citácia:
reakce na: p.dlouhy226, 23.12.2019 15:54 (Ahoj, děkuji moc za odpovědˇ.T ...)
Ahoj, Peugeot 206 1.1i 2002 jsem měl jako ojetinu cca 2013-2016 a pak dobře prodal a jezdí dál
Další podobný měla moje nevlastní neteř 2000 opět 1.1i, opět prodáno jezdí dál, další měla moje kolegyně a opět 1.1i, také rok cca 2000, kde se měnila trubka serva, prodáno jiné slečně, další historii neznám. Další jsou známí z vesnice, fakt nevím přesně rok kombi 1.4i 206 v krásném stavu a jak jsem psal i letos Chorvatsko bez problémů.
Já osobně mám rád 206, protože měl jsem Fábii I kupovanou jako novou a to kouzlo jako 206 neměla a výbava byla žalostná. Samozřejmě mi na Fa odešlo dodnes drahé servo.. Pokud budete jezdit vícero v autě, je určitě lepší pro 206 motor 1.4i, který jede velmi dobře a je kultivovaný(to mě štvalo hodně na HTP, nepříjemný zvuk, který se s nájezdem zhoršoval a vibrace...atd..).
U 206 si dobře prohlédní stav koroze blatníků(malé květy), čím novější vůz, tím lepší antikorozní ochrana. Bývalý soused má 206 r. 2006 a kromě pěknějšího interiéru mě mile překvapil stav laku - bez koroze, bez květů... Podívej se i pod zadní sedadla, sejmi podsedáky, mě tam teklo, tak jsem to celé ošetřil, zaizoloval a byl pokoj.
Slabosti 206 jsou:
- Achillova pata 206 je zadní náprava, repas výjde na max 7000kč, ale lidé co si auto udržují,už repas nechali udělat a nebo jako já nikdy s nápravou problém neměli, protože v něm jezdilo max. jeden dospělý a děti so školky
- páčka blinkru - jde sehnat nová neoriginál za cca 1500kč a nebo "z bouračky" ještě levněji.
- netěsnost serva, je třeba zkontrolovat hadici a trubky, oprava stovky korun max
- zkontrolovat stav elektriky - já neměl nic, neteř měnilo čidlo aibagu, kamarádka nic a soused také nic. Sranda je, že jsem měl okna v elektrice, klimu, repro i v zadních dveřích, mlhovky a vše šlapalo jak mělo. To ve Fábiích jsme si užil
- podvozek dobře zvládá i špatné cesty, ale s panely má problém, trochu to třese
Pozitiva
- příjemné sympatické autíčko, co má "spirit". Člověk se usmívá jak k němu jde a nebo jede
- velmi kultivované motory 1.1i/1.4i, stačí i neorignál výfuk MTS, Tyll nebo Bosal
- jde sehnat v dobré a FUNKČNÍ výbavě jako je klimatizace, el. ovládání oken a vyhřívání zrcátek včetně mlhovek, ABS a airbagů...
- neodchází servo jako u Fábie I prvních ročníků
- velmi levné díly z druhovýroby
- podvozek je komfortní, jen ty příčné nerovnosti jde cítít více
- levná rozvodová sada(kvalitní neorigál) mě vyšla na cca 2500kč včetně vodní pumpy - paráda!
- jednoduchý vůz, hodně věcí si opravíš sám podle internetu
Ohledně toho Clia = nerezne, motor je dobrý, jen rozvodová sada stojí více. Povozek má Clio univerzálnější. Mě se jeví jak nejelší Clio III generace, ale bude vás držet cena holt. Takže u Peugeotu bych bral novější ročníky a dobře vše zkontroloval. Pak Tě bude čekat ještě najít slušného automechanika, to je stejné jako najít dobrého zubaře