citácia:
reakce na: Betty, 07.06.2020 20:41 (Máte prosím někdo zkušenosti s ...)
Nemám tušení, co je myšleno "napevno prosklená", ale mám 2 auta s panoramou. Kugu 2017(MY2018) a MB E400 4-matic T-modell 2019(MY2020). Je to fajn v létě na okamžité vyvětrání. Stačí to otevřít spolu s okny a v řádu jednotek vteřin je horký vzduch pryč. U MB mám i větrání, ale v drtivé většině to zapomenu pustit(spouští se přes mobil). Nevím proč, v zimě si nezávislé topení pustím vždy, ale v létě na to prostě zapomínám a pak jen dojdu k autu se slovy "ku*va zase".
V létě při krátkých trasách a zejména při nižších rychlostech s oblibou vypínám klimu a jedu s otevčenou panoramou a pootevřenými předními okýnky. Hezky to fouká, eliminuje to riziko nachlazení a nakonec to šetří i klimu. A není v autě hluk od ventilace, která ve vedrech při puštěné automatické klimě jede prostě o sto šest, než vychladí vnitřek. Na krátké trasy to nemá cenu. U Kugy jsem po roce používání zjistil ve švýcarských Alpách, že při noční brutální průtrži, která strhávala mech ze střech, došlo k drobnému zateční. Po návratu jsem to řešil jako reklamaci. V servisu zjistili, že při stříkání wapkou drobně prosakuje voda v jednom rohu, tam kde došlo k zatečení. Při normálním dešti ne, při extrémním ano. Stříkáním wapkou se to projevilo. Okno šlo celé nové, protože to původní v tom rohu bylo asi o 0,5mm v tom rohu výše, než by mělo být. To byl důvod, proč tam pod tlakem zatékalo. U MB zatím žádný problém. U například 10-15 letého starého verglu bych očekával, že bude potřeba vyměnit nějaká těsnění, která nebudou věčná. Ovšem tady je trošku kámen úrazu, třeba Ford to má jen jako celou panoramu! Což znamená výměnu komplet panoramy, v materiálu asi 30 tis. A tohle bych předpokládal asi u všech.