0
späť
 

diskuze k tématu: Kouipt Škoda Octavia 1.6TDI

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě
Lumír 79
počet príspevkov2
dátum registrácie01.04.2024
Pondelok 01.04.2024 17:23, Kouipt Škoda Octavia 1.6TDI
Dobrý den,
hledám spolehlivé auto na denodení dojíždění do práce ( 50 km/den) a taky dvakrát ročně po 3000km tedy celkový roční nájezd cca 15000km.
Po dlouhém přemýšlení mě napadla Škoda Octavia 1.6TDI 77kW 2014 cena cca 280000kč. Je otázkou zda si nafta poradí s denním nájezdech 25km tam a 25km zpět a nebude trpět?
Díky za odpověď Lumír
reagovať
Ma007
počet príspevkov197
dátum registrácie26.11.2013
Štvrtok 04.04.2024 07:25, RE: Kouipt Škoda Octavia 1.6TDI
citácia:
reakce na: Lumír 79, 01.04.2024 17:23 (Dobrý den, hledám spolehlivé a ...)


Ak hľadáš spoľahlivé auto s nízkou spotrebou, podľa mňa hľadáš hybridnú toyotu...
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1247
dátum registrácie08.09.2009
Štvrtok 04.04.2024 17:34, RE: Kouipt Škoda Octavia 1.6TDI
citácia:
reakce na: Lumír 79, 01.04.2024 17:23 (Dobrý den, hledám spolehlivé a ...)


1,6 TDI jsme měli v bývalé firmě. Krom trošku nelineárního průběhu výkonu naprosto pohodové auto. jezdilo skoky 3-5km, ale i dálky 500 a více km. když jsme končil, měly nájezd všechny přes 300.000km. Jezdily všechny. Co bych vytknul, tak ne zcela pohodlné sedačky a trošku drncavý podvozek.
reagovať
Lumír 79
počet príspevkov2
dátum registrácie01.04.2024
Štvrtok 04.04.2024 20:42, RE: RE: Kouipt Škoda Octavia 1.6TDI
citácia:


Ano máš pravdu napadla mě Toyta Auris na každodenní dojíždění do práce perfektní. Problém nastává na dálnici dvakrát do roka jezdím trasu po 2500km v tu chvíli je hybrid neefektivní a jedeš jen na motor tudíž i větší náklady na palivo. Proto jsem přemýšlel nad naftou kéž by vyráběli hybrid s naftovými motory
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 05.04.2024 10:37, RE: RE: RE: Kouipt Škoda Octavia 1.6TDI
citácia:
reakce na: Lumír 79, 04.04.2024 20:42 (Ano máš pravdu napadla mě Toyt ...)


Musím říci, že v tomto mě velmi velmi mile překvapila Toyota Corolla Hybrid. Čas od času jedu na služebku, a protože už jsem línej kvedlat, beru si něco s automatem a vždycky mám jiné auto, takže mohu srovnávat koncepce, ergonomii, nápady atp. A zatím s Corollou se mi jelo nejlépe. Jediná výtka je odhlučnění motoru (měl jsem základní 1.8), zejména tedy na dálnici, kdy každé zrychlení se odehrává v pásmu 4000-5000 rpm. Ovšem co se týká úspornosti auta, tam mi celkem padla brada, protože jsem jel zrychlený přesun po německé dálnici cca 550 km rychlostmi nad 150 (průměrná rychlost 115 km/h -> na našich dálnicích mám cca 100) a velmi mě překvapilo, ža auto má jen 35 ltr nádž, do které jsem dotankoval 33 litrů, tedy výsledných 6 (palubní počítač ukazoval líbivých 5,5).
A i na dálnici jsem si nemohl nevšimnout, že hybrid s energií hospodaří, takže dobržďování na 120, 100, 80 je pomocí ukládání energie do baterie, která je potom využita na opětovné zrychlení -> tohle auto pouze se spalovákem neumí.
Jinak ta Toyotí koncepce je fakt skvělá, všechno je absolutně plynulé a fyzikálně logické, nicméně z technického hlediska ten spalovací motor dostává docela čočku a určitě bych do něj tankoval nějaký prémiový benzín, protože nebylo výjimkou, že z mírného kopečka , když jsem dobrzdil za kamionem, byl systémem vypnut, a při mezeře a akceleraci naskočil rovnou "do plnejch".
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 05.04.2024 17:01, RE: RE: RE: Kouipt Škoda Octavia 1.6TDI
citácia:
reakce na: Lumír 79, 04.04.2024 20:42 (Ano máš pravdu napadla mě Toyt ...)


Hybrid s naftou taky existoval tuším u PSA jeden čas. Každopádně je potřeba si rozmyslet, zdali kvůli dvěma cestám do roka (i když je to 2x2500km) vyjde lépe ta nafta a nebo hybrid. Na druhou stranu, u ojetiny nejsou náklady na palivo to nejhlavnější a troufnu si tvrdit, že benzin, se spotřebou třeba 7 litrů může ve výsledku v průměrném ročním nákladu vyjít na stejné peníze, jako nafta s 5l spotřebou a to jen proto, že u nafty může časem odejít něco, co benzin nemá (turbo, vstřiky, dvouhmota, čerpadlo) jasně, neodejde to najednou, ale ono stačí jedna z těchto součástek, hned je to i s prací třeba 20 tis kč a to když se rozpočítá do toho rozdílu 2l spotřeby tak i ten benzin může nakonec vyjít ve finále levněji. Ale to teoretizuji, vždy záleží na štěstí při koupi, jak dlouho si auto chcete nechat, kolik km plánujete ročně najet atd....Při vašem plánovaném nájezdu cca 15 tis km nebudou náklady na palivo hrát tak velkou roli, jako právě ten případný servis. Bohužel, jak mám škodovky a hlavně VW rád, tak mě cena 280 tis Kč za 10 let staré auto se základním motorem 1,6 TDI přijde strašně předražená, ale taková je bohužel dnes doba, nová auta i ojetiny strašně podražili a sám jsem to viděl na prodeji svého Fordu Tourneo Custom, který jsem prodal po 3 letech a 50 tis km o 60 tis kč dráž, než za kolik jsem ho na začátku covidu koupil.
reagovať
HONZA90
počet príspevkov2
dátum registrácie25.12.2023
Pondelok 08.04.2024 13:55, Octavia 1.6 TDI
Když vybereš dobrý kus s dobrou historií, tak se jí vůbec neboj, měl sem 2 koncerny s tímto motorem, kolem 300 tisíc přijde Egr, vstřiky, filtr pevných částic no a na spodku taky bude spotřební práce, třmeny, tlumiče... Ale jinak to jsou super motory a vydržej i město, i sem tam dálku... Klasický moderní diesel. Když oservisuješ, najezdí to statisíce.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.