citácia:
reakce na: Rejnok, 18.01.2020 19:56 (Dobrý den.Letos bych si chtěl ...)
Dobrý den,
Renault Megane IV už je pár let na trhu a tak máte vyhodu, že porodní bolesti jsou za ním. Problémy prvních ročníků má prakticky každá značka, nevyhýbájí se ani těm prémiovým.
Jedinou Achillovou patou byl 1.2 Tce, který trpěl snad všemi problémy malých benzínovým turbomotorů s přímým vstřikem, tj.
- silná karbonizace sacích ventilů
- ředění oleje benzínem při krátkých trasách
- špatné topení v zimě při menší zátěži
Nový motor 1.33 TCe má konstrukční řešení elimunijící problém ředěním oleje s benzínem a topením. Žádný výrobce, ale nekokázal zcela eliminovat zanášení sacích ventilů pro přímý vstřik. Ale nejde o tragédii, já sám vím o několika Rapidech 1.2 TSI, který i po 200tis.km ježdění po městě fungují dobře. Obecně se doporučuje dávat do paliva aditivum, stačí bohatě český VIF Super. Finančně Vás to nijak neomezí, protože Vám, tak jako mě klesne spotřeba o cca 0,3-,4l na 100km, takže nic více platit nebudete
Bohužel na Renaultích forem nemá nikdo více jak cca 40000km najeto s tímto motorem. Je ale příjemné sledovat, že stížnosti prostě nejsou a na celkový projev motoru jsou jen chvály.
Takže pokud to jde, berte pětiletou plnou záruku, ať máte jistotu. Ono ani ve Fordu nic není jisté, málokdo ví, že ve Focusu IV je 1.0 Ecoboost zcela přepracovaný, vlastně konstrukčně nový motor, takže také se teprve ukáže..
Jako alernativu k Meganu kombi vidím tyto vozy:
- Peugeot 308 1.2 Puretech 110/130k, za mě velké překvapení, po pěti letech žádný skandál s motorem, což je turbo tříválec, přímý vstřik. Občasné kritiky novinářů na iCocpit berte s nadhledem, já s 180cm si sednu velmi pohodlně a řídit mě právě baví s tak malým volantem
Když přičtu cenu kombíku, cca od 370 000kč skladovka s aut. klimatizací a celkem slušnou výbavou + velmi dobré sedadla, tak je o čem přemýšlet.
- Ford Focus IV 1.0 Ecoboost 92kw(ten slabší už toho moc nepředvede). Jde o tříválec, navíc vypíná jeden válec při menší zátěži a jde to prý cítit jako vibrace. Za mě raději berte právě 4 válec 1.33TCe od Renaultu
Bonusem u Focusu bývá robustní a dobře naladěný podvozek, jenže Megane jej má také dobrý. Překvapením pro někoho může být, že Focus s litrovým EB má rovněž jednoduchou zadní nápravu jako Megane, takže navrch nemá Focus ani v tomhle. Bohužel Focus stejně jako koncern hodně zdražili a tak Focus v dobré výbavě letí někam přes 500 000kč s litrovým motorem!!! což je pro běžnou rodinu Scifi a ne normální
- Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI, jde sehnat v dané cenové relaci jako skladovku, jenže mě vadí dvě věci: 1.Špatně odhlučněný podvozek 2.Zatím ne úplně dobrá pověst o antikorozní ochraně - tam Renault "jede" vyšší ligu
Jinak nová i30 udělala obrovský skok v interiéru, dohnala Evropská auta, zrovna tak v sedadlech. Jenom "spirit" auta nějak chybí, to Megane jej má a nebojím se říct, že přináší radost v každodenních povinnostech.
- Opel Astra ST 1.0T, bohužel nejde doporučit 1.4T, pořád se obejvují nějaké zvěsti o "odrovnaných motorech". Jinak jde o velmi prostorný a povedený kombík, jen motor bude o třídu slabší než 1.33 Tce a opět jde o tříválec, sice dobře odhučněný. Dynamika průměrná, za mě velmi harmonický interiér i exteriér, jenže ten motor holt má Megane lepší.
- Fiat Tipo kombi 1.4 T-JET - tohle auto neznám z vlastních zkušenotí, je mi symatické konceptem, že si na nic nehraje. Motor je to známý, chválí jeji i pan Vaculík ze Světa Motorů. Navíc jde o NEPŘÍMÝ VSTŘIK, cože je fajn, sací ventily budou čisté i po velkých nájezdech. Jak je ale odolná karosérie vůči korozi netuším. Tipa má kamarád ve flotile, ale jen se základním motorem 1.4i. Závada po třech letech žádná, vadí jen hlučnost na dálnici(kam 1.4i moc nepatří).
- Mírně ojetý Golf VII 1.2 TSI, 1.0 TSI, 1.4 TSI, podle mě jediný reálný konkurent Megane, chce to projet, abyste si udělal obrázek. Já mám raději francouzký komfort, než chlad koncernu, ale ne každému to vadí a jinak jde o solidní techniku i spolehlivé motory. Hledal bych přímo u prodejců na auto plus apod, kde jsou ojetiny i se zárukou a plnou historií .
- Mírně ojetá Toyta Auris kombi 1.6 VVT - nádherný kombík s atmoférickým motorem, který bude fungovat i za 15 let. Opět bych se projel a porovnal. Pokud nejste dálniční letec, není to vůbec špatná volba. Hledal bych přímo u dealerů Toyoty.
Tož držím palec!