0
späť
 

diskuze k tématu: Auto do 150 tis. - Octavia, Passat, Golf?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
Michaela91
počet príspevkov3
dátum registrácie20.08.2019
Utorok 20.08.2019 16:03, Auto do 150 tis. - Octavia, Passat, Golf?
Zdravim,prosim o radu.Chystam se koupit auto do 150 000 Kc. bud Octavii II nebo VW passat ci golf v kombiku,manual,benzin..Byla mi doporucena motorizace 1.6,ale uz nevim zda 1.6 nebo 1.6.i MPI,FSI a pod...Ktery rok vyroby..V tom se nevyznam a potrebuji poradit,ktere motory jsou nejmene poruchove,jaky mam vybrat najezd km atd..Zda vadi dovoz nebo se zamerit na auta z CR..Jezdim spise jen po meste s rodinou,rocni najezd cca 5000 km..Je toho v nabidce tolik,ze jsem fakt bezradna.Moc diky za rady
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1008
dátum registrácie23.04.2014
Streda 21.08.2019 08:31, RE: Auto do 150 tis. - Octavia, Passat, Golf?
citácia:
reakce na: Michaela91, 20.08.2019 16:03 (Zdravim,prosim o radu.Chystam ...)


To zaměření na Škodu a VW má nějaký racionální důvod?
Na trhu existuje v dané ceně spousta lepšíh aut, která jsou pro Váš provoz hlavně mnohem vhodnější. Namátkou třeba Renault Mégane, Honda Civic, Toyota Auris, Ford Focus...
Do zmíněných vozů koncernu VW se montovaly motory MPi (1,6) a FSi (1,6 a 2,0). FSi je první generace přímovstřikových benzínu koncernu a dnes tyto motory nelze doporučit. MPi je osvědčený motor ze staré školy a oproti FSi spolehlivější.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 21.08.2019 10:08, RE: Auto do 150 tis. - Octavia, Passat, Golf?
citácia:
reakce na: Michaela91, 20.08.2019 16:03 (Zdravim,prosim o radu.Chystam ...)

Ahoj, do města je Passat, Mondeo apod. prostě zbytečně veliký, navíc to jsou koráby na dálnici s velkou hmotností a tak s větší spotřebou.

Za mě dobrá volba je jednoznačně VW Golf V Variant 1.6 MPI, ale bohatě stačí do města a okolí i 1.4 MPI. Golf V nerezne, má bytelné sedačky a má jen jedinou Achillovou patu: automatickou klimatizaci, kde notoricky odchází drahé servomotorky i mechanika klapek. Oprava je nad 15000kč, protože se musí rozebrat přístrojová deska.Pokud je možnost, berte s mech. klimatizací. Kdyby ale byly nějaké penízky navíc, berte Golf VI 1.4 MPI/1.6MPI, kde je vidět velký skok v interiéru a aut. klima už nestávkuje
Jako alternativa - nebojte se ani Jetty 1.6 MPI(Golf sedan), solidní technika je i tam.
Vůbec nebrat FSI a TSI - jeden problém kupí druhý

Dalším kandidátem je Ford Focus II facelift 2008+ s ovědčeným 1.6 Duratec 74kw. Kdyby ale byla šance došetřit, berte Focus III 1.6 Ti-VCT, je to kvalitativně mnohem lepší vůz, motor nezlobí a celkově se mi zdá i lepší odhlučnění,zpracování,antikorozní ochrana, ale také spotřeba!

Skoro-černým koněm je pro mne Renautl Megane III Grandtour 1.6 (74kw, 81kw), kdy do města a okolí bohatě stačí 74kw, ALE pokud jezdíte častěji na chalupu dálnicí, berte jednoznačně 6-kvalt 81kw, který je tichší(ověřeno několikrát, doma mám 74kw, náhradní vozidla 81kw).
Co je skvělé, s cenou 150tis.kč lze koupit pěkně vybavené vozy 2010, což má něco do sebe. U Meganu občas praskne pružina nebo odejde výfuk, ale jinak jde o solidní vůz, motoricky hodně odolný. Může zatíkat třetí světlo(opravíte si sami), můžou vzrat dveře(namažete, poštelujete), jenže to je tak vše, karosérie nerezne a podvozek dejte ošetřit(zvládnout to můžete sami). Co je skvělé je rejd, ve městě se lépe manipuluje s Megane kombíkem než s Rapidem Spaceback, který má rejd snad žeŠkody Favorit

Poslením superčeným koněm je za mě Honda Civic 1.4 nebo 1.8VTEC cca 2008+, ten první do města ideál Honda se nekazí, motor a převodovka přežije zbyteka auta a spotřební díly můžete brát z druhovýroby(výfuk, brzdy, něco z podvozku atd..) Kufr 420l opravdu stačí na všechno! Za mě asi auto s nejméně starostmi, přitom pořád pěkné a komfortní. Bral bych nejraději...

Octváii II nebrat ani náhodou:
1. rezne
2. nekvalitní díly(chladič, čidla, ložiska i pružiny mění kamarádi)
3. daleko horší odhlučnění, než v Golfu
4. některé verze 1.6 MPI záhadně berou olej, v Golfu jsem se s tím nesetkal
5. novým trendem je praskání zadního skla i liftbacků(kamarádovi ve flotile)
reagovať
Kačud
počet príspevkov15
dátum registrácie05.09.2008
Piatok 23.08.2019 18:25, Hlavně ne 1.6 MPI
Cokoliv kde je 1.6 MPI nebrat a je jedno jestli je to Škoda nebo VW. Mám ho ve VW a taky žral olej neskutečně. Mám ho tři roky po generálce a už žere olej normálně. Prostě u tohoto motoru je to loterie a šance, že koupíte motor který žere olej, nebo brzy bude, je veliká. A generálka za kdo ví kolik peněz někdy znamená generální dokur.... motoru. "bezproblémových" aut po generálce motoru je plnej Bazoš. Proč asi? Druhým zásadním problémem je, že tento motor má problém s provozováním na krátké tratě, cca 50km trasy a méně. Motor má problém s kondenzováním vody do oleje, která se nevypaří za kratší cestu. Olej po roce krátkých cest jsem měl plnej vody. Takže teď měním dvakrát ročně a doufám. A nejsem rozhodně sám. Mám toho po fórech načteno hodně a říkal mi to i servisák ze škodovky. O tom, že ten motor řve a nejede ani nemluvím.
reagovať
Michaela91
počet príspevkov3
dátum registrácie20.08.2019
Piatok 23.08.2019 21:28, RE: RE: Auto do 150 tis. - Octavia, Passat, Golf?
citácia:
reakce na: KoobaS, 21.08.2019 08:31 (To zaměření na Škodu a VW má n ...)

Díky za odpověď
To zaměření na Škodu a VW má důvod pouze v tom, že většina mých známých, kterých jsem se také ptala na názor mi doporučili tohle a většina s tím samým argumentem: levný servis, snadná dostupnost náhradních dílů atd...Jasně, vím, že jsou i jiné možná "lepší značky (každý má asi jiné představy o tom co je lepší), já jsem v autech laik.Nejsem náročný uživatel auta a nehledám ani nabouchanou výbavu.
reagovať
Michaela91
počet príspevkov3
dátum registrácie20.08.2019
Piatok 23.08.2019 21:42, RE: RE: Auto do 150 tis. - Octavia, Passat, Golf?
citácia:
reakce na: BobanHTP, 21.08.2019 10:08 (Ahoj, do města je Passat, Mond ...)


Taky díky za názor
Tak sháním kombíka, v dohledný době přibude druhej prcek, takže větší auto je třeba Co jsem koukala na Golfy 1.6 do ceny,kterou potřebuji a nájezdu do těch 150 tis. km a ve slušnym stavu moc není..(Jdu po bazarech ne po soukromých inzerátech)..1.4 mi nebyly doporučeny, údajně jsou tam nějaké problémy..Francouzům se prej sere elektrika, na Fordy drahý díly...Opět, to mi bylo řečeno většinou dotázaných lidí..Je to těžký se pro něco rozhodnout,protože každej má jiný zkušenosti,já musím asi dát na většinu,protože jak jsem psala v tomhle jsem laik ..Jeden mohl mít smůlu a Octavia se mu kazila a druhýmu mohla sloužit X let bez problémů..
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1008
dátum registrácie23.04.2014
Sobota 24.08.2019 10:19, RE: RE: RE: Auto do 150 tis. - Octavia, Passat, Golf?
citácia:
reakce na: Michaela91, 23.08.2019 21:28 (Díky za odpověď To zaměření ...)


Jste typická oběť věty: "každej čech rozumí autům a hokeji (nebo fotbalu)"
Koncern (škoda a vw) jsou u nás oblíbené, protože to měl děda, měl to táta, a budu to mít i já.
Buď můžete dát na názor nekvalifikované většiny, nebo kvalifikované menšiny.
Na koncern nejsou díly levnější než na ostatní značky. Díly na drtivou většinou vozidel na našich silnicích jsou naprosto běžně dostupné, a to jak v autorizovaných servisech, tak i v druhovýrobě u specializovaných prodejců, u běžných prodejců dílů, i na vrakovištích.
Francouzům se elektrika srala naposledy před 15 lety, tahle pověst je způsobena hlavně tím, že se sem v devadesátých letech vozili vraky ze zahraničí, a pepíčcy ve stodolách ze dvou peugeotů vařili jeden. Zvyklí na elektriku z favoritů ale nebyli schopni dát francouze s násobně větší elektrickou výbavou dohromady...
Fordy nemají drahé díly, mají je stejně drahé jako Francouzi, Italové, Němci, mírně dražší můžou být japonci, ale u nich je to obvykle vykoupeno vyšší kvalitou dílů.
Se servisem to to taky není složité, ve větších městech je dostatek autorizovaných servisů všech značek. Moje osobní zkušenost je nejhorší právě se servisy Škoda...
Za mě doporučuji Renault Mégane 1,6 benzín. Robustní, dostatečně jednoduché auto s léty osvědčeným motorem. Nerezne, motor při trochu normální údržbě vydrží opravdu hodně...
PS: vykašlete se na to, jaký má auto nájezd, je to cesta k tomu si koupit stočenku. Najděte si ve svém okolí někoho, kdo tomu skutečně rozumí a s výběrem Vám pomůže, i kdyby to mělo stát peníze.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1231
dátum registrácie08.09.2009
Sobota 24.08.2019 12:40, Spolehlivé auto za pár peněz? Renault.
A hned vyjmenuji proč - to vše na základě své osobní zkušenosti. Začnu historií. Před 5 lety dostala dcera k narozkám Renault Clio 1,2i s nejnižším výkonem = 53kW. Auto je z roku 2005 = je mu dnes 14 let. Má najeto asi 105.000km. Jaké byly závady? v rámci garance (tedy asi 2 měsíce po koupi) se měnila celá přístrojovka kvůli nefungujícímu podsvícení. (Jakpak by to udělala slovutný koncern VW???) Pak nic. jen pneumatiky a náplně. U nás posledních pět let auto parkuje výhradně venku. tzn. měnil jsem svazek kabelů od váhy vzduchu, který rozkousala kuna. oprava za cca 1000Kč. loni jsme dávali komplet brzdy a přední tlumiče. po 14 letech dobrý, ne? Cena asi 10.000Kč. Loni vyšly i rozvody, takže včetně vodní pumpoy cena v servisu asi 8.000Kč. zatím věci, které potkají každé auto, všimněte, že nešlo o závady, ale výměnu opotřebených dílů. Loni preventivní výměna PŮVODNÍ baterie. po 13 letech malý zázrak. Toť vše. Porucha NULA. A co je pro,mě zásadní: koroze: NULA. Nikde ani pupínečíček. Podívejte se na Focusy, nebo oktávky po 14 letech. (navedu vás - hrdla u nádrží, zadní rohy prahů apřechod do podběhů). Děkuji, VW ani náhodou. Dále tu máme další renault: Megane 1,6 z roku 2006. Má jej můj bývaly chlebodárce a s jeho autem jsem jezdil jako řidič nebo jako pasžér. Má najeto cca 200.000km. předem uvedu, že k auta se majitel choval jako dobytek. Snad jen měnil olej v motoru 1x za 5 let, když si vzpomněl. Auto mělo jednu jedinou poruchu - odešel klimakompreson. /ravda, není levný - u Renaultů za něj chtějí30 tisíc, ale naštěstí renaltů je po vrakáčích kupa, takže to řešil SH kompresor se zárukou za desítku.Provozní opotřebení čítá brzdy a tlumiče. Opoět bonusek - megane je stále bez jediného náznaku koroze. SPotřeba v "jeho" rukách kolem 7,5/100, já jezdil za 6, protože s autem soucítím. Další malý bonus - protože renaltů je nakždém rohu jak máku, opravuje to kdekdo a hlavně, je na to kupa a kupa ND za ceny, které jsou úsměvné, až po ty drahé. Záleží, co si kdo vybere. Na škodu bych zapomněl jak na loňský sníh. měl jsem v životě tři a děkuji - nikdy víc.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 26.08.2019 14:21, RE: RE: RE: Auto do 150 tis. - Octavia, Passat, Golf?
citácia:
reakce na: Michaela91, 23.08.2019 21:42 (Taky díky za názor Tak shán ...)

Ahoj Michaelo, motor 1.4 MPI měli rodiče v Roomsteru, porucha žádná(reklamován jen startér hned na začátku koupě), projezdili s ním celou Evropu. Je to odolný motor. Možná mysleli jistou varinatu ve Fábii I 7xkw nebo stařičký český 50kw, ale tyhle varianty v Golfu nenajdete. 1.4 MPI v Golfu běžné zvládá 300tis.km.

Francouzi = nekazí se elektrika(kdysi asi v Peugeotu 307 před faceliftem), nereznou. Moje přímé zkušenosti jsou
- Měl jsem Peugeot 206 1.1i r.2002, prodáno v roce 2015, stále jezdí. Opravy jen drobnosti
- Nyní mám Renault Megane III 2009 - šlape jak hodinky, nic vážného se neopravovalo, nerezne
- Kolega má Renault Megane II 2007 1.6 81kw dokonce na LPG - žádné závady
- Sousedka má Peugeot 308 2015 - nic
- Rodiče kamaráda třetím rokem Peugeot 2008 - nic
- Strýc kolegy, druhým rokem Peugeot 2008 automat - nic
- Rodiče kolegy druhým rokem Peugeot 2008 - nic
- Můj zedník Renault Clio 2004 1.4 - jen spotřební věci, vše funguje, nechce jiné auto
- Kuchařka ve školce - Peugeot 206 1.4 HDI cca 2005, oprava turba, jinak nic
- Další kolega Renault Laguna 1.9 Dci 2006, najeto 400tis.km s původními vstřiky, turbem atd. Měnily se věci v podvozku, ale vůz s takovým nájezdem na to má právo Bez koroze!

Nebál bych se vůbec současných francouzů. O elektrice toho slyším na forech stejně jako u koncernových vozů. Žádný skandál se nekoná Vyberte co Vám "sedne" ať denní povinnosti mají trochu "šmrnc"
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.