0
späť
 

diskuze k tématu: 1.4 TDI nebo 1.6 TDI? Který diesel zvolit pro ojetou Škodu Rapid?

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 29.11.2019 10:45, Nejde ani zapochybovat, jedině 1.6 TDI
Tříválec 1.4 TDI nemá ani menší spotřebu, má horší dynamiku a daleko horší kultivovanost. Jestli to je jenom jde, silně doporučuji 1.6 TDI, idkyž spolehlivostí není nijak lepší než 1.2 TSI.
Každopádně, Škodě 1.6 TDI odchází záhadně vstřiky přesně cca po 200-250tis.km a ty nejsou levné, takže tenhle motor si musí na sebe vydělat

Jinak obecně, Rapid brát až po prvním faceliftu 2015+, kdy došlo k vychytání těch největších much. Bohužel i přes znalost problémů, Škoda nechala některé věci bez oprav:
- Do konce výroby Rapid dostával aušusový kompresor klimatizace SANDEN, který pokud neodejde, alespoň otravuje život posádce otravným zvukem při zatížení.
- Stále může vrzat plynový pedál. Reklamace pro Škodu znamená namazat olejem opakovaně až dojde vozu záruka a pak majiteli zamávat
- Dost majitelů má hlučné palivové čerpadlo, zejména při studeném startu je to nádherný pískavo-vrzající zvuk
- Pokud má Rapid vzadu jen bubnové brzdy, tak brzdí podobně jako Fábie I, takže ostudně

Určitě bych zvážil koupit kvalitněji provedný vůz ať už Octávii III nebo Golf VI, VII, kde je znát fortelnější technika a to co ušetřím u Rapidu na začátku, zase ztratím na opravách. Rovněž Auris 1.4 D nebo Focus 2.0 TDCi nebude šlápnutím vedle..
reagovať
NejakouPrezdivkuVymysletNechci
počet príspevkov1
dátum registrácie29.11.2019
Piatok 29.11.2019 17:20, Co si vybrat?
Za cenu tohoto dieselu lze pořídit i slušně zachovalé 1.9Tdi tam krok vedle se nekoná, zase ford má ochranu proti hloupým majitelům tzn. Ochrana motoru po prasknutí rozvodového řemene

Ale zpět k věci, 1.4TDi (neboli "chrochtadlo" ) příliš nedoporučuji není úplně normální chtít po dieslu aby se v tomto objemu trápil a dobrotu to dělat nebude NIKDY. Nadruhou stranu nic nežere, a peněženka bude v peněžním ráji. Jsou známy i případy kdy auto s tímto motorem najelo 700 000 km. Ale ta dynamika a kultivovanost je strašná..

1.6TDi to je otázkou jestli jo nebo ne, já osobně bych si vzal už raději toto. Porivnávat motory je těžké, každej motor je dnes defakto schopný najet spoustu kilometrů i bez nutného drahého motorového servisu nepočítám li normální věci jako rozvody olej atd atd...

Ve finále má člověk vzít to co je v lepším stavu a pravidelně se o to starat a aspoň jednou týdně být příkladem spousty řidičům, otevřít kapotu a zkontrolovat všechny kapaliny. Výměnu oleje vykonávat až s minimálním množství nafty v nádrži po výměne naftu naaditivovat. Pro někoho jsou to jen blbosti a drobnosti, ale jak se říká: Auto odpovídá majiteli. A jelikož je tu zima nezapomeňte na přenaftění na zimní naftu

I 1.9DCi může být kvalitním motorem pokud majitel není imbecil a nemyslí si že když mění olej dělá servis... Taky si lidé stěžují na reznouci podvozky to nechápu už vůbec.. Dělají jako by byl velkej problém si auto zvednout a nastříkat si ho antikorozním olejem na ochranu (Dnes jsou i přípravky odolné proti vodě)

Skrátka vybírej podle toho co se ti líbí a co chceš, nevybírej podle recenzí NIC NENÍ ŠROT ale každé auto vyžaduje jen jiný servis. A je třeba se o tohle zajímat.
reagovať
GSX1100G
počet príspevkov120
dátum registrácie02.12.2014
Utorok 03.12.2019 14:42, RE: Co si vybrat?
citácia:
reakce na: NejakouPrezdivkuVymysletNechci, 29.11.2019 17:20 (Za cenu tohoto dieselu lze poř ...)


Výměnu oleje vykonávat až s minimálním množství nafty v nádrži...

Vůbec netuším o co jde? Jak souvisí nafta s výměnou oleje?
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1325
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 03.12.2019 16:33, RE: RE: Co si vybrat?
citácia:
reakce na: GSX1100G, 03.12.2019 14:42 (Výměnu oleje vykonávat až s mi ...)


To mě také upoutalo, asi měl na mysli nevyjíždět nádrž paliva "dosucha", protože jinak je ta věta nesmyslná.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.