou více namáhané i homoklouby, poloosy a uchycení přední nápravy od větších momentů na předních kolech. Pokud na nich nebudou nepřípustné vůle, nebál bych se.
Nicméně nemohu neuvést, že jsem byl přímo účasten rozhovoru, kde mi majitel bazaru sděloval, že Superby a Passaty používal na tahání aut z němec (ovšem chrochty), že byly za ty roky tak o centimetr delší, ale jezdily furt. Tak si vyberte. To protažení (můžeme diskutovat o konkrétní hodnotě) nemusí být nereálné. Jen běžné zrychlení 2m/s2 při hmotnosti vleku 700 kg znamená tažnou sílu odpovídající hmotnosti 140 kg a když se k tomu přidá ještě nakloněná rovina, rázem ty síly mohou odpovídat 200kg.
reagovať
nahlásit
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.