0
späť
 

diskuze k tématu: Opravdu je TDI v Octavii na krátké trasy šílenost ?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
Bj_Carda
počet príspevkov1
dátum registrácie30.10.2020
Piatok 30.10.2020 11:49, Opravdu je TDI v Octavii na krátké trasy šílenost ?
Dobrý den,

vybírám mladší ojetou Octavii 3 nebo 3FL od roku 2015, s nižším nájezdem 30-60 tis/km, manuální převodovkou a vyšší výbavou (bixenon / Full Led)
Jezdím každý den do práce 2x10 km. Můj celkový roční nájezd přibližně 7 000 km.
Auto bych si chtěl nechat co možná nejdéle.

Vím že s mým nízkým nájezdem je ideálním palivem benzín. (ideálně 1,4 TSI). Ale když procházím inzerce ojetin je vidět že vozů co splňují mé požadavky není zase tolik, a cena se pohybuje kolem 450 000 Kč. Na druhou stranu vozů s dieselem v podobné konfiguraci nacházím více (jasně, leasingy a firemní auta) ale i cenově se ve vyšších výbavách dají vidět i za ceny kolem 350 000.

Říkám si tedy jestli je opravdu ekonomická sebevražda koupit diesel na krátké trasy a nižší roční nájezd když bych na nákupu teoreticky ušetřil skoro 70 - 100 tis Kč.

Například i kdybych každé 3 roky zrušil krátkými trasami DPF, tak při ceně economy line přímo od škody (13 tis Kč) se mi to ještě docela dlouho vyplatí. A to nevidím v okolí že by s tím byl až takový problém.

Mám teda trošku strach že v zimě budu mrznout, ale údajně si u dieselů pomáhá topení elektricky, tak snad by to nebylo tak strašné. (ono stejně současná Octavia 1.8T začíná topit tak 3 km před tím než dojedu do práce)

Můžete mě tedy přesvědčit že je diesel na mé použití blbost? Protože Já ač nejsem vyloženě fanda TDI (a 1.6 TDI mi teda vůbec jízdním projevem nesedí), tak si prostě říkám že když natrefím na lehce jetý kus a dám mu kvalitní naftu a výměnu oleje každý rok, tak ten rozdíl ceny oproti benzínu mi zafinancuje případný servis na poměrně dlouho. (a vstřiky třebas s malým nájezdem a kvalitní naftou hned zas tak nezničím).

Děkuji ;)
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 30.10.2020 13:32, RE: Opravdu je TDI v Octavii na krátké trasy šílenost ?
citácia:
reakce na: Bj_Carda, 30.10.2020 11:49 (Dobrý den,vybírám mladší ojeto ...)

Ahoj, je tu dost chlapů, co má diesel tak snad napíšou i svůj pohled. Ten můj je, že 2.0 TDI do 10km nezahřeje motorový olej, nestihne se vypálit FAP,dochází k rychlejšímu zanášení vstřiků, EGR ventilu a také se může mísit nafta s olejem.

Jestli o víkendu zajedeš na výlet 2x50km je vyhráno, trochu ..
Můj šéf je zapřisáhlý ostravák a má Alfu 159 2.0 diesel, přes týden jen nákup a rozvoz dětí po městě, o víkendu chata. Přesto při necelých 200tis.km je FAP na cestě na výměnu, EGR ventil je kaput, ředí se olej s naftou(příbývá oleje občas). To vše se dá pořešit, FAP se zkusí uměle vypálit a EGR ventil nestojí zase tolik. Otázkou je, proč trápit motor, když 1.4 TSI EA211 to zvládne lépe, ikdyž pozor je to přímý vstřik, pomáhají mu k tomu vychytávky, které Renault-Nissan z nepochopitelných důvodů nedal do 1.2 TCe a ostuda byla na světě.

Za mě na tak extrémní trasy bych šáhnul po etalonu spolehlivosti Toyotě Auris kombi 1.6 VVT nebo Civicu kombi 1.8 VTEC - nejde šlápnout vedle a ony vydrží i takové trápení na pár kilometrech. Ale na obranu koncernových TSI - můj synovec měl v práci dva Rapidy 1.2 TSI a oba bez újmy najely 200tis.km jen po městě - moje poklona.

Pak je tu ještě alternativní pohled - co je špatného na skladovce novém Fiatu Tipo kombi 1.4 70kw 6 kvalt? Kvalita? Můj kamarád má flotilu Tipo 1.4i třetím rokem a nic jim není. Prestiž? Octávie III před fcl nevypadá nějak zázračně a má ji každý pátý čech
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1009
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 30.10.2020 13:59, RE: Opravdu je TDI v Octavii na krátké trasy šílenost ?
citácia:
reakce na: Bj_Carda, 30.10.2020 11:49 (Dobrý den,vybírám mladší ojeto ...)


Pouze krátké trasy nejsou vhodné pro žádný přímovstřikový motor. Ani beznín, ani nafta.
Nejde o to, že budeš v zimě mrznout ty, ale celý rok bude podchlazené tvoje auto, studený olej pořádně nemaže, ředí se palivem, ve výfuku kondenzuje voda, takže rychleji koroduje a podobně...
Na takto krátké trasy je elektromobil, další v řadě je hybrid a na posledním místě je motor s nepřímým vstřikem...
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1009
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 30.10.2020 14:00, RE: RE: Opravdu je TDI v Octavii na krátké trasy šílenost ?
citácia:
reakce na: BobanHTP, 30.10.2020 13:32 (Ahoj, je tu dost chlapů, co má ...)


Bobane, a je to skutečně 2,0 diesel, nebo 1,9 nebo 2,4?
Protože dvoulitry nemají problémy s DPF a i EGRy jsou celkem bezproblémové. U starších 1,9 EGR občas odešel, nebo jej někdo neodborně zaslepil. Takže DPF je důsledkem špatně funkčního EGRu, kdyby EGR někdo spravil dřív, tak mohl DPF vydržet nesmysl...
EDIT: Máme na firmě Zafiru Tourer 2,0CDTi 120Kw, tedy stejný dvoulitr jaký je ve 159. Auto poslední dva roky kolegyně trápí na krátkých trasách a motor a jeho periferie jsou naproso bez problémů. Narozdíl od Zafiry B s 1,9CDTi (taky se dával do 159) a tam město DPF filtru škodilo opravdu hodně...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 30.10.2020 15:07, RE: RE: RE: Opravdu je TDI v Octavii na krátké trasy šílenost ?
citácia:
reakce na: KoobaS, 30.10.2020 14:00 (Bobane, a je to skutečně 2,0 d ...)

Ahoj má 2.0 a určitě má FAP, protože to teď řeší přímo v Alfě Ostrava.
Ta Alfa 159 je koupená jako ojetina a v tom může být potíž, jestli bývalý majitel byl "ludra"

Jinak mám zedníka, který má cca pátým rokem Logana MCV 2 1.5 DCI a jezdi jenom kolem komína a zatím vše ok. Těžko ale dělat závěry. Vůbec ten Logan II je bezproblémový, to jsem překvapený a respekt!
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1009
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 30.10.2020 15:39, RE: RE: RE: RE: Opravdu je TDI v Octavii na krátké trasy šílenost ?
citácia:
reakce na: BobanHTP, 30.10.2020 15:07 (Ahoj má 2.0 a určitě má FAP, p ...)


2,0 jtdm má vždycky FAP, 1,9 ve 159 šly sehnat i bez FAPu.
Renault má filtry řešené jinak a fungují i v podmínkách, kde jiné nefungují.
reagovať
Citroenak
počet príspevkov724
dátum registrácie13.04.2012
Utorok 03.11.2020 13:54, RE: Opravdu je TDI v Octavii na krátké trasy šílenost ?
citácia:
reakce na: Bj_Carda, 30.10.2020 11:49 (Dobrý den,vybírám mladší ojeto ...)


Ak naozaj usetrite 100k, a musi to byt skoda, tak by som to neriesil. S tym DPF budete musiet obcas cez vikend niekam vybehnut. A co sa tyka kurenia, za usetrene peniaze by som nainstaloval nezavisle kurenie. Tym padom rano nastupite do vyhriateho auta. Ale ako sa pise, ziadny turbomotor nie je stavany na taketo zaobchadzanie. Z tych lacnejsich aut by som urcite tiez vyberal hondu civic alebo auris. A ak mate dom, na taketo jazdy je urcite najlepsi elektromotor, ktory nema ziadny olej a preto by motor trpiet nemal. Vela ludi ale diesle takto pouziva a trapi. Ak by ste dajme tomu skratili interval vymeny oleja na aspon raz do roka (tych 7000 km) tak by to mohlo jazdit relativne bezproblemovo.
reagovať
centris610
počet príspevkov22
dátum registrácie28.01.2015
Pondelok 09.05.2022 17:07, RE: RE: Opravdu je TDI v Octavii na krátké trasy šílenost ?
citácia:
reakce na: BobanHTP, 30.10.2020 13:32 (Ahoj, je tu dost chlapů, co má ...)


hele kámoš má jen francouze v naftě a jezdí do práce 2km ... to nepochopíš .. ale jak Scenic tak ted pažout traveler obě auta v pohodě, tak 2x do měsíce jede teda na chalupu 2x80km ale asi to pro to auto stačí no, nebo má štěstí ...
já když kupoval pro ženu auto hlavně město, MPV, tak dle rad všech koupil benzín Mazdu5 atmo 1.8, 120k najeto a byly zapačené kroužky, 4 roky nervů ne jen motor hlavně podvozek, klima, pry kdo koupí Mazdu jiný auto nechce, hehe, Mazdu nikdy více ... :) GO se mě už dělat nechtěla tak šla pryč, další majitel ji udělat musel ... a to ve městě žralo tak 10-12L/100km okresky 8,5, delší trasa okresková 7,5 .. dalnice nevím jel jsem chorvatsko jednou, po ceste zjistil úbytek oleje a víckrát s tím už mimo čr nejel ...
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.