0
späť
 

diskuze k tématu: Top 10 kombíků s nejnižší spotřebou benzinu

kategórie zaradenia témy: česká vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla, americká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 12:09, realita
tak a teď bych všechny zmiňované vozy vzal do reálného provozu a projel s nimi stejnou testovací trať, po třetinách město, okresky a dálnici. asi bysme se výsledkům hodně divili.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 12:21, RE: realita
tomaskrtek napísal:
tak a teď bych všechny zmiňované vozy vzal do reálného provozu a projel s nimi stejnou testovací trať, po třetinách město, okresky a dálnici. asi bysme se výsledkům hodně divili.
tak mě napadá, kde jsou testy spotřeby, co tady kdysi bývaly...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 13:34, RE: realita
MM napísal:
tak mě napadá, kde jsou testy spotřeby, co tady kdysi bývaly...
To máš pravdu. Asi se šetří i tady, i když těch pár litrů paliva by Tipcars podle mě nepoložilo. A hlavně by se na jejich základě ukázalo, o kolik se liší reálná spotřeba a neřešily by se tu pořád dotazy jako: Můj Ceed žere 8 místo 6, co mám dělat...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 13:40, RE: realita
Paul napísal:
To máš pravdu. Asi se šetří i tady, i když těch pár litrů paliva by Tipcars podle mě nepoložilo. A hlavně by se na jejich základě ukázalo, o kolik se liší reálná spotřeba a neřešily by se tu pořád dotazy jako: Můj Ceed žere 8 místo 6, co mám dělat...
mám zkušenosti s mnoha japonskými auty (nissan, mazda - různé modely a motory) a jednak jejich PC moc nelžou (+-0,2l), a taky jejich reálné spotřeby jsou téměř shodné s údaji výrobce. Nissan Note 1,4 dokonce umí o půllitru méně...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 14:14, RE: realita
MM napísal:
tak mě napadá, kde jsou testy spotřeby, co tady kdysi bývaly...
Máte pravdu, testy spotřeby se již na našem webu neobjevují tak často. Je to z části díky jejich poměrně velké časové náročnosti i vícenákladům za palivo. Pokud se podaří v budoucnu uvolnit na tuto činnost část redakčního rozpočtu, určitě v nich budeme pokračovat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 14:49, RE: realita
tomaskrtek napísal:
tak a teď bych všechny zmiňované vozy vzal do reálného provozu a projel s nimi stejnou testovací trať, po třetinách město, okresky a dálnici. asi bysme se výsledkům hodně divili.
A ještě bych je pořádně nadoraz naložil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 14:51, spotřeba
Já si myslím, že se snad nenajde člověk, který věří na přesnost měření palubního počítače, udávanou spotřebu výrobcem a testy spotřeby závislými novináři.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 14:52, Focus 1,0 ecoboost bude asi maso.......
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 16:04, RE: spotřeba
karyas napísal:
Já si myslím, že se snad nenajde člověk, který věří na přesnost měření palubního počítače, udávanou spotřebu výrobcem a testy spotřeby závislými novináři.
Právě že takových lidí jsou mraky a pak se diví a jsou zoufalí, že jejich hypermoderní ekomotor (z pohledu marketingu) žere stejně jako jejich bývalý 15 let starý křáp... Nebo zvolí špatnou motorizaci a zpřevodování pro jejich účely, třeba HTP na dálnici a nechápou že jim to žere při 130 10l a švárovi s BMV 3,0 jen 8.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 17:10, RE: spotřeba
Paul napísal:
Právě že takových lidí jsou mraky a pak se diví a jsou zoufalí, že jejich hypermoderní ekomotor (z pohledu marketingu) žere stejně jako jejich bývalý 15 let starý křáp... Nebo zvolí špatnou motorizaci a zpřevodování pro jejich účely, třeba HTP na dálnici a nechápou že jim to žere při 130 10l a švárovi s BMV 3,0 jen 8.
Zrovna to 1,2 HTP jezdi podle TP: komb. spotreba 5.9, moje realna po 210 tkm 5.8 - takze spokojenost ))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 17:15, RE: realita
MM napísal:
mám zkušenosti s mnoha japonskými auty (nissan, mazda - různé modely a motory) a jednak jejich PC moc nelžou (+-0,2l), a taky jejich reálné spotřeby jsou téměř shodné s údaji výrobce. Nissan Note 1,4 dokonce umí o půllitru méně...
Škoda Fabia 2.0 umí i o litr méně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 22:56, RE: realita
Karel - TipCars.com napísal:
Máte pravdu, testy spotřeby se již na našem webu neobjevují tak často. Je to z části díky jejich poměrně velké časové náročnosti i vícenákladům za palivo. Pokud se podaří v budoucnu uvolnit na tuto činnost část redakčního rozpočtu, určitě v nich budeme pokračovat.
Mě spíše příjde, že od dob, kdy tu nepřispívá pan Šikl, tak se tu zde neobjevují testy spotřeby.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.05.2012 23:01, RE: Focus 1,0 ecoboost bude asi maso.......
rojack napísal:
Je to o zvyku. Je otázkou času, kdy se bude z litru objemu \\\'dolovat\\\' i 100kW výkonu a litrový turbomotor nebude vyjímkou -moje prognóza. Od dob masivního nástupu turbodmychadel už tak úplně neplatí klasické objem ničím nenahradíš.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 05.05.2012 06:57, RE: Focus 1,0 ecoboost bude asi maso.......
Alkantpan napísal:
Je to o zvyku. Je otázkou času, kdy se bude z litru objemu \\\'dolovat\\\' i 100kW výkonu a litrový turbomotor nebude vyjímkou -moje prognóza. Od dob masivního nástupu turbodmychadel už tak úplně neplatí klasické objem ničím nenahradíš.
Vydolovat z litru objemu výkon 100kw není problém - litrové sportovní motorky mají běžně přes 130 kw a turbo nemají. Takový výkon je ale na úkor točivého momentu, respektive jeho posazení do vysokých otáček - pro auto dost nepoužitelné. Já vidím obrovskou nevýhodu benzínového turbomotoru v citlivosti na zacházení z hlediska spotřeby - buď se "ploužím" a nežere, nebo jedu a potom žere nejen trávu ale i keře kolem cesty.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 05.05.2012 13:15, RE: Focus 1,0 ecoboost bude asi maso.......
Alkantpan napísal:
Je to o zvyku. Je otázkou času, kdy se bude z litru objemu \\\'dolovat\\\' i 100kW výkonu a litrový turbomotor nebude vyjímkou -moje prognóza. Od dob masivního nástupu turbodmychadel už tak úplně neplatí klasické objem ničím nenahradíš.
V 80. letech měly turbomotory ve Formuli 1 litrový výkon přes 200 kW. Ale motory se měnil po každém závodě.
Čím vyšší litrový výkon, tím více je motor namáhaný. Ford se u litrového Ecoboostu musel vrátit zpět k litinové konstrukci a řemenovým rozvodům. A i tak mám obavu, jestli ten motor vydrží 150 tkm.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 05.05.2012 23:26, RE: Focus 1,0 ecoboost bude asi maso.......
Tycoon napísal:
V 80. letech měly turbomotory ve Formuli 1 litrový výkon přes 200 kW. Ale motory se měnil po každém závodě.
Čím vyšší litrový výkon, tím více je motor namáhaný. Ford se u litrového Ecoboostu musel vrátit zpět k litinové konstrukci a řemenovým rozvodům. A i tak mám obavu, jestli ten motor vydrží 150 tkm.
Je to směřování tam, kam se řítí výroba spotřebičů už desítky let. Poněvadž výroba automobilů roztáčí kola ekonomiky, je třeba zajistit rychlejší otočku aut u spotřebitele. Takže záruka do 100tis., při 150 tis. se motor rozsype, koupím další, atd atd .....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 05.05.2012 23:32, RE: Focus 1,0 ecoboost bude asi maso.......
Tycoon napísal:
V 80. letech měly turbomotory ve Formuli 1 litrový výkon přes 200 kW. Ale motory se měnil po každém závodě.
Čím vyšší litrový výkon, tím více je motor namáhaný. Ford se u litrového Ecoboostu musel vrátit zpět k litinové konstrukci a řemenovým rozvodům. A i tak mám obavu, jestli ten motor vydrží 150 tkm.
200kw by bylo dost hrubě málo, v éře turba v F1 v 80. letech byly 2 možnosti: buď turbo, objem do 1500ccm a max 6válec nebo atmosfera s objemem do 3.0l a válců max 12. Přesvědčivě vyšší výkony měly turba. McLaren s motorem Porche-Tag-Heuer, později Honda. Při vyladění na kvalifikaci se výkon údajně blížil poměru 1.1 -1.2ccm na 1hp /koň. síla/, myslím, že si to vybavuji správně, byť od konce Prosta, Mansella, Piqueta, Bergera a Senny už F1 nesleduji....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 06.05.2012 22:31, RE: Focus 1,0 ecoboost bude asi maso.......
Pavlik napísal:
Vydolovat z litru objemu výkon 100kw není problém - litrové sportovní motorky mají běžně přes 130 kw a turbo nemají. Takový výkon je ale na úkor točivého momentu, respektive jeho posazení do vysokých otáček - pro auto dost nepoužitelné. Já vidím obrovskou nevýhodu benzínového turbomotoru v citlivosti na zacházení z hlediska spotřeby - buď se "ploužím" a nežere, nebo jedu a potom žere nejen trávu ale i keře kolem cesty.
Ono často se můžu "ploužit" a mít vyšší spotřebu, než někdo, kdo jede svižně a používá hlavu a nízko položený točivý moment turba. Ano, žere trávu i keře, ale když to umím, tak se jedná o pár sekund, kdy jedu pod plným, pak dávám nejvyšší kvalt jedu s velmi rozumnou spotřebou.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.