0
späť
 

diskuze k tématu: Ojetý hatchback do 80000,-

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
erik98
počet príspevkov3
dátum registrácie27.02.2023
Pondelok 27.02.2023 16:13, Ojetý hatchback do 80000,-
Ahojte, jak už z názvu vypovídá, jaké auto v hatchbacku byste doporučili do 80000,- ?
- Roční nájezd kolem 10.000 km
- Určitě benzín
- Technicky by mělo být jednoduché
- Cesty spíše o víkendu (týdenní nájezd max 200 km)

Je lepší levnější (třeba 50k + 30k investice) nebo dražší s menším množstvím investic? Je mi 25, jedná se o moje první pořádně auto, jezdit budu hlavně já nebo přítelkyně, která se teprve učí..

Mám pár vybraných tipů:
- Ford focus II
- VW Golf V
- Skoda fabia II
- Ford Fiesta 2008
- Renault Megane II
- Peugeot 307

Díky :)
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1232
dátum registrácie08.09.2009
Utorok 28.02.2023 10:52, RE: Ojetý hatchback do 80000,-
citácia:
reakce na: erik98, 27.02.2023 16:13 (Ahojte, jak už z názvu vypovíd ...)


Ze své zkušenosti se nebojím doporučit Renault Clio. Máme tato auta dvě v rodině ( 2x stejný model Clio IV s motorem 1,2i 54kW) a před tím Clio II (2005, s motorem 1,2 a43kW). Splňuje přesně naše požadavky na městský a příměstský provoz, nicméně s modelem IV jsem absolvoval i řadu tras 25km bez jakéhokoliv problému. Clio IV je už velmi vyspělé auto, co se týká podvozku, jeho nastavení, řízení, ale i motor s výkonem 54kW bohatě stačí pro normální jízdu v rámci limitů a to i na dálnici, i když ta není jeho nejsilnější doménou. Zdůrazním naprosto špičkovou odolnost proti korozi (naše Clio II 18 let staré nevykazovalo do posledního dne před prodejem jediný náznak koroze), spotřeba je mezi 5-5,5 l/100km a servisní náklady nízké. Clio IV nabízí dostatek místa a slušný kufr.
reagovať
Petr Blažek
počet príspevkov54
dátum registrácie28.11.2020
Utorok 28.02.2023 23:47, RE: RE: Ojetý hatchback do 80000,-
citácia:
reakce na: Zdeny60, 28.02.2023 10:52 (Ze své zkušenosti se nebojím d ...)


neni Clio o cislo mensi auto nez co tazatel uvadel jako priklady? (Samozrejme s vyjimkou te Fabie, ta do te spolecnosti velikostne taky nepatri.)

Ja bych doporucil zvazit Fiat Bravo 1.4 66 kW. Skvele auto, jenom pozor, ten motor je pro FAKT klidnou jizdu.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Streda 01.03.2023 07:20, RE: Ojetý hatchback do 80000,-
citácia:
reakce na: erik98, 27.02.2023 16:13 (Ahojte, jak už z názvu vypovíd ...)


Určitě bych bral auto levnější a nechal si právě rezervu na případné opravy. V této ceně budou auta stará 10-15 let, takže spolehlivost auta záleží právě na předchozí péči majitele a i když někdo pečuje o auto nadstandardně, tak při tom stáří a počtu kilometrů se prostě může něco rozbít, nebo bude potřeba opravit. Rozvody, náplně, filtry, pneumatiky, něco málo na podvozku, výfuk a podobně. Takže bych se určitě přikláněl koupit auto kolem 50-60 tis a nechat si těch 20-30 tis (dle stavu konkrétní ojetiny) a budete mít klid, že vás nějaká závada finančně nezaskočí.
Jaké auto zvolit? Já bych se přiklonil spíše k větším, pohodlnějším autům, tedy Focus, Golf, Megane, 307. Neřešil bych tolik spolehlivost dle recenzí, protože dnes už opravdu co mohlo, se rozbilo a bylo vyměněno a u těchto aut opravdu než nad nějakými statistikami je důležité se zaměřit na aktuální stav a předchozí péči majitele. Chtělo by to spíše benzinové auto a vybrat si to, co se vám a vaší partnerce líbí, nebo pohodlně sedí či řídí. V podstatě je to jedno asi co zvolíte, auto by vám prostě mělo sednout, abyste se na něj těšili, že někam vyrazíte.
reagovať
erik98
počet príspevkov3
dátum registrácie27.02.2023
Streda 01.03.2023 08:37, RE: RE: Ojetý hatchback do 80000,-
citácia:
reakce na: mufik.martin, 01.03.2023 07:20 (Určitě bych bral auto levnější ...)


Ok moc díky všem za tipy!
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1009
dátum registrácie23.04.2014
Streda 01.03.2023 12:01, RE: Ojetý hatchback do 80000,-
citácia:
reakce na: erik98, 27.02.2023 16:13 (Ahojte, jak už z názvu vypovíd ...)


Jelikož je to tak nějak podobný rozpočet jako auta, na která se občas dívám, tak přidám svou trošku do mlýna...

U aut do nějakých 100k platí, že až na vzácné vyjímky budou vždy potřebovat nějaké investice.
Tzn s rozpočtem 80k nemá smysl se dívat na auta s cenovkou víc než 50k.
Špatně řešitelným problémem těchle starých aut je z mého pohledu koroze. Jasně, dá se to opravit, ale v lepším případě to za pár let vyleze jinde.
Taky platí, že má smysl se dívat spíš po autech nižší střední třídy (focus, golf, mégane, 307) ež na malá auta (fiesta, polo, clio, 207)
Z tohoto důvodu bych vyřadil focus. Najít focus 2. generace v benzínu ve slušném stavu a s dobrou cenou je utopie. Ta auta jsou drahá a trápí je koroze.
Golf V - nic moc motory, vysoká cena, nemá smysl hledat.
Mégane II je imho nejlepší volbou - nemá problémy s korozí. Benzínové motory jsou spolehlivíé - je třeba na nich udělat správně rozvody včetně přesuvníku a občas odejde cívka. Podvozek je jednoduchý. Dražší je maximálně výměna zadních brzd, která se mění zároveň s ložisky. Mechanicky je auto spolehlivé a odchází maximálně elektronika typu stahovačky, občas čtečky karet a samotných karet. Tyhle věci jsou ale po letech řešitelné - díky rozsáhlému klubu i svépomocí.
Clio je jednodušší. Osobně bych spíš hledal Clio III než Clio II. Je novější, větší a dospělejší. Na druhou stranu Clio II je esence jedoduchosti a přestože jsem viděl pár kusů shnilých na prach, většina jich vykazuje podobnou odolnost proti korozi jako MeganeII.
Podobně může být dobrou volbou Fiat bravo II s atmosférickou 1,4. Ale auto je opravdu na klidný ježdění. Naopak v Grandepuntu už se s tím dá jezdit velmi slušně.
Stejně tak může být dobrou volbou P307/207/206 - je potřeba ale vybrat správný benzínový motor, protože už se tu vyskytovaly ne úplně povedené motory VTI.
Pokud by bylo třeba, jde u těchto aut najít motory 1,5dci, 1,9dci, 1,9 jtd, 2,0 hdi. To jsou celkem spolehlivé naftové motory. Jsou ale minimálně o jeden dva řády složitější než benzínové motory. Protože ale v téhle cenové hladině lidi chtějí kupovat benzínová auta, ale v nabídce jsou převážně naftová. Díky tomu jsou za stejnou cenu k dispozici auta benzínová, jednodušíí, ale hůře vybavená. Naproti tomu nafty jsou často líp vybavený a občas v nesrovnatelně lepším stavu.
Pozor taky na to, že v soukromé inzerci jsou auta okolo 50tkč v opravdu důznorodém stavu. Na jednu stranu lidi za tyhle prachy nabízí mechanicky opečovávaná auta v super stavu za málo peněz, protože jsou stará a mají třeba nějaké kosmetické vady. Druhej extrém jsou pak auta lidí, kteří budou tvrdit, že se jedná o super spolehlivé pracanty, protože do toho za posledních 5 let nevrazili ani korunu.
reagovať
erik98
počet príspevkov3
dátum registrácie27.02.2023
Streda 01.03.2023 12:54, RE: RE: Ojetý hatchback do 80000,-
citácia:
reakce na: KoobaS, 01.03.2023 12:01 (Jelikož je to tak nějak podobn ...)


Mám na seznamu ještě F. Fiestu, vw golf 4, opel corsa 2008 nebo citroen c4.
reagovať
Verny_2013
počet príspevkov102
dátum registrácie26.08.2014
Štvrtok 02.03.2023 08:39, Octavia 1 Tour
Jak píše kolegové výše, u aut stáří 15 let ( 50-100 Tis Kč ) je obvykle neřešitelným problémem koroze. Pokud má auto mít perspektivu delší než 2 roky a musí projít příští technickou, musí být jednodují a pokud možno bez fatální koroze. Z koncernu bych zkusil Octavii 1 tour s 1,6 MPi 75 Kw, tu vyráběli tuším do r. 2010. Dokonce i ve verzi LPG. Nebálů bych se ani dieselu 1,9 TDi a 2,0TDi 81 Kw. Ty neměly DPF. Do Fábie 2 bych nešel. Jednu jsem měl a ta už je ošizená, horší kabelové svazky, horší antikorozní ochrana. Velmi spolehlivý a bytelný, bez problémů s korozí je Golf plus, v této cenové relaci s motorem 1,4 59KW, nebo 1,6 75Kw. Navíc ho jako nové většinou kupovali soukromníci, tj. auta jsou lépe opečovávaná.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.