Warning: strpos(): Empty needle in /home/ebm/www/tipcars6/moduly/interlink/interlink.php on line 78
Diskuze - Renault Megan Grandtour 1.3 85kw (115 k)
0
späť
 

diskuze k tématu: Renault Megan Grandtour 1.3 85kw (115 k)

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
Rejnok
počet príspevkov6
dátum registrácie21.05.2019
Sobota 18.01.2020 19:56, Renault Megan Grandtour 1.3 85kw (115 k)
Dobrý den.Letos bych si chtěl pořídit Renault Megan Grandtour.Mohl by jste mi poradit jak je na tom Megan ze spolehlivostí,případně čeho bych se měl obavat při koupi noveho vozu a především s čím ještě počítat.Ročně najedu kolem 15000km( Škoda Felicie ).Jsou zde ještě nějaké alternativy jiných značek do 420000kč?Děkuji za odpověď.Marek
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 19.01.2020 20:05, RE: Renault Megan Grandtour 1.3 85kw (115 k)
citácia:
reakce na: Rejnok, 18.01.2020 19:56 (Dobrý den.Letos bych si chtěl ...)

Dobrý den,
Renault Megane IV už je pár let na trhu a tak máte vyhodu, že porodní bolesti jsou za ním. Problémy prvních ročníků má prakticky každá značka, nevyhýbájí se ani těm prémiovým.
Jedinou Achillovou patou byl 1.2 Tce, který trpěl snad všemi problémy malých benzínovým turbomotorů s přímým vstřikem, tj.
- silná karbonizace sacích ventilů
- ředění oleje benzínem při krátkých trasách
- špatné topení v zimě při menší zátěži

Nový motor 1.33 TCe má konstrukční řešení elimunijící problém ředěním oleje s benzínem a topením. Žádný výrobce, ale nekokázal zcela eliminovat zanášení sacích ventilů pro přímý vstřik. Ale nejde o tragédii, já sám vím o několika Rapidech 1.2 TSI, který i po 200tis.km ježdění po městě fungují dobře. Obecně se doporučuje dávat do paliva aditivum, stačí bohatě český VIF Super. Finančně Vás to nijak neomezí, protože Vám, tak jako mě klesne spotřeba o cca 0,3-,4l na 100km, takže nic více platit nebudete
Bohužel na Renaultích forem nemá nikdo více jak cca 40000km najeto s tímto motorem. Je ale příjemné sledovat, že stížnosti prostě nejsou a na celkový projev motoru jsou jen chvály.
Takže pokud to jde, berte pětiletou plnou záruku, ať máte jistotu. Ono ani ve Fordu nic není jisté, málokdo ví, že ve Focusu IV je 1.0 Ecoboost zcela přepracovaný, vlastně konstrukčně nový motor, takže také se teprve ukáže..

Jako alernativu k Meganu kombi vidím tyto vozy:

- Peugeot 308 1.2 Puretech 110/130k, za mě velké překvapení, po pěti letech žádný skandál s motorem, což je turbo tříválec, přímý vstřik. Občasné kritiky novinářů na iCocpit berte s nadhledem, já s 180cm si sednu velmi pohodlně a řídit mě právě baví s tak malým volantem
Když přičtu cenu kombíku, cca od 370 000kč skladovka s aut. klimatizací a celkem slušnou výbavou + velmi dobré sedadla, tak je o čem přemýšlet.

- Ford Focus IV 1.0 Ecoboost 92kw(ten slabší už toho moc nepředvede). Jde o tříválec, navíc vypíná jeden válec při menší zátěži a jde to prý cítit jako vibrace. Za mě raději berte právě 4 válec 1.33TCe od Renaultu Bonusem u Focusu bývá robustní a dobře naladěný podvozek, jenže Megane jej má také dobrý. Překvapením pro někoho může být, že Focus s litrovým EB má rovněž jednoduchou zadní nápravu jako Megane, takže navrch nemá Focus ani v tomhle. Bohužel Focus stejně jako koncern hodně zdražili a tak Focus v dobré výbavě letí někam přes 500 000kč s litrovým motorem!!! což je pro běžnou rodinu Scifi a ne normální

- Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI, jde sehnat v dané cenové relaci jako skladovku, jenže mě vadí dvě věci: 1.Špatně odhlučněný podvozek 2.Zatím ne úplně dobrá pověst o antikorozní ochraně - tam Renault "jede" vyšší ligu Jinak nová i30 udělala obrovský skok v interiéru, dohnala Evropská auta, zrovna tak v sedadlech. Jenom "spirit" auta nějak chybí, to Megane jej má a nebojím se říct, že přináší radost v každodenních povinnostech.

- Opel Astra ST 1.0T, bohužel nejde doporučit 1.4T, pořád se obejvují nějaké zvěsti o "odrovnaných motorech". Jinak jde o velmi prostorný a povedený kombík, jen motor bude o třídu slabší než 1.33 Tce a opět jde o tříválec, sice dobře odhučněný. Dynamika průměrná, za mě velmi harmonický interiér i exteriér, jenže ten motor holt má Megane lepší.

- Fiat Tipo kombi 1.4 T-JET - tohle auto neznám z vlastních zkušenotí, je mi symatické konceptem, že si na nic nehraje. Motor je to známý, chválí jeji i pan Vaculík ze Světa Motorů. Navíc jde o NEPŘÍMÝ VSTŘIK, cože je fajn, sací ventily budou čisté i po velkých nájezdech. Jak je ale odolná karosérie vůči korozi netuším. Tipa má kamarád ve flotile, ale jen se základním motorem 1.4i. Závada po třech letech žádná, vadí jen hlučnost na dálnici(kam 1.4i moc nepatří).

- Mírně ojetý Golf VII 1.2 TSI, 1.0 TSI, 1.4 TSI, podle mě jediný reálný konkurent Megane, chce to projet, abyste si udělal obrázek. Já mám raději francouzký komfort, než chlad koncernu, ale ne každému to vadí a jinak jde o solidní techniku i spolehlivé motory. Hledal bych přímo u prodejců na auto plus apod, kde jsou ojetiny i se zárukou a plnou historií .

- Mírně ojetá Toyta Auris kombi 1.6 VVT - nádherný kombík s atmoférickým motorem, který bude fungovat i za 15 let. Opět bych se projel a porovnal. Pokud nejste dálniční letec, není to vůbec špatná volba. Hledal bych přímo u dealerů Toyoty.

Tož držím palec!
reagovať
vinař
počet príspevkov4
dátum registrácie12.01.2020
Pondelok 20.01.2020 23:14, RE: RE: Renault Megan Grandtour 1.3 85kw (115 k)
Zdravím,
řešíme podobné dilema jako Vy ohledně vozu. Momentálně vybíráme mezi:

Renault Megane Grandtour 1,3 TCE výbava: Life nový, 0km, 339 000,- Kč zimní gumy a koberečky zdarma, servis na 5let za 12000, záruka 5 let/100 000 km Cena je podmíněna výkupem starého vozu, klidně nepojízdného, ale registrovaného se slevou 40 000kč
Nevím odkud jste, doporučuji Renault Kunovice, pro super jednání!

Toyota Auris kombi 1,6, po operativním leasingu 7 800 km, 369 000,- Kč 1.registrace 8/19, vyráběno prý do 12/18, nevím kdy tento kus. Cena nepočítá s výkupem vozu. viz:
https://www.tipcars.com/toyota-auris/kombi/benzin/toyota-auris-1-6-valvematic-classic-no-44-47942991.html

Několik servisáků nám doporučuje Toyotu, kvůli kvalitě značky, resp.komponentů a motoru 1,6 bez turba. 6 majitelů Toyoty s nájezdem přes 80 000 km a stářím 5-20 let tvrdí, že nemají za sebou jiné opravy než běžně opotřebitelných dílů. Zatím se přikláníme k Toyote.
Renault nám vymlouval jeden majitel Laguny a majitel starého Sceniku říká, že by si klidně Renault koupil znovu.
Očekáváme, že když koupíme nové auto, budeme s ním jezdit 15-20let?
Momentálně jezdíme v jedničkových Fabiích a polní Felicii.

Trošku nás tlačí čas, resp. Toyota, která má poslední kusy...

Předem děkuji za Vaše názory.

S pozdravem, vinař
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 21.01.2020 10:58, RE: RE: RE: Renault Megan Grandtour 1.3 85kw (115 k)
citácia:
reakce na: vinař, 20.01.2020 23:14 (Zdravím, řešíme podobné dilema ...)

Zdravím Vás! Pokud chcete auto na více jak 10 let, berte všemi deseti Toyotu s klasickou atmoférou 1.6. Nic spolehlivějšího už není na trhu. Přitom jede dobře, nemá tak hroznou spotřebu a o problémech nikdo nic neví

Ani TSI ani Tce ani Ecoboost nejsou držáky na 15 let, možná se dají udržovat s většími investicemi, ale rozhodně nepůjde o takovou jistotu jako u atmosféry Toyoty. Přitom Auris konečně prokoukla vně i v inetriéru a tak nevidím vlastně žádný záhdrhel
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.