citácia:
reakce na: Mafian, 05.08.2019 15:56 (Dobrý den, potřeboval bych por ...)
Ahoj, za mě jednoznačně naftu a to nejel kvůli spotřebě, ale hlavně diesel vydrží při dobré údržbě téměř vždy 400tis.km, což se o benzínu dá říct jen u některých japonců(Honda 1.8 VTEC apod.).
Píšeš, že přeferuješ menší díesly kvůli spotřebě a moje kamarádka to může potvrdit. Má Peugeot 308 2015 1.6 BlueHDI a jezdí jako ty i přes 40tis.km ročně, prakticky dálnice. Celková spotřeba je fantastických 5,3l, což vzhledem k tomu jak často platí pokuty za překročení rychlosti moc nechápu. Ale to hlavní - náročný provoz 4 rokem a NIC se nakazí, což zatím vypadá dobře. Mě osobně icocpit vůbec nevadí, volant je super, vše jde lehce a motor je dobře odhlučněný. Zatím to vypadá, že s novějšími PSA diesly 1.6/1.5 je méně problémů, než s koncernovými 1.6 TDI.
Pak je tu léty odladěný Renaultí 1.5 DCI, kdy Megane není špatný vůz, ale podvozek vyžaduje péči. Já to vyřešil kvalitními ne-renaultími pružinami - dobrých výrobců je dost. To platí o pro tlumiče.. Pořád ale platí, že 1.5/1.6 BlueHDI od PSA je o třídu modernější motor a šlape "nadstandardně dobře"
![](//img.tipcars.com/ikona/_view/forum/smajlici/smiley_smile.gif)
Ve Světě Motorů chválí od Renaultu 1.6 DCi, ale bohužel nemám nikoho, kdo jej má..