citácia:
reakce na: erik98, 27.02.2023 16:13 (Ahojte, jak už z názvu vypovíd ...)
Jelikož je to tak nějak podobný rozpočet jako auta, na která se občas dívám, tak přidám svou trošku do mlýna...
U aut do nějakých 100k platí, že až na vzácné vyjímky budou vždy potřebovat nějaké investice.
Tzn s rozpočtem 80k nemá smysl se dívat na auta s cenovkou víc než 50k.
Špatně řešitelným problémem těchle starých aut je z mého pohledu koroze. Jasně, dá se to opravit, ale v lepším případě to za pár let vyleze jinde.
Taky platí, že má smysl se dívat spíš po autech nižší střední třídy (focus, golf, mégane, 307) ež na malá auta (fiesta, polo, clio, 207)
Z tohoto důvodu bych vyřadil focus. Najít focus 2. generace v benzínu ve slušném stavu a s dobrou cenou je utopie. Ta auta jsou drahá a trápí je koroze.
Golf V - nic moc motory, vysoká cena, nemá smysl hledat.
Mégane II je imho nejlepší volbou - nemá problémy s korozí. Benzínové motory jsou spolehlivíé - je třeba na nich udělat správně rozvody včetně přesuvníku a občas odejde cívka. Podvozek je jednoduchý. Dražší je maximálně výměna zadních brzd, která se mění zároveň s ložisky. Mechanicky je auto spolehlivé a odchází maximálně elektronika typu stahovačky, občas čtečky karet a samotných karet. Tyhle věci jsou ale po letech řešitelné - díky rozsáhlému klubu i svépomocí.
Clio je jednodušší. Osobně bych spíš hledal Clio III než Clio II. Je novější, větší a dospělejší. Na druhou stranu Clio II je esence jedoduchosti a přestože jsem viděl pár kusů shnilých na prach, většina jich vykazuje podobnou odolnost proti korozi jako MeganeII.
Podobně může být dobrou volbou Fiat bravo II s atmosférickou 1,4. Ale auto je opravdu na klidný ježdění. Naopak v Grandepuntu už se s tím dá jezdit velmi slušně.
Stejně tak může být dobrou volbou P307/207/206 - je potřeba ale vybrat správný benzínový motor, protože už se tu vyskytovaly ne úplně povedené motory VTI.
Pokud by bylo třeba, jde u těchto aut najít motory 1,5dci, 1,9dci, 1,9 jtd, 2,0 hdi. To jsou celkem spolehlivé naftové motory. Jsou ale minimálně o jeden dva řády složitější než benzínové motory. Protože ale v téhle cenové hladině lidi chtějí kupovat benzínová auta, ale v nabídce jsou převážně naftová. Díky tomu jsou za stejnou cenu k dispozici auta benzínová, jednodušíí, ale hůře vybavená. Naproti tomu nafty jsou často líp vybavený a občas v nesrovnatelně lepším stavu.
Pozor taky na to, že v soukromé inzerci jsou auta okolo 50tkč v opravdu důznorodém stavu. Na jednu stranu lidi za tyhle prachy nabízí mechanicky opečovávaná auta v super stavu za málo peněz, protože jsou stará a mají třeba nějaké kosmetické vady. Druhej extrém jsou pak auta lidí, kteří budou tvrdit, že se jedná o super spolehlivé pracanty, protože do toho za posledních 5 let nevrazili ani korunu.