0
späť
 

diskuze k tématu: Rodinný kombík do 200 tisíc

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
Honzek
počet príspevkov4
dátum registrácie02.05.2020
Sobota 02.05.2020 12:05, Rodinný kombík do 200 tisíc
Potřeboval bych poradit od lidí kteří auta baví a mají všeobecný přehled. Myslím že moje otázka je určitě bude bavit, jelikož jsem trochu náročnější. Moje představa je auto které bude: 1) spolehlive 2)i pro nějaké to zábavnější ježdění (cca od 100 kw) 3) a v neposlední řadě by mělo být co nejvíce úsporné. Chtěl bych benzín, protože jezdím do práce krátké trasy. Ano vím že s motorem 110 kW nepojedu za 5 litrů. Jde mi o to abych vybral auto které by v těhle aspektech co jsem tu vypsal bylo nejlepší v mé cenové relaci. Do úvahy přichází jen kombíky, protože plánujeme rodinu. Co já jsem si zjistil : 1)Ford focus 1.6 ecoboost (můj favorit) 2)volkswagen golf 1.4 tsi (prý je spolehlivější Ford) 3) opel astra 1.4 sport (je pry línější) jsou ještě nějaká auta která jsem třeba vůbec nezmínil a určitě by v mém výběru měli být? A jaké auto by jste vybrali být na mém místě? Moc děkuji za rady a tipy.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Sobota 02.05.2020 15:04, RE: Rodinný kombík do 200 tisíc
citácia:
reakce na: Honzek, 02.05.2020 12:05 (Potřeboval bych poradit od lid ...)

Ahoj, bohužel se pohybuješ pod limitem, kde jsou dostupné už spolehlivé varianty uvedených motorizací:

1. Ford Focus III - motor 1.6 EB mívá fatální selhání, je třeba došetřit na novější 1.5 EB, který přišel s faceliftem. Ono po faceliftu prokoukl celý Focus 3 a to i interiér, kdy nepůsobí tak starožitně. Jinak skvělé auto! Tady bych obecně se přimlouval za facelift ikdyby šlo o litrový EB.

2. To platí bohužel i pro koncernový 1.4 TSI, kdy spolehlivá je až řada EA211, tedy cca 2015+, ale musíš si to ověřit, datum výroby nemusí být spolehlivým vodítkem. Za mě jde asi o nejlepší turbo ben. motor menšího objemu. Podmínkou je teda řada EA211.
Abych jen nehanil, i starší řada 1.4 TSI umí sloužit, jenom to chce slabší verze bez kompresoru, dále vyměnit komplet rozvodovou sadu a nejezdit jen krátké trasy(ráda ředí olej s benzínem)

3. Opel Astra 1.4Turbo mívá problémy s praskáním pístu a nejen ty, naopak 1.6T zatím seká dobrotu. Takže holt zkusit pohledat jednašestku.

K tomu bych dodal, všechny uvedené motory jsou přímovstřikové a tak sice už netrpí tolik karbonizací jako kdysi, ale pořád jim vadí krátké trasy. Proto určitě jezdit na kvalitní benzín + aditivum, stačí český VIF.

Jako aletrnativu bych bral něco odolnějšího vůči krátkým trasám, takže nepřímovstřikové atmosférické motory:
1. Honda Civic kombi 1.8 VTEC - tohle auto se dědí ještě na děti, moc chyb nemá a ve vyšších otáčkách předvádí také dobrou zábavu a v normální režimu jezdí za 6,5l - kdo to umí?

2. Toyotu Auris kombi 1.6 VVT 92kw, auto nemá sílu jako 1.8VTEC, jenže jinak vše funguje bez reptání dalších 15let.

3. Toyta Avensis 1.8 VVT - pořádný kus auta, trochu zastaralý interiér, ale jinak prostě Toyota
Bohužel neřídil jsem ji, měl ji kamarád, tak snad tady někod napíše více o ni.

Tož držím palec!
PS: Kdybys chtěl avantgardní střelu, přitom spolehlivou, tak je to překvapivě Renault Laguna III 2.0 TCe(s turbem).
reagovať
Honzek
počet príspevkov4
dátum registrácie02.05.2020
Sobota 02.05.2020 17:51, RE: RE: Rodinný kombík do 200 tisíc
citácia:
reakce na: BobanHTP, 02.05.2020 15:04 (Ahoj, bohužel se pohybuješ pod ...)


Děkuji za vyčerpávající odpověď . Osobně s japonci mám velmi dobrou zkušenost. Jejich vtech je naprosto legendární a nesmrtelnej motor. Měl jsem svoje první auto Hondu civic 1,6 vtec a to dokuď mě totálně nezbořil nějakej kluk když mi nedal přednost zprava tak sloužilo bez sebemenších problémů. Kouknu se tedy na ty alternativy a pokuď tvrdíš že ta Honda je dobrá tak možná je pro mé účely i nejlepší . V jaké cenové relaci myslíš že se tebou navrhované auta pohybují ?
reagovať
Excalibur
počet príspevkov36
dátum registrácie16.07.2013
Sobota 02.05.2020 19:47, RE: Rodinný kombík do 200 tisíc
citácia:
reakce na: Honzek, 02.05.2020 12:05 (Potřeboval bych poradit od lid ...)


Dotaz zajímavý, ale odpověď jednoduchá nebude. Když přemýšlím nad turbobenzíny, tak za 200 tisíc to budou "první" verze těchto motorů a tam mě nenapadá žádný, který by se dal doporučit. Navíc spojení turbo a krátké trasy moc nejde dohromady.
Z atmosférických benzínů bych favorizoval Ford Mondeo 2,0, výkon 107 kw. Stejný motor je v Mazdě 6, ale v druhé generaci v dané cenové relaci moc aut nebude. Do Mazdy se dával i motor o objemu 2,5, ten už by určitě jel slušně, ale je jich hodně málo. Dále určitě již zmíněná Toyota Avensis a Honda Accord (2,0, 2,4).
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 03.05.2020 12:44, RE: RE: RE: Rodinný kombík do 200 tisíc
citácia:
reakce na: Honzek, 02.05.2020 17:51 (Děkuji za vyčerpávající odpově ...)

Ahoj co se dívám, tak cca kolem 250tis.kč, ale dle mého stojí za to došetřit opravdu.
Však uvidíš, chce to prostě hledat, začal bych u dealerů značek, tam občas někdo dá dobře udržovaný vůz na protiúčet....
reagovať
Honzek
počet príspevkov4
dátum registrácie02.05.2020
Nedela 03.05.2020 13:07, RE: RE: RE: RE: Rodinný kombík do 200 tisíc
citácia:
reakce na: BobanHTP, 03.05.2020 12:44 (Ahoj co se dívám, tak cca kole ...)


Nakonec se mi nejvíc zamlouvá ta Honda jak si psal. Já jsem právě věděl že nafta není dobrá na krátké trasy, protože pak je hodně poruchové turbo, ale myslel jsem si, že je to hlavně tím, že nafta víc zanáší. Takže jsem předpokládal, že u benzínu to už neplechu dělat nebude. Každopádně ta Honda je hodně hezké auto a vím že jejich motory jsou prostě bezkonkurenčně spolehlivé. Co jsem tak koukal tak jich moc není, nebo tedy spíš moc jich není v mé cenové relaci. Nejspíše opravdu budu muset více našetřit.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 03.05.2020 14:50, RE: RE: RE: RE: RE: Rodinný kombík do 200 tisíc
citácia:
reakce na: Honzek, 03.05.2020 13:07 (Nakonec se mi nejvíc zamlouvá ...)

Ahoj, je to tak, dnešní benzínové motory až na výjimky(Renaultí 0.9Tce a 1.0 Tce a Fiatí 1.4 T-JET) jsou s přímým vstřikem a tak je ohrožují problémy s karbonizací. Ředění oleje s benzínem už většina "pořešila" lepším termomanagementem, ale jasné je že denní trasy pod 2x10km je budou ničit také. Ostatně o tom se přesvědčilo PSA s jinak podařeným 1.2 Puretech(110k a 130k), kdy při krátkých trasách se ředí olej s benzínem a ten naleptává rozvodový řemen v lázni až úlomky odrovnají olejové čerpadlo a další části... Jinak projevem 1.2 PT jede krásně!
reagovať
Honzek
počet príspevkov4
dátum registrácie02.05.2020
Pondelok 08.06.2020 21:25, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rodinný kombík do 200 tisíc
citácia:
reakce na: BobanHTP, 03.05.2020 14:50 (Ahoj, je to tak, dnešní benzín ...)


Tak koukám i na další varianty... Honda civic je super ale startovací cena je 250 tis. Co třeba taková Kia Ceed 1,6 i CVVT ? Je to dobré auto ? Nějaké nevýhody ? Dá se sehnat za slušné peníze v pěkné výbavě a s menším nájezdem. To samé platí pro Hyundai i30 1,6 CVVT. Snažil jsem se dohledat info na internetu a jediné nevýhody co jsem našel je, že Hyundai ja špatně odhlučněna a nad 140 vydává hodně vysoké a nepříjemné zvuky od motoru, ale do těch 120 je relativně kultivovana. Na kiu jsem nenašel žádné výrazné negativum. Nebo jaké jsou všechny nepřímovstřiky ? A které bys doporučil ? Jsou jenom ty které si psal ? Tedy Honda civic , toyata auris ? Tenhle motor od Hyundui a Kii není nepřímovstřik ?
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 09.06.2020 11:20, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rodinný kombík do 200 tisíc
citácia:
reakce na: Honzek, 08.06.2020 21:25 (Tak koukám i na další varianty ...)

Ahoj, předešlá generace Ceed/i30 není špatná, ale určitě si přečti něco málo o ni:
https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetiny-hyundai-i30-gd-je-k-neutahani-21000266

- nepřimovstřikové CVVT/MPI měly problém s rozpadáváním katalyzátoru, který potom nasál motor a nastalo K.O. Prý to bylo jen z počátku výroby, ale nedohledal jsem, kdy a jestli dooporavdy tuto konstukční vadu opravili
- přímovsřikový GDI se zatím drží, jen na příliš krátkých trasách může karbonovat, takže kvalitní benzín, adrivum a raději nejezdit jen krátké trasy.

Za mě mi trochu vadí horší odhlučnění od kol, zejména zadní nápravy. Tohle Golf/Astra/Megan i Focus a Civic mají udělané lépe Ale nemusí Ti to vadit a navíc dnes za pár stovek koupíš samolepící sady na odhlučnění atd...

Antikorozní ochrana je diskutabilní, problémy na forech nikdo moc nehlásí, ale minimálně bych podvozek ošetřil a to důkladně, včetně dutin Existují analyzéry laku i kovu(na zinek), tam jsou korejci na tom hůře než evropská auta ale lépe než Mazda a Mistubishi
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.