citácia:
reakce na: Honzek, 02.05.2020 12:05 (Potřeboval bych poradit od lid ...)
Ahoj, bohužel se pohybuješ pod limitem, kde jsou dostupné už spolehlivé varianty uvedených motorizací:
1. Ford Focus III - motor 1.6 EB mívá fatální selhání, je třeba došetřit na novější 1.5 EB, který přišel s faceliftem. Ono po faceliftu prokoukl celý Focus 3 a to i interiér, kdy nepůsobí tak starožitně. Jinak skvělé auto! Tady bych obecně se přimlouval za facelift ikdyby šlo o litrový EB.
2. To platí bohužel i pro koncernový 1.4 TSI, kdy spolehlivá je až řada EA211, tedy cca 2015+, ale musíš si to ověřit, datum výroby nemusí být spolehlivým vodítkem. Za mě jde asi o nejlepší turbo ben. motor menšího objemu. Podmínkou je teda řada EA211.
Abych jen nehanil, i starší řada 1.4 TSI umí sloužit, jenom to chce slabší verze bez kompresoru, dále vyměnit komplet rozvodovou sadu a nejezdit jen krátké trasy(ráda ředí olej s benzínem)
3. Opel Astra 1.4Turbo mívá problémy s praskáním pístu a nejen ty, naopak 1.6T zatím seká dobrotu. Takže holt zkusit pohledat jednašestku.
K tomu bych dodal, všechny uvedené motory jsou přímovstřikové a tak sice už netrpí tolik karbonizací jako kdysi, ale pořád jim vadí krátké trasy. Proto určitě jezdit na kvalitní benzín + aditivum, stačí český VIF.
Jako aletrnativu bych bral něco odolnějšího vůči krátkým trasám, takže nepřímovstřikové atmosférické motory:
1. Honda Civic kombi 1.8 VTEC - tohle auto se dědí ještě na děti, moc chyb nemá a ve vyšších otáčkách předvádí také dobrou zábavu a v normální režimu jezdí za 6,5l - kdo to umí?
2. Toyotu Auris kombi 1.6 VVT 92kw, auto nemá sílu jako 1.8VTEC, jenže jinak vše funguje bez reptání dalších 15let.
3. Toyta Avensis 1.8 VVT - pořádný kus auta, trochu zastaralý interiér, ale jinak prostě Toyota
Bohužel neřídil jsem ji, měl ji kamarád, tak snad tady někod napíše více o ni.
Tož držím palec!
PS: Kdybys chtěl avantgardní střelu, přitom spolehlivou, tak je to překvapivě Renault Laguna III 2.0 TCe(s turbem).