0
späť
 

diskuze k tématu: rodinné auto do 400.000 SUV/Kombi -..?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
Piotr
počet príspevkov4
dátum registrácie05.08.2020
Streda 05.08.2020 15:19, rodinné auto do 400.000 SUV/Kombi -..?
Dobrý den,

zvažuji koupi nového/novějšího rodinného vozu do 400.000 Kč.

Váhám nad 2 variantami a sice SUV versus Kombi. Jsem celkem klidný řidič, ale rád bych, aby auto taky trochu jelo
Jako SUV za dané peníze si umím představit Duster/Kadjar/Quasqai. Jaký je vlastně Duster? Někdo chválí, někdo tvrdí že by do toho nevlezl...?Asi by se našla třeba ještě Sportage, ale Hyundai/Kia bych se raději vyhnul a nelíbí se mi ani Peugeot.

A jako kombi GOLF 1.5 TSI x Octavia 1.4 TSI. Golf má slabší motor, ale co jsem četl by měl být asi lepší zpracováním.

Líbí se mi i Grandscenic, ale četl jsem že 1.2 TCE není zrovna to pravé a celkově v dlouhodobém testu auto nedopadlo nejlépe.
Za ty peníze jsem viděl třeba i Passat nebo Mondeo s vyšším nájezdem řekněme 100.000 Km ale většinou se jedná o diesely což s mým nájezdem 12.000/rok nedává asi moc smysl, i když už jsou ty auta zase asi trošku jindy. Jen nevím jestli riskovat auto s takovým nájezdem, když plánuji si auto nechat řekněme 10 let.

Favorizuji asi Golf Variant 1.5 TSI 2017/18.

Budu rád za nějaké názory na výše popsané a třeba i nějaký další tip na vůz.
Předem díky
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 06.08.2020 10:39, RE: rodinné auto do 400.000 SUV/Kombi -..?
citácia:
reakce na: Piotr, 05.08.2020 15:19 (Dobrý den,zvažuji koupi nového ...)

Ahoj, ohledně rozdílu 1.4 TSI vs 1.5 TSI je ten starší 1.4 odzkoušený, jednodušší a jede krásně. Jde totiž už o řadu EA211, která seká dobrotu a já ten motor mám rád, protože ještě nemá FAP filtr. To 1.5 jej má, ale jede zrovnat tak dobře. Pihou na kráse bylo poskakování za studena, ale to vyřešil upgrade SW řídící jednotky.

Za mě Golf VII Variant 1.4 TSI/1.5TSi je za mě nejlepší volba benzínového kombíku v segmentu kompaktu a dynamika je naprůměrná, spíše se budeš muset naučit brzdit se, protože i na dálnici ukážeš zadní světla nejedné přečipované Octávii II 2.0 TDI s naspeedovaným kšiltofkářem
Plusem Golfu VII je solidní technika a velmi pomalu klesající cena ojetiny, což je to nejlepší, pokdu si vůz chceš nechat na 10let..

Můj kamarád přesedlal před pár léty po Renaultech (Megane II a III) do Golfu VII 1.4 TSI a chválí si spolehlivost, odolnost povozku, kvalitu interiéru a jediné co by nedoporučoval je pneu větší než R16. Golf je trochu tvrdší, než Francouzi holt

Teď ten Duster: před pár měsící si můj kamarád koupil 1.3 TCe, seděl jsem v něm a kromě tvrdých plastů se mi prostě celé auto moc líbí i interiér! Vůz jede přes 200km/h, ale to jen pro představu, že motor má sílu i do hor s vozíkem. Duster nemá tolik asistentů jako konrurence, já třeba nedám dopustit na FrontAssist(před nárazem), který mi zachránil jeden bouchanec na kruháčí Kufr má Duster rozhodně menší než kombík, ale stačí na běžný život.
Duster si musím prostě vyzkoušet Co nikdo neví, je spolehlivost motoru 1.33Tce a 1.0 Tce, protože jsou to zcela nové agregáty a všichni si dobře pamatují snad nejporuchovější motor Renaultu - 1.2 TCe, ten nelze doporučit vůbec.

Jinak jako alternativu bych viděl ještě Toyotu Auris komib 1.6 VVT, cca rok 2018+, protože tohle je vůz na více jak 10let a v nabidce vidím dost aut i splnou historíí přímo u delarea Toyoty. Ne každému Auris sedne, musel by ses projet holt. Uznávám jenom, že interiér bledne vedle Golfu VII

A ještě něco ke korejcům: Za 400 000kč máš novou skladovku Ceed nebo i30 kombi s 1.4 T-GDI a ten jede dobře, rozdoně lépe, než všechny litrové třiválce, včetně Hondy a Fordu
Kia má 7 letou záruku, Hyudnai pětiletou, kde může vadit dražší pravidelný servis, ale že by něco dělali špatně si nemyslím. Projel bych se jen pro porovnání v takovém voze.
Sportage 1.6 GDI tě zklame výkonem, to je pro klidné řidiče, jako já, ale jinak jde o solidní techniku..

Tož držím palec!
reagovať
Piotr
počet príspevkov4
dátum registrácie05.08.2020
Štvrtok 06.08.2020 16:42, RE: RE: rodinné auto do 400.000 SUV/Kombi -..?
citácia:
reakce na: BobanHTP, 06.08.2020 10:39 (Ahoj, ohledně rozdílu 1.4 TSI ...)


Dobrý den,

děkuji za reakci.
Taky se klaním právě ke golfu. Do 400.000 se dají sehnat kusy od prodejců VW s 1.4 TSI s 92 Kw.
Kolem 400.000+ se dá koupit už i Passat 2.0 TDI, ale v naftě a s vyšším nájezdem. Nikdy jsem s naftakem víc nejezdil. Auto mám spíše na ježdění po městě, o víkendu chalupa, delší cesty jen párkrát ročně. Znamenalo by to pro naftový motor nějaký problém?
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 07.08.2020 11:06, RE: RE: RE: rodinné auto do 400.000 SUV/Kombi -..?
citácia:
reakce na: Piotr, 06.08.2020 16:42 (Dobrý den,děkuji za reakci.Tak ...)

Ahoj, někdy se stačí vypálit FAP filtr během cesty na chalupu, někdy ne, co kamarád, to jiná zkušenost. Dle mého na krátkých trasách přímovstřikový diesel trpí více, než 1.4 TSI, který je sice také přímovstřikový, ale konstrukčně má být dobře vybavený odolávat i krátkým trasám a hlavně se daleko dříve zahřeje, což je kámen úrazu. Proto v hybridech má koncern 1.4 TSI.

Abych řekl pravdu, dieslů, které byly bez investic po 250 000km jsem viděl jako šafránu, určitě existují, ale mým kolegům se vyhýbají patrně A to platí i pro 2.0 TDI CR v Superb nebo 1.6 TDI Rapidu. Vlastně jen kamarádova Audi A6 3.0 TDI se při 340 000km stále tváří dobře Snad tu "diesloví" chlapi poradí více, já jsem "petrolhead" a srdcem už jsem dokonce "electrohead" , takže diesel bych si nekoupil, což je ryze osobní názor..

Můj synovec dělá ve Škodě servisu, kde dokonce mají 1.2 TSI EA211 s 300tis.km a zatím funguje dobře. Anebo v předešlé práci měli Rapidy s tím samým motorem, jezdily jen krátké trasy a po 200tis.km byly motory v pořádku. To už o něčem mluví dle mého...
Jistotou pak už může být jedině Japonec s atmosférou - Auris 1.6 VVT nebo Civic 1.8 VTEC.

Jinak Passaty seženeš i s 1.4 TSI a nejedou vůbec špatně!
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.