0
späť
 

diskuze k tématu: Octavia 2 benzín do 130 tis.

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat
celucor
počet príspevkov1
dátum registrácie14.12.2019
Sobota 14.12.2019 00:40, Octavia 2 benzín do 130 tis.
Zdravím,
sháním rodinné auto, nejlépe kombi. Nejezdím denně, a nejčastější trasa je cca 10km, občas víc. Myslím, že benzin je pro mě asi vhodné řešení, ale v těch motorech se prostě nevyznám... Přemýšlel jsem nad O2 2011 tour 1.6. Předem říkám, že koukám po škodovce protože se mi ty auta prostě líbí... :) . A chci se zeptat jak je to spolehlivé, nebo zda víte o jiné alternativě?
Předem děkuji za každou rozumnou radu.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Sobota 14.12.2019 14:54, RE: Octavia 2 benzín do 130 tis.
citácia:
reakce na: celucor, 14.12.2019 00:40 (Zdravím,sháním rodinné auto, n ...)

Ahoj, Octávie II je oblíbená pro velký kufr, ale má pár zásaních slabin, kvůli kterým je daleko daleko lepší Golf, ať už jako kombík(Variant) nebo sedan (Jetta). Zde jsou důvody:
1. Motory 1.6 MPI v Octáviích měly vadnou sérii, kde berou olej a to hodně. V Golfu je to ok.
2. Octávie II má méně odolné díly. Počínaje čídly ABS, chladičem, péry atd. Prostě po 150tis.km se budou měnit.
3. Octávie II má o řád horší antikorozní ochranu
4. Octávie 1.6 MPI je o třídu hůře odhlučněná, než Golf a jeho varianty
5. Octávie má horší sedačky.

Golf V má jen jednu slabinu a to je mechanika automatické klimatizace. Odchází převody a krokové motorky. Výměna vyjde cca do 15000kč. Řešením je koupit variantu s mech. klimatizací a nebo pořádně otestovat před koupí tu automatickou

Alternativ je hněd několik:
1. Ford Focus II, nejlépe facelift 2008+, s motory 1.6 Duratec nebo Ti-VCT(bývá s větším výkonem). Focus II fl je robustní vůz, který baví řídit a já mám na něm rád i vyšší světlou výšku a často velmi dobrou výbavu(ABS,EDS, ESP, 6xairbag), to Octávie II často nemívají a vzimě to u nás v Beskydech je hodně znát.

2. Renault Megane III 1.6 74kw nebo ještě lepší 81kw. Dle mého nedoceněný vůz a v kombíku prostorný a praktický stejně jako konkurence. Nerezne, motory jsou spolehlivé a pokud se o něj člověk dobře stará, jezdí přes 300tis.km bez reptátní. Možná se vymění pružina nebo spojka, ale druhovýroba ověřených značek není drahá a vydrží často více, než orignál
Nabídká je pestrá a šel bych po dobré výbavě, protože ani aut. klima nemá vrtochy a asi tady vyvedu z omylu mnoho antirenaultistů = po 10 letech a 150tis.km mi nic nevrže ani na velmi špatně cestě Megane oslní věcmi, které Octávie II vůbec neznaly:
- Dálkové dovření všech oken při zamknutí
- Sklopitelná přední sedačka (dopředu do roviny)
- Opravdu naprůměrný rejd. Rapid je jak z 90 let vdle něj
- Vždy zařadím zpátečku na poprvé(kdy se to ve Škodě naučí nevím )
- Vše jde příjemně lehce, pedály i volnat, brzdy jsou ostřejší, ale vůbec to nevadí.

Tož držím palec a snad tady chlapi také něco připíšou
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.