0
späť
 

diskuze k tématu: Rodinné auto do 200.000

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat
Mafian
počet príspevkov7
dátum registrácie05.08.2019
Pondelok 05.08.2019 15:56, Rodinné auto do 200.000
Dobrý den, potřeboval bych poradit. Sháním nějaký rodinný vůz (MPV nebo combi). S autem budu jezdit denně do práce 50+50 km,na rodinné výlety a dovolené. Proto sháním nějaké malé MPV nebo combi se spolehlivým provozem a nízkou spotřebou. Nemám ani jasno v tom jestli při ročním nájezdu cca 45.000 km volit naftu, Benzin s možností lpg nebo cng. Poradíte mi prosím? V současnosti provozuji peugeot 308 hatchback 1.4 lpg. Jezdí spolehlivě i levne ale je už bohužel malý.
reagovať
TomasB
počet príspevkov401
dátum registrácie11.02.2019
Pondelok 05.08.2019 19:35, RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: Mafian, 05.08.2019 15:56 (Dobrý den, potřeboval bych por ...)


Jednoznačně nafta.
reagovať
Mafian
počet príspevkov7
dátum registrácie05.08.2019
Pondelok 05.08.2019 20:56, RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: TomasB, 05.08.2019 19:35 (Jednoznačně nafta. ...)


Začínám se k této variantě klonit. Hodně koukam na peugeot 308 sw, ale ještě jsem nevycetl jakou motorizaci s ohledem na spotřebu a spolehlivost.
reagovať
TomasB
počet príspevkov401
dátum registrácie11.02.2019
Pondelok 05.08.2019 21:34, RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: Mafian, 05.08.2019 20:56 (Začínám se k této variantě klo ...)


Dobrá volba je 2,0TDCi nebo jeho obdoby. Pořád říkám, že pod 2,0 to nejsou motory. Na delší trasy si větší motor umí vzít i méně než menší a není tak namáhán. S posledním 2,0TDCi 120kW jsem jezdil 5-5,5 litru. Prodával jsem ho se 200tkm na hrbu a od novoty do prodeje jen předepsaný servis. Kupce znám a tak budu mít auto i nadále pod informačním dohledem.
Já mám teď nově 3,0 šestiválec 250kW a 700Nm(dokud se ještě dá koupit) a na dlouhé trasy to bere suché z nosu. Při 130 km/h na ACC to bere pod 5 litrů, při 100km/h na ACC to bere pod 4 litry(mimochodem si řadí 9° a otáčky cca 1150, přičemž už tady je prakticky k dispozici maximální kroutící moment). Při 50km/h na ACC to bere 2,5-3 litry. Píšu o ustálené jízdě. Jakákoliv akcelerace samozřejmě znamená mnohem větší spotřebu. To je ale jasné. Motor je zatím ještě syrový, mám ho teprve 3 týden a 2500km.
Dnes třeba 275km, z toho dálnice cca 170km na 130km/h ACC, zbytek po Praze, pár jednotek km střídavě akcelerace na 200km/h, 2x sprint 0-100km/h v rámci ukázky kolegovi. Víc už nechtěl, že by se jinak poblil No a spotřeba za celej den 5,5.
reagovať
Mafian
počet príspevkov7
dátum registrácie05.08.2019
Pondelok 05.08.2019 21:50, RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: TomasB, 05.08.2019 21:34 (Dobrá volba je 2,0TDCi nebo je ...)


Nejsem moc příznivec velkých objemů klonil bych se k 1.6 88
reagovať
TomasB
počet príspevkov401
dátum registrácie11.02.2019
Pondelok 05.08.2019 21:55, RE: RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: Mafian, 05.08.2019 21:50 (Nejsem moc příznivec velkých o ...)


Jaký je k tomu racionální důvod? 2,0 je ideální kompromis. Na dlouhé trasy a zejména dálniční přesuny je spotřeba nižší a celkově ten motor je mnohem méně zatěžován a tudíž méně opotřebováván a tudíž má delší životnost. Navíc je jízda příjemnější.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1133
dátum registrácie09.05.2007
Streda 07.08.2019 21:11, RE: RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: Mafian, 05.08.2019 21:50 (Nejsem moc příznivec velkých o ...)


A osobní zkušenosti? Třeba s problematickým mazáním kvůli úzkým kanálkům? Už se to od dob 66kW přes 80 kW bere u 1,6 HDi jako vlastnost, ne jako chyba. Nájezd přes 150tkm je tak trochu ruská ruleta s více jak jedním nábojem. Jak na tom bude nová 1,5 HDi se teprve uvidí. 2,0 HDi takové problémy nemá, není tedy důvod jít problému naproti....
reagovať
TomasB
počet príspevkov401
dátum registrácie11.02.2019
Streda 07.08.2019 21:40, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: Pepe, 07.08.2019 21:11 (A osobní zkušenosti? Třeba s p ...)

Malý motory jsou jen taková iluze. A diesel pod nějakých 1,9 či 1,8 je holá zoufalost a nesmysl.
reagovať
Mafian
počet príspevkov7
dátum registrácie05.08.2019
Štvrtok 08.08.2019 08:54, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: TomasB, 07.08.2019 21:40 (Malý motory jsou jen taková il ...)


Nejsem žádný motorový nadšenec ani znalec, moje priorita je nízké náklady na provoz. V současnosti jezdím za 1 Kč /km bez dalších výdajů (nebyly třeba). Silna nafta mi nepřijde moc úsporná. Jsem klidný řidič.
reagovať
TomasB
počet príspevkov401
dátum registrácie11.02.2019
Štvrtok 08.08.2019 09:09, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: Mafian, 08.08.2019 08:54 (Nejsem žádný motorový nadšenec ...)


2,0 není silná nafta, ale odpovídající motorizace pro osobní auto. A na delší trasy je to úspornější než malej motor, kterej navíc trpí a nevydrží to co ten dvoulitr.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1014
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 08.08.2019 11:17, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: Mafian, 08.08.2019 08:54 (Nejsem žádný motorový nadšenec ...)


Mám na malé naftě naježděno cca 90 000km. Mám 1,5dCi 81kW v Méganu Grandtour. Předtím jsem měl zafiru s naftovým dvoulitrem.
Malorážka má nižší spotřebu ve městě, větší nafta může být na okreskách stejně úsporná - záleží na okolnostech, ale zde už bude rozdíl velmi malý. Na dálnici to bude se spotřebou zhruba stejně - pokud se bavíme o plynulé jízdě v rámci rychlostních limitů. Cokoliv nad 130 bude znamenat výhodu pro větší objem.
Najezdím cca 25000km ročně a řadím se spíš k defensivním a klidným řidičům - na větší porci kilometrů bych ale zvolil silnější motor. Ta malorážka není špatná, je ale specifická a je třeba se s ní sžít. Dvoulitr je mnohem blbuvzdornější a jezdí se s ním snáze. Rozdíl ve spotřebě bude cca litr na sto kilometrů. To je cca 0,30 - 0,35kč na kilometr.
Já mám dlouhodobou spotřebu dle dotankování 5,4 litru s tím, že se pohybuji hodně po Brně a po dálnicích. Na okreskách umí spotřeba padnout dolů.
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Štvrtok 08.08.2019 11:36, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: Mafian, 08.08.2019 08:54 (Nejsem žádný motorový nadšenec ...)


Pokud jsou náklady na palivo klíčové, zkusit trochu přitlačit na cenu a sehnat Škodu Octavii 1.4 G-Tec (tovární pohon CNG), technicky totožný Seat Leon nebo VW Golf. S vyšší mírou rizika pak Ecofuel verze VW Passat nebo Touran.

Pokud naftu v Peugeot 308, sehnat co nejnovější 1.6 nebo 1.5 BlueHDI, výkonově podobné starším naftovým dvoulitrům, ovšem s velice nízkou spotřebou (delší okresky bez problému 4,5 litru). Po koupi bude dobré provést jednoduché úkony pro eliminaci budoucích vrtochů tohoto motoru (preventivně vyčistit olejovou vanu a upravit výpustný otvor, zkontrolovat olejové sítko u turba a aditiva).
reagovať
Mafian
počet príspevkov7
dátum registrácie05.08.2019
Štvrtok 08.08.2019 13:12, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: capslock, 08.08.2019 11:36 (Pokud jsou náklady na palivo k ...)


Trochu protlačit na cenu je ale v tomto případě jednou tolik?. Jinak jak se vám jevim 308sw v diesel cca 2014 a výš?
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov538
dátum registrácie16.11.2012
Piatok 09.08.2019 08:00, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: KoobaS, 08.08.2019 11:17 (Mám na malé naftě naježděno cc ...)


Dobrý den, napište o svém voze recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Děkujeme
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Piatok 09.08.2019 11:52, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: Mafian, 08.08.2019 13:12 (Trochu protlačit na cenu je al ...)


G-Tec Octavie začínají okolo 250 tisíc, občas i méně podle nájezdu.

K Peugeotu 308 (1.5/1.6 HDI) - zřejmě se vyplatí najít kus s prokazatelným servisem a častou výměnou oleje, ideálně s upraveným výpustným otvorem (při výměně oleje pak nezůstávají na dně kaly - některé lepší servisy mohly provádět úpravu iniciativně)
reagovať
Mafian
počet príspevkov7
dátum registrácie05.08.2019
Piatok 09.08.2019 12:13, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: capslock, 09.08.2019 11:52 (G-Tec Octavie začínají okolo 2 ...)


A nej motorizace u 388sw?
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Piatok 09.08.2019 15:51, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: Mafian, 09.08.2019 12:13 (A nej motorizace u 388sw? ...)


Jak už jsem psal - nej motorizace v 308 je ta, o kterou se předchozí majitel dobře staral. Je pak jedno o jakou variantu HDI jde.

Starší HDI Euro5 má jednodušší emisní systém a nepatrně vyšší spotřebu, u novějších HDI Euro6 se navíc doplňuje močovina (AdBlue) a je o chlup nižší spotřeba. U všech 1.6 (asi i 1.5) je dobré vyčistit a upravit olejovou vanu a sítko v přívodu oleje k turbu (hloupě vylisovaný výpustný otvor a nevypuštěné úsady je nejspíše příčina všech zlých řečí o 1.6 HDI). U 2.0 HDI tento problém podle všeho není, ale vyskytují se v 308 sporadicky.

Nebo si můžete koupit chválený benzínový Puretech 1.2 a risknout dobastlení LPG (ale to už bych šel asi radši do koncernu s továrním CNG).
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 12.08.2019 14:20, RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: Mafian, 05.08.2019 15:56 (Dobrý den, potřeboval bych por ...)

Ahoj, za mě jednoznačně naftu a to nejel kvůli spotřebě, ale hlavně diesel vydrží při dobré údržbě téměř vždy 400tis.km, což se o benzínu dá říct jen u některých japonců(Honda 1.8 VTEC apod.).

Píšeš, že přeferuješ menší díesly kvůli spotřebě a moje kamarádka to může potvrdit. Má Peugeot 308 2015 1.6 BlueHDI a jezdí jako ty i přes 40tis.km ročně, prakticky dálnice. Celková spotřeba je fantastických 5,3l, což vzhledem k tomu jak často platí pokuty za překročení rychlosti moc nechápu. Ale to hlavní - náročný provoz 4 rokem a NIC se nakazí, což zatím vypadá dobře. Mě osobně icocpit vůbec nevadí, volant je super, vše jde lehce a motor je dobře odhlučněný. Zatím to vypadá, že s novějšími PSA diesly 1.6/1.5 je méně problémů, než s koncernovými 1.6 TDI.
Pak je tu léty odladěný Renaultí 1.5 DCI, kdy Megane není špatný vůz, ale podvozek vyžaduje péči. Já to vyřešil kvalitními ne-renaultími pružinami - dobrých výrobců je dost. To platí o pro tlumiče.. Pořád ale platí, že 1.5/1.6 BlueHDI od PSA je o třídu modernější motor a šlape "nadstandardně dobře"
Ve Světě Motorů chválí od Renaultu 1.6 DCi, ale bohužel nemám nikoho, kdo jej má..
reagovať
Mafian
počet príspevkov7
dátum registrácie05.08.2019
Pondelok 12.08.2019 16:39, RE: RE: Rodinné auto do 200.000
citácia:
reakce na: BobanHTP, 12.08.2019 14:20 (Ahoj, za mě jednoznačně naftu ...)


Díky za reakci. Už to vypadá ze je rozhodnuto. 308 nahradí 308sw
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.