0
späť
 

diskuze k tématu: Prémiová paliva + VIF

kategórie zaradenia témy: poradna, oleje, aditiva
kolemjdoucí
počet príspevkov7
dátum registrácie28.11.2018
Piatok 16.08.2019 13:24, Prémiová paliva + VIF
Zdravím, něco jsem o tom načetl, ale stále se nemohu rozhodnout jestli takto postupovat a nebo ne. Proto se zkusím pozeptat ještě zde.

Tedy mám doma malorážku přímý vstřik, najeto necelých 20tkm a protože si auto chci nechat nějaký ten rok, tak tankuji pouze Vervu 100. Vím, že ta je už z výroby aditivovaná, ale přesto se na různých forech vedou flame jestli se oplatí (ne finančně ale kvůli motoru) ještě přidávat před tankováním VIF?

Postupuje někdo z vás tady takto a nebo se spoléháte pouze na aditivum přidávané do prémiových benzínů (pokud je tankujete).

Všem děkuji za názory.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 19.08.2019 11:03, RE: Prémiová paliva + VIF
citácia:
reakce na: kolemjdoucí, 16.08.2019 13:24 (Zdravím, něco jsem o tom načet ...)

Ahoj, názorů je více, než hub po dešti
Já se příkláním k ověření - experimentu redakce Světa Motorů, kdy VIF Super čístil o řád výrazněji, než "jen" prémiové palivo od Shellu(také obsahuje čistící přísady).
Do Rapidu TSI jej dávám, ale mám najeto jen 40tis.km, což je málo na nějaké závěry
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1008
dátum registrácie23.04.2014
Pondelok 19.08.2019 13:21, RE: Prémiová paliva + VIF
citácia:
reakce na: kolemjdoucí, 16.08.2019 13:24 (Zdravím, něco jsem o tom načet ...)


Můj názor: Tankovat neprémiový, ale kvalitní benzín a aditivovat sám.
A hlavně zkrátit interval výměny oleje - pokud auto jezdí v neoptimálním prostředí, klidně po 5-8tkm...
reagovať
gottak
počet príspevkov205
dátum registrácie10.06.2010
Pondelok 19.08.2019 14:40, RE: Prémiová paliva + VIF
citácia:
reakce na: kolemjdoucí, 16.08.2019 13:24 (Zdravím, něco jsem o tom načet ...)


Z mé zkušenosti pokud bereš Vervu 100 nebo jiné premiové, tak dávat VIF je zbytečné, stejně tak to přidávat do Optimalu - může se totiž klidně stát, že se bude najednou uvolňovat mnohem víc karbonu, než je záhodno a dokonce můžeš ucpat i motor. Holt všeho moc škodí
Dávám VIF jenom do levných neaditivovaných benálů, jako má Tank vONO a pod....
Ostatně takový Optimal vzniká z obyč benálu + VIF
Co se týká oleje, měnit po 15 tkm nebo roce, dřív to nedává moc smysl...ale dávat kvalitní, Shell atd., ne z Kauflandu
A jednou za čas pořádně prohnat až do červeného, jak budeš jen poskakovat po městě a podtáčet, tak to odděláš i s Vervou...
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Pondelok 19.08.2019 14:59, RE: RE: Prémiová paliva + VIF
Když jsem měl v minulosti diesela, tak jsem tohle pochopitelně řešil. Informací je hodně, ale spíš v různých diskuzích a o relevantní info je nouze. Já to řešil tak, že jsem se snažil jezdit na střídačku k Eurooilu (běžná nafta + VIF) a k OMV/Benzině pro prémiovou naftu.
Jinak aditivovat již aditivované palivo mi přijde zbytečné.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1241
dátum registrácie28.11.2008
Utorok 20.08.2019 00:27, Neřeším tyto věci
Mám 2 auta s přímým vstřikem benzín (obě Toyota). Obě najeto cca 55 tkm. Jezdím na garančky po 15 tkm nebo 1 rok, podle toho co předepisuje výrobce. Tankuju to co je předepsáno, tzn. N95. Žádné pochybné lahvičky s aditivy z regálů hobby marketu do nádrže neliju A nemám obavy, že mi motor klekne. Prostě neblbnu a jen jezdím. Dopřávám autu předepsanou údržbu, ne údržbu styl garážista co jen mění olej. Dřív jsem kontroloval pravidelně hladinu oleje, to už teď taky nedělám. Po pár letech jsem zjistil, že se olej neztrácí a nějak jsem zapomněl i toto řešit.
reagovať
gottak
počet príspevkov205
dátum registrácie10.06.2010
Utorok 20.08.2019 07:01, RE: Neřeším tyto věci
citácia:
reakce na: Petr S, 20.08.2019 00:27 (Mám 2 auta s přímým vstřikem b ...)


S tímhle nájezdem nemáš co řešit, až to bude mít nalítáno +-250 tkm, už bude čas poohlídnout se po nějakém aditivu...
Je to Japonec a ten to dá v pohodě, jinak takové koncerní 1.2 TSI jsou dělané na +-300 tkm, bez aditivace....
reagovať
kolemjdoucí
počet príspevkov7
dátum registrácie28.11.2018
Utorok 20.08.2019 07:24, RE: RE: Neřeším tyto věci
citácia:
reakce na: gottak, 20.08.2019 07:01 (S tímhle nájezdem nemáš co řeš ...)


Všem díky za reakce.

Nemám koncern, ale 1,0 T-GDI (i30) a kdyby motor vydržel 250tkm bylo by to pro mě akorát. To najedu, tak za 12-15let a to auto stejně už bude zralé na výměnu.
O tom občasném zavítání do červeného pole otáčkoměru jsem četl, ale auto mám stále ještě "nové" (najeto 17tkm) a tak se mi do takovéto divočiny moc nechce
Tak že z lásky k vozu beru Vervu, snažím se nepodtáčet a doufám že se mi motor brzy "nezasere"
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1008
dátum registrácie23.04.2014
Utorok 20.08.2019 11:09, RE: RE: RE: Neřeším tyto věci
citácia:
reakce na: kolemjdoucí, 20.08.2019 07:24 (Všem díky za reakce.Nemám konc ...)


Po 17tkm už musí být motor zajetý, a pokud je pořádně zahřátý, tak mu výlet do vyšších pater otáčkoměru neuškodí, spíš naopak. Nemusí to být nutně do červenýho, nebo omezovače. Bohužel to ale u přímovstřiku nemá až tak pozitivní dopad jako u nepřímého vstřiku.

Ad Gottak a olej: Po roce a max 15tkm je obecně dobrá rada. Ale záleží na velikosti olejové náplně a provozu auta. Občas vypadá olej opravdu špatně už po 8tkm...
reagovať
gottak
počet príspevkov205
dátum registrácie10.06.2010
Utorok 20.08.2019 11:16, RE: RE: RE: RE: Neřeším tyto věci
citácia:
reakce na: KoobaS, 20.08.2019 11:09 (Po 17tkm už musí být motor zaj ...)


Myšleno buď po 15 tkm NEBO 1 roce, podle toho co bud edřív, je jasný že kdo naskáče za ten rok 5 tkm víceméně po městě tak to bude humus...
Jinak olejová náplň např. u 1.2 TSI je cca 4 litry, což není úplně málo, u 1.2 HTP je to jenom 3 litry...
Obecně moderní benzíny jsou jakžtakž zajeté kolem 50 tkm a dalších cca 250 tkm by Ti měly vydržet, hodně záleží na provozních podmínkách, servisu, údržbě atd...
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.