0
späť
 

diskuze k tématu: Renault Laguna I - jak vyzrát na nepravidelný chod motoru 1.8i?

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 12:22, Dotaz
Nemůžu si pomoct, ale zeptám se jako blbec. Vážně má Laguna z roku 2000 rozdělovač s palcem?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 12:54, RE: Dotaz
Koloss napísal:
Nemůžu si pomoct, ale zeptám se jako blbec. Vážně má Laguna z roku 2000 rozdělovač s palcem?
Petr-Tipcars: Ehm, omlouvám se, rozdělovač s palcem sice Laguna z r. 2000 má, ale nikoli s tímto motorem, jedná se o 1,8i, výkonové verze 66 a 69kW. Díky, majiteli odpadla jedna položka ze seznamu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 12:59, RE: Dotaz
anonym napísal:
Petr-Tipcars: Ehm, omlouvám se, rozdělovač s palcem sice Laguna z r. 2000 má, ale nikoli s tímto motorem, jedná se o 1,8i, výkonové verze 66 a 69kW. Díky, majiteli odpadla jedna položka ze seznamu.
Tož já se taky zeptám jak blbec - dá se něco takovouhle "diagnostikou na dálku" vyřešit? Jaká je časová prodleva? Chápu, že je zde spousta kutilů a samouků, ale pán se evidentně stejně bez servisu neobejde... Uniká mi význam (kromě výkazu činnosti).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 13:19, RE: Dotaz
Pepe napísal:
Tož já se taky zeptám jak blbec - dá se něco takovouhle "diagnostikou na dálku" vyřešit? Jaká je časová prodleva? Chápu, že je zde spousta kutilů a samouků, ale pán se evidentně stejně bez servisu neobejde... Uniká mi význam (kromě výkazu činnosti).
Petr-Tipcars: Dá, nedá...ono já tam píšu, že pán má jít do servisu. Tohle asi v garáži opravdu nedá (krom kontroly sání a svíček...). A pak mu píšu, o čem že by to v servisu mělo plus mínus být. Aby se nestalo, jak tady někdo psal nedávno, že mu byla poměrně nesmyslně měněna vačka...Tož třeba v tom vidím význam. Aby v tom servisu nebyl za úplného mimoně a kasičku. Obecně se dá říct, že kvůli časové prodlevě (zpravidla je to v řádech týdnů, někdy i déle) technická poradna asi celkem zřídka pomůže přímo lidem, kteří zaslali dotaz. Může ale pomoci dalším lidem, kteří řeší podobný/stejný problém později.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 15:07, RE: Dotaz
anonym napísal:
Petr-Tipcars: Dá, nedá...ono já tam píšu, že pán má jít do servisu. Tohle asi v garáži opravdu nedá (krom kontroly sání a svíček...). A pak mu píšu, o čem že by to v servisu mělo plus mínus být. Aby se nestalo, jak tady někdo psal nedávno, že mu byla poměrně nesmyslně měněna vačka...Tož třeba v tom vidím význam. Aby v tom servisu nebyl za úplného mimoně a kasičku. Obecně se dá říct, že kvůli časové prodlevě (zpravidla je to v řádech týdnů, někdy i déle) technická poradna asi celkem zřídka pomůže...
No a nešlo by takovéto jednodušší rady nějak urychlit? Jako že třeba přijde dotaz nějak v rychlosti se nad ním zamyslíte a dáte odpověď třeba do dvou dnů? Pokud na nějaký dotaz odpovídáte, tak vám to zabere víceméně stejný čas dnes nebo za týden/měsíc. Rozdíl bude v tom, že sem budou čtenáři chodit víc a o to snad jde především. Samozřejmě jsou dotazy, které vyžadují shánění informací, ale nemyslím si, že by tento mezi ně zrovna patřil.

A obecně - jakou dobu třeba zabere "dnešní" recenze toho Volva XC70? Na obrazovce displeje je obraz TV s olympiádou, která skončila před pár týdny.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 15:17, RE: Dotaz
Koloss napísal:
No a nešlo by takovéto jednodušší rady nějak urychlit? Jako že třeba přijde dotaz nějak v rychlosti se nad ním zamyslíte a dáte odpověď třeba do dvou dnů? Pokud na nějaký dotaz odpovídáte, tak vám to zabere víceméně stejný čas dnes nebo za týden/měsíc. Rozdíl bude v tom, že sem budou čtenáři chodit víc a o to snad jde především. Samozřejmě jsou dotazy, které vyžadují shánění informací, ale nemyslím si, že by tento mezi ně zrovna patřil.

A obecně - jakou dobu třeba zabere "dnešní" recenze toho...
Petr-Tipcars: Budu to brát jako podnět ke zlepšení. Další věcí je "kalendář" zveřejňování článků, kdy technická poradna má na serveru místo maximálně 1-2x do týdne. Další věc je, že pro mne je toto spíše koníček a částečná náplň mého volného času. Z čehož doufám plyne, že mne to baví, ale na druhou stranu nebudu tomu věnovat více času, než je efektivní...Mám ještě další zájmy
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 16:03, RE: Dotaz
anonym napísal:
Petr-Tipcars: Dá, nedá...ono já tam píšu, že pán má jít do servisu. Tohle asi v garáži opravdu nedá (krom kontroly sání a svíček...). A pak mu píšu, o čem že by to v servisu mělo plus mínus být. Aby se nestalo, jak tady někdo psal nedávno, že mu byla poměrně nesmyslně měněna vačka...Tož třeba v tom vidím význam. Aby v tom servisu nebyl za úplného mimoně a kasičku. Obecně se dá říct, že kvůli časové prodlevě (zpravidla je to v řádech týdnů, někdy i déle) technická poradna asi celkem zřídka pomůže...
OK. V auto byznysu se pohybuje velký množství lumpů (skoro jako ve stavebnictví), to beru. Je třeba obezřetnost.
ALE 1): Není nic horšího, než "poloodborník" - všechno ví, všechno zná, ke všemu se má potřebu vyjadřovat. Počítám, že čím víc takovej člověk v servisu mluví, tím rychleji se odkope. Pak je za vola ještě většího, a bude potěšením ho oškubat...
ALE 2): Přenesme se třeba do prostředí mozkové chirurgie, a představme si, jak "poloodborník" konzultuje s operatérem operaci svého mozku. Co konzultuje, on má tendenci mu radit, jak by to mělo bejt správně...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 16:19, RE: Dotaz
anonym napísal:
Petr-Tipcars: Budu to brát jako podnět ke zlepšení. Další věcí je "kalendář" zveřejňování článků, kdy technická poradna má na serveru místo maximálně 1-2x do týdne. Další věc je, že pro mne je toto spíše koníček a částečná náplň mého volného času. Z čehož doufám plyne, že mne to baví, ale na druhou stranu nebudu tomu věnovat více času, než je efektivní...Mám ještě další zájmy
Přesně tak. I když napíšu odpověď do druhého dne, tak je v systému zařazena až třeba za 2 týdny...
Tohle by vyřešila hot-line, ala zadarmo to nikdo dělat nebude. Navíc mnoho dotazů je na jednu větu, a to ještě: Zajeď s tím do servisu.
A pak jsou opakující se dotazy, kde by stačilo zadat klíčové slovo a články vyjedou. Nebo dotazy, ze kterých je vidět, že dotyčný chce sice zadarmo poradit, ale vůbec neví, která bije, a tedy mu bude rada k ničemu.
V podstatě se v technické poradně těžko vybírají články, na které se dá obsáhleji odpovědět, aby to nebyla nuda, už se to tady neprobíralo nebo to nebyla slátanina.
To stejné poradna k na auta. Dotazů chodí hodně, ale už 2 měsíce starý může být pro tazatele neaktuální, protože už v něčem jezdí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 16:31, RE: Dotaz
Pepe napísal:
OK. V auto byznysu se pohybuje velký množství lumpů (skoro jako ve stavebnictví), to beru. Je třeba obezřetnost.
ALE 1): Není nic horšího, než "poloodborník" - všechno ví, všechno zná, ke všemu se má potřebu vyjadřovat. Počítám, že čím víc takovej člověk v servisu mluví, tím rychleji se odkope. Pak je za vola ještě většího, a bude potěšením ho oškubat...
ALE 2): Přenesme se třeba do prostředí mozkové chirurgie, a představme si, jak "poloodborník" konzultuje s operatérem operaci svého mozku. Co...
To je těžký. Přejímací technik může být střevo, ale fachmani to mohou kvalitativně dohnat. Ona je totiž diagnostika (a teď to myslím obecně) závady naprosto klíčová a zásadní podíl na jejím správném stanovení má i uživatel. Je to jak u doktora. Je mi blbě sice popisuje stav věci, ale nedává to směr. Ovšem bolí mě žaludek/v krku/hlava/ucho ušetří čas a přeneseno analogicky do motorismu i peníze. Neschopnost správně popsat průvodní jevy závady se pak odrazí na faktuře, zejména pokud personál v diagnostice pokulhává, byť pak s vercajkem se ohání dokonale. Mně se osvědčilo hodit projevy mně neznámé závady na papír a předat přejímacímu technikovi ze předchozích zkušeností, že jen poslouchá a pak napíše nějakou svou dedukci, kterou předá do dílny...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 16:38, RE: Dotaz
David V napísal:
Přesně tak. I když napíšu odpověď do druhého dne, tak je v systému zařazena až třeba za 2 týdny...
Tohle by vyřešila hot-line, ala zadarmo to nikdo dělat nebude. Navíc mnoho dotazů je na jednu větu, a to ještě: Zajeď s tím do servisu.
A pak jsou opakující se dotazy, kde by stačilo zadat klíčové slovo a články vyjedou. Nebo dotazy, ze kterých je vidět, že dotyčný chce sice zadarmo poradit, ale vůbec neví, která bije, a tedy mu bude rada k ničemu.
V podstatě se v technické poradně těžko vybíra...
Jak čtu ty reakce, tak mi čím dál tím víc připadá, že systém článků by potřeboval upravit nebo aspoň doplnit o kategorri "urgentní". Odpověď hotová, ale zařazená ke zveřejnění až za dva týdny mi téměř přijde jako schválnost.

A typy odpovědí na jednu větu jsou taky odpovědi. Poradit stylem "tohle není na řešení na dálku, zajeďte do servisu" člověku taky pomůže. Třeba v tomto případě - nejlepší by byl nějaký servisák, nemyslím si, že by tento tazatel měnil sám cívky a kabely ke svíčkám. Jen by se k tomu měla doplnit infomace, že by si neměl nechat vyměnit půlku motoru, že je to nějaký problém buď se zapalováním nebo řízením směsi.

A co tu chybí úplně je zpětná vazba - tedy reakce tazatele, co vlasně nakonac pomohlo. Taková reakce by měla článek vytáhnout zpět na hlavní stranu, určitě by mnoho rádců zajímalo, v čem byl nakonec problém. Jenže pokud jsou prodlevy odpovědí takto obrovské, pak se asi reakcí od tazatelů nelze dočkat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 16:42, RE: Dotaz
David V napísal:
To je těžký. Přejímací technik může být střevo, ale fachmani to mohou kvalitativně dohnat. Ona je totiž diagnostika (a teď to myslím obecně) závady naprosto klíčová a zásadní podíl na jejím správném stanovení má i uživatel. Je to jak u doktora. Je mi blbě sice popisuje stav věci, ale nedává to směr. Ovšem bolí mě žaludek/v krku/hlava/ucho ušetří čas a přeneseno analogicky do motorismu i peníze. Neschopnost správně popsat průvodní jevy závady se pak odrazí na faktuře, zejména pokud personál v dia...
Svatá pravda. K tomu papírovému seznamu - z vlastní zkušenosti vím, že u popisu řady problémů se mozek chytne některého bodu a začne rovnou spekulovat a další symptomy už nezachytí a analýza není úplná. Pokud je to na papíře, tak se k tomu snadno vrátí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 16:48, RE: Dotaz
Koloss napísal:
Jak čtu ty reakce, tak mi čím dál tím víc připadá, že systém článků by potřeboval upravit nebo aspoň doplnit o kategorri "urgentní". Odpověď hotová, ale zařazená ke zveřejnění až za dva týdny mi téměř přijde jako schválnost.

A typy odpovědí na jednu větu jsou taky odpovědi. Poradit stylem "tohle není na řešení na dálku, zajeďte do servisu" člověku taky pomůže. Třeba v tomto případě - nejlepší by byl nějaký servisák, nemyslím si, že by tento tazatel měnil sám cívky a kabely ke svíčkám. Jen by ...
Jo, jenže na to potřebuješ co? Lidi a né nadšence, kteří po práci, která je navíc automobilismu nahony vzdálená, smolí amatérské odpovědi. Vem si, že zrovna do technické píšu akorát já a Petr a oba to máme jako lehký přivýdělek/koníček.
Kategorie urgentní je fajn, ale to se nám dotazy z technické kategorie zvolna přesunou do urgentní. nebo ty snad řešíš, že se Ti za 2 měsíce asi něco porouchá, tak pomalu sonduješ, čím by to mohlo být?
Zpětná vazba od lidí by byla fajn, za ten rok, co tady píšu jsem dostal 3 (slovy tři) odpovědi. Naštěsí buď pozitivní nebo doplňující dotaz. Nic jako zpětná vazba, a to je v systému zavedeno automatické upozornění na zveřejnění článku.
Lidi sice kafrají, že je to tady pořád dokola, ale z těch, co se ptali se prakticky nikdo neozve, aby řekl:
a) bylo mi to k ničemu
b) použil jsem to
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 18:22, RE: Dotaz
David V napísal:
To je těžký. Přejímací technik může být střevo, ale fachmani to mohou kvalitativně dohnat. Ona je totiž diagnostika (a teď to myslím obecně) závady naprosto klíčová a zásadní podíl na jejím správném stanovení má i uživatel. Je to jak u doktora. Je mi blbě sice popisuje stav věci, ale nedává to směr. Ovšem bolí mě žaludek/v krku/hlava/ucho ušetří čas a přeneseno analogicky do motorismu i peníze. Neschopnost správně popsat průvodní jevy závady se pak odrazí na faktuře, zejména pokud personál v dia...
Dobře, to seš ty, ale co ten tazatel? Ten se asi bude muset vydat servisu napospas bez ohledu na kvantum dobrých rad a návodů z TipCars...
Já jako strojař dokážu technikovi (v autorizáku je to vedoucí, co se z mechanika vypracoval, v neautorizáku majitel servisu) závadu poměrně přesně diagnostikovat (mechanické problémy), resp. se je snažím navést správným směrem. Jsou ale lidé, kteří jsou automechanikům vydáni na milost a nemilost... Takže chápu jejich obavy a nechuť do servisu jet. Ve čtvrtek jdu k zubaři na extrakci osmy, taky se mi tam nechce, ale budu muset.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 21:09, RE: Dotaz
Pepe napísal:
Dobře, to seš ty, ale co ten tazatel? Ten se asi bude muset vydat servisu napospas bez ohledu na kvantum dobrých rad a návodů z TipCars...
Já jako strojař dokážu technikovi (v autorizáku je to vedoucí, co se z mechanika vypracoval, v neautorizáku majitel servisu) závadu poměrně přesně diagnostikovat (mechanické problémy), resp. se je snažím navést správným směrem. Jsou ale lidé, kteří jsou automechanikům vydáni na milost a nemilost... Takže chápu jejich obavy a nechuť do servisu jet. Ve čtvrtek...
Petr-Tipcars: Hm, tak trhání osmičky je trochu horší, než cukání při akceleraci. Přeju hladký průběh. Jinak to porovnání lékař vs. mehanik mi ale přijde trošku mimo. Automechanik pracuje s typizovanými díly, je pravda že i mezi nimi se najdou odborníci "na Fiaty", "na Oply" (něco jako kardiolog nebo alergolog, diagnostik). Lékař nepoměrně déle studuje, potřebuje nepoměrně delší praxi (pracuje s mnohem větším množstvím proměnných), než může pracovat samostatně atd. Rovněž odpovědnost má větší. Automechanikem se velice často může stát i amatér, nadšenec, který si předtím prošel "poloodbornickou fází" brouka pytlíka. Automechanik má několik druhých šancí při chybném rozhodnutí atd...Navíc nikde není řečeno, že člověk v servisu musí vybalit svoje moudra mezi dveřmi, spíš může získat návod, jak se vyhnout zbytečným výdajům...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 21:22, RE: Dotaz
anonym napísal:
Petr-Tipcars: Hm, tak trhání osmičky je trochu horší, než cukání při akceleraci. Přeju hladký průběh. Jinak to porovnání lékař vs. mehanik mi ale přijde trošku mimo. Automechanik pracuje s typizovanými díly, je pravda že i mezi nimi se najdou odborníci "na Fiaty", "na Oply" (něco jako kardiolog nebo alergolog, diagnostik). Lékař nepoměrně déle studuje, potřebuje nepoměrně delší praxi (pracuje s mnohem větším množstvím proměnných), než může pracovat samostatně atd. Rovněž odpovědnost má větší. Au...
Ok. Já jen narážím na fakt, že oni "všeumělové" kolikrát stojí na obou stranách. Ten lékař byl příklad. To samé ve stavebnictví (kde pracuju). Věškerý vzdělání, školení, certifikace, praxe je nic proti prohlášení zákazníka "ale já jsem viděl v Loskutákovi, že..." A je vymalováno, na to se nedá nic říct, jen se chytit za hlavu. U aut se s tím lze setkat taky, tomu taky rozumí každej, kdo "má do pr...le díru". Možná jsem pořád naivní, ale servisům, kam jezdím, s určitou dávkou opatrnosti důvěřuju. A pod ruce jim nekoukám, rukama jsem se živil dost dlouho na to, abych věděl, že je to na zabití...
No, a ve čt uvidíme, asi si dám v pátek pohov, tak tu budu vesele spamovat. Dík za podporu. P.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 29.08.2012 12:05, RE: Dotaz
David V napísal:
Jo, jenže na to potřebuješ co? Lidi a né nadšence, kteří po práci, která je navíc automobilismu nahony vzdálená, smolí amatérské odpovědi. Vem si, že zrovna do technické píšu akorát já a Petr a oba to máme jako lehký přivýdělek/koníček.
Kategorie urgentní je fajn, ale to se nám dotazy z technické kategorie zvolna přesunou do urgentní. nebo ty snad řešíš, že se Ti za 2 měsíce asi něco porouchá, tak pomalu sonduješ, čím by to mohlo být?
Zpětná vazba od lidí by byla fajn, za ten rok, co tady píšu...
Nerozumíme si. Píšu o případu, kdy je odpověď hotová a je zařazena ke zveřejnění za dva týdny. Není to nic o tom, jestli máš čas nebo ne. Jde jen o to odstranit zbytečnou prodlevu.

No a pak jsou kategorie podle naléhavosti. Třeba to cukání při rozjezdu, s tím už majitel nějakou dobu jezdí a nejspíš se motor nezničí, když týden počká. Ale jestli se někdo zeptá na problém, kdy hrozí přetržení rozvodového řemene, tak si to zaslouží odpověď takřka okamžitou, i za cenu extrémní stručnosti.

A že nechodí reakce? No kdo by reagoval, když rada přijde s křížkem po funuse.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.