0
späť
 

diskuze k tématu: motor a klínový řemen

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 15.01.2014 09:04, motor a klínový řemen
mam lagunu r.v.2000 1,9 dci spadnul my klinovi remen je moznz aby se mz to ptkalo?
reagovať
David V
počet príspevkov2054
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 20.01.2014 13:49, RE: motor a klínový řemen
nepřihlášený uživatel napísal:
mam lagunu r.v.2000 1,9 dci spadnul my klinovi remen je moznz aby se mz to ptkalo?


Není. Pokud spadne klínový řemen tak se nic nepotká, protože klínový řemen má s řemenicemi pouze silový styk a dochází na něm k tzv. skluzu (neboli prokluzu) v řádu několika %. V praxi to znamená, že je obvodová rychlost hnané řemenice o skluz nižší než obvodová rychlost řemenice hnací. Záměrně nepíšu otáčky, protože ty jsou dané poměrem jednotlivých průměrů. Proto se klínovým řemenem nepohánějí zařízení, kde musí být zachován přesný převodový poměr.
To bylo obecně, teď k Vaší Laguně. Dnes je použití klínových řemenů v automobilech pro pohon pomocných zařízení velmi vyjímečné. Používají se ploché řemeny, které zvládnou pohánět několik řemenic a úhel opásání se řeší vložením vodicích kladek. Pokud mluvíte o tmto plochém řemenu, tak k destrukci motoru nedojde, jen Vám přestane fungovat dobíjení, klimatizace a posilovač řízení. Pokud je tímto řemenem poháněné i vodní čerpadlo, pak jedině to může způsobit přehřátí motoru a defomaci hlavy, ale rozsvícení kontrolky dobíjení a ztuhnutí volantu Vás obvykle donutí zastavit dříve, než by k tomu skutečně došlo.
O potkaném motoru se mluví v souvislosti s pohonem rozvodů, kdy do jednoho prostoru zasahují jak ventily z hlavy, tak písty z bloku. Pokud praskne řemen (někteří to umí i s řetězem), pak k tomuto může dojít a je jen na konstrukci motoru, zda ventily a písty na sebe tzv. "dosáhnou", tedy se snaží sdílet společný prostor ve stejném čase. Tomu lze předejít jen včasnou výměnou příslušných komponent. V okamžiku prasknutí je už pozdě. Nevím, zda některé motory v Laguně spadají do skupiny motorů, které se nepotkají.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 20.01.2014 14:58, řetěz
U firemní fábie combi 1,2 Htp, 47 kW s nájezdem po 200000 km bylo nutné vyměnit řetěz protože byl tak vytahaný, že mlátil neskutečným způsobem do krytu. Nicméně auto od té doby najezdilo dalších 100000 km a jezdí jak z praku.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 05.06.2014 15:58, re:
Dobrý den. Pokud došlo ke sesmeknutí nebo přetržení klínového (drážkového) řemene, poškození motoru přímo nehrozí. Pohání totiž pouze pomocné agregáty, jako je například čerpadlo posilovače řízení, kompresor klimatizace nebo alternátor. U některých vozů pohání také vodní čerpadlo, zde při další jízdě hrozí přehřátí motoru.
reagovať
trumkaturs
počet príspevkov2
dátum registrácie30.11.2015
Pondelok 30.11.2015 12:41, Prasklý řemen
Včera mi při pokusu zařazení 5ky z volnoběhu praskl řemen ( ten vroubkovanej přímo u motoru) Chvilku před tím než se to stalo jsem zaslechla zasyčení jako když vjedete do kaluže, žádné rány ani klepání...moje otázka zní..jaká je šance že se nestal nic vážnějšího a stačí koupit novej řemen? Nebo je 100procentní že se v motoru něco potkalo? Diky za radu. Jedna se o Fiat Bravo 1,6 z 96roku
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 30.11.2015 13:58, Mám dojem
Mám dojem, že máte štěstí a motor je stalý 8ventil tehdejší konstrukce, kde se nemá co potkat. Šance je veliká, že se nebude muset dělat v podstatě nic.
reagovať
trumkaturs
počet príspevkov2
dátum registrácie30.11.2015
Pondelok 30.11.2015 16:45, doplnění
....jsem ženská a motor je pro mě něco jako pro chlapa porod...jen upřesním..jedná se o 16V..a praskl ten vroubkovanej krytej řemen u motoru..ne ten hladký co je vidět venku...=))
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 30.11.2015 20:02, Tak to je smůla
Jestli je to 16ventil, tak je velká (99%) pravděpodobnost, že se motor alespoň částečně potkal. Minimálně bude nutné ho rozdělat a podívat se, co se stalo. Rozsah škod nemusí být nijak vysoký, ale u takto starého vozu bude lepší to hodit ze skály a koupit jiný.
reagovať
m.markuss
počet príspevkov1
dátum registrácie30.05.2019
Štvrtok 30.05.2019 14:46, spadl klínoví řemen
Zdarvim potřeboval bych radu mam Ford focuse rok 2009

Spadl my klínovy řemen než to žena zjistila tak asi dvakrat protočila motor .
Klínoví řemen jsem nasadil ale auto nechce nastartovat ale motor se točí .Je mozne ze se potkaly ventili na rozodaku mam řetez jen pro info .

dekuji moc
reagovať
Doce
počet príspevkov1
dátum registrácie11.12.2019
Streda 11.12.2019 19:52, BMW E46 320d klinový remeň
Dobrý večer. Rád by som Vás poprosil o radu. Nedávno sa mi na mojom BMW E46 320d 100kw pretrhol rebrovany klinový remeň a bola poškodená aj hlavná remenica. Motor ma normálny chod akurát teda prestala ísť vodná pumpa, alternátor servo a klíma pohon, nakoľko tieto poháňa. Auto ma hlavne rozvody ale reťazové a tie sú OK. Chcem sa len spýtať či nemohlo dôjsť k nejakému vážnejšiemu poškodeniu motora alebo dačoho iného. Viem len to, že sa budú musieť vymeniť všetky kladky, vodná pumpa a samozrejme remene. Ďakujem za skorú a odbornú odpoveď.
reagovať
Driver79
počet príspevkov130
dátum registrácie20.11.2014
Piatok 13.12.2019 12:41, RE: BMW E46 320d klinový remeň
citácia:
reakce na: Doce, 11.12.2019 19:52 (Dobrý večer. Rád by som Vás po ...)


Pokud jste ten motor bez poháněné vodní pumpy neprovozoval, tak by se nic stát nemělo.
V případě další jízdy v tomto stavu hrozí zejména "uvaření" motoru a tím min. prasklé těsnění pod hlavou, případně ohnutá hlava. Ale to už vyžaduje s tím chvíli jet.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.