Opravdu doporučuji projet obě auta a to pořádně. První věci které si všimnete je krásně prosvětlený interiér Focusu díky velkému čelnímu sklu, oproti tomu ve Fábii máte pocit výhledu z tanku, malé sklo a neskutečně úzký interiér vyvolávají stísněný pocit.
V zimě si o 200kg těžší, snad o 14cm širší Focus mnohem více udělá pořádek i na nesolených cestách u nás v Beskydech. Opět rozdíl v stabilitě na sněhu je o řád lepší ve Focusu, když přídáte široký interiér s příjemnými sedačkami, moc agumentů pro Fábii nezbývá 
Opravdu doporučuji projet obě auta a to pořádně. První věci které si všimnete je krásně prosvětlený interiér Focusu díky velkému čelnímu sklu, oproti tomu ve Fábii máte pocit výhledu z tanku, malé sklo a neskutečně úzký interiér vyvolávají stísněný pocit.Druhá rána příjde stabilitou podvozku, tam Focus patří na špici i ve svém segmentu, natož v porovnání s segmentem B. Třetí rána jsou přední sedačky, opět Focus má velké pohodlné, Fábie se snaží, ale jsou prostě malé a tím nenabízejí ten komfort na delších cestách. Čtvrtá rána jsou brzdy, Focus brzdí o řád lépe, opět oceníte na dálnici a nebo v dešti. Pátá rána je bezpečnost, není problém koupit Focus s 6xairbagy, ESP, navíc podívejte se na mapu poškození těla v NCAP testech, Focus je o třídu výše. Fábie II trpí poddimenzovanou přední nápravou a čas od času se přelomí dráty vedoucí do předních dveří, jinak bývá spolehlivá, jenže to právě i Focus
V zimě si o 200kg těžší, snad o 14cm širší Focus mnohem více udělá pořádek i na nesolených cestách u nás v Beskydech. Opět rozdíl v stabilitě na sněhu je o řád lepší ve Focusu, když přídáte široký interiér s příjemnými sedačkami, moc agumentů pro Fábii nezbývá
Pak je tu ještě jedna věc, ryze subjektivní - Focus je prostě radost řídit
Jinak Fábie si drží cenu lépe než Focus, otázkou je, jestli kvůli tomu kupovat horší auto 

Focus pří mé výšce 180cm nic takového nevykazuje, ale možná máte jinou postavu, než já
Středový sloupek je široký, protože si to Focus může dovolit, cca o 14cm širší auto než Fábie už holt něco snese, navíc je velmi příjemné neatakovat ramenem a nebo při řazení pěkty rukou, spolujezdce jak se mi stávalo ve Fábi
Ale Fábie si nikdy na třídu C nehrála, takže svůj úkol ve městě plní dobře...Na dálnici už to není moc bezpečná jízda, obzvláště při silném bočním větru, kdy prakticky permanentně musíte korigovat volant a tak Brno-Frýdek-Místek může být docela adrenalinový zážitek 
Fábie II je přímo specializovaná na drcení kolene řidiče, zejména pokud máte jako já originál rádio DANCE
Focus pří mé výšce 180cm nic takového nevykazuje, ale možná máte jinou postavu, než já
Středový sloupek je široký, protože si to Focus může dovolit, cca o 14cm širší auto než Fábie už holt něco snese, navíc je velmi příjemné neatakovat ramenem a nebo při řazení pěkty rukou, spolujezdce jak se mi stávalo ve Fábi
Ale Fábie si nikdy na třídu C nehrála, takže svůj úkol ve městě plní dobře...Na dálnici už to není moc bezpečná jízda, obzvláště při silném bočním větru, kdy prakticky permanentně musíte korigovat volant a tak Brno-Frýdek-Místek může být docela adrenalinový zážitek 
Fábie II je přímo specializovaná na drcení kolene řidiče, zejména pokud máte jako já originál rádio DANCE
Focus pří mé výšce 180cm nic takového nevykazuje, ale možná máte jinou postavu, než já
Středový sloupek je široký, protože si to Focus může dovolit, cca o 14cm širší auto než Fábie už holt něco snese, navíc je velmi příjemné neatakovat ramenem a nebo při řazení pěkty rukou, spolujezdce jak se mi stávalo ve Fábi
Ale Fábie si nikdy na třídu C nehrála, takže svůj úkol ve městě plní dobře...Na dálnici už to není moc bezpečná jízda, obzvláště při silném bočním větru, kdy prakticky permanentně musíte korigovat volant a tak Brno-Frýdek-Místek může být docela adrenalinový zážitek 
Fábie II je přímo specializovaná na drcení kolene řidiče, zejména pokud máte jako já originál rádio DANCE
Focus pří mé výšce 180cm nic takového nevykazuje, ale možná máte jinou postavu, než já
Středový sloupek je široký, protože si to Focus může dovolit, cca o 14cm širší auto než Fábie už holt něco snese, navíc je velmi příjemné neatakovat ramenem a nebo při řazení pěkty rukou, spolujezdce jak se mi stávalo ve Fábi
Ale Fábie si nikdy na třídu C nehrála, takže svůj úkol ve městě plní dobře...Na dálnici už to není moc bezpečná jízda, obzvláště při silném bočním větru, kdy prakticky permanentně musíte korigovat volant a tak Brno-Frýdek-Místek může být docela adrenalinový zážitek 
Fábie II je přímo specializovaná na drcení kolene řidiče, zejména pokud máte jako já originál rádio DANCE
Focus pří mé výšce 180cm nic takového nevykazuje, ale možná máte jinou postavu, než já
Středový sloupek je široký, protože si to Focus může dovolit, cca o 14cm širší auto než Fábie už holt něco snese, navíc je velmi příjemné neatakovat ramenem a nebo při řazení pěkty rukou, spolujezdce jak se mi stávalo ve Fábi
Ale Fábie si nikdy na třídu C nehrála, takže svůj úkol ve městě plní dobře...Na dálnici už to není moc bezpečná jízda, obzvláště při silném bočním větru, kdy prakticky permanentně musíte korigovat volant a tak Brno-Frýdek-Místek může být docela adrenalinový zážitek 