0
späť
 

diskuze k tématu: Ojetina pro dojíždění do práce - strop 100tis.

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, volná diskuze
Potas
počet príspevkov3
dátum registrácie13.08.2022
Sobota 13.08.2022 22:20, Ojetina pro dojíždění do práce - strop 100tis.
Ahojte.

Chtěl bych vás požádat o pomoc s výběrem spolehlivého auta vhodného na (nejspíše) každodenního dojíždění do práce (120 km tam a zpět). Můj rozpočet je max. 100 tis., zbytek mám na zaplacení pojištění a paliva na první měsíc dojíždění.
Dá se v dnešní době najít kvalitní "ojetina" spolehlivá pro tento účel? Příčí se mi, ať již vzhledem, tak svým výkonem, malá auta. Pročítal jsem si různé internet. diskuze a recenze a nakonec jsem došel k Focusu II s benzín. motorizací 74 kW (stáří cca 12-13 let). Dále mě napadla ojetá Dacia, o které se tvrdí, že je to "držák". Bohužel spotřeba těchto aut je cca 7 l/100 km, takže bych chtěl zakoupené auto nechat předělat na LPG (dle zbylých financí, jinak až později). Kvalitnější Focus 2 bych možná sehnal za 100tis., u Dacie mi to, dle bazarů, přijde docela podobné. Na ostatní značky a jejich modely jsem se nedíval, nemám s nimi zkušenosti. U těchto aut mě děsí koroze a případný častý drahý servis, který může vznikat průběžně s pravidelným ježděním. Naftu nechci (drahá údržba). Je zmíněný Focus nejlepší volba?

Doporučili byste mi, prosím, dle vás, nejvhodnější řešení (model, motorizace), které člověka za těchto okolností nezrujnuje? Čím jezdíte vy? Jste spokojeni? Vaše zkušenosti? Díky ;)
reagovať
vrabec
počet príspevkov3
dátum registrácie22.07.2022
Nedela 14.08.2022 13:44, RE: Ojetina pro dojíždění do práce - strop 100tis.
citácia:
reakce na: Potas, 13.08.2022 22:20 (Ahojte.Chtěl bych vás požádat ...)


Ahoj, k tomuto snad mám co říct, jelikož FoFo II 74kw vlastním. Celkově dobrá volba, měnil jsem jen spotřební materiál a pár dílů na podvozku, což se dá při nájezdu 200k čekat. Jedinou slabinou je koroze. Nejmladší Focusy II jsou víc než 10 let staré, takže nějaká koroze je na všech. Kdo si nenastříkal podvozek hned na začátku a negarážuje, ten už má blatníky a lemy na prach. Jinak, dlouhodobou spotřebu kolem 7l jsem měl pouze za koronakrize, kdy skokově zdražil benzín a snažil jsem se šetřit, co to šlo. Normální dlouhodobku mám 7.5 a když na to šlapu, tak 8.5. Jezdím hlavně město + dálnice.

Za normálních okolností bych ti své FoFo za 100k klidně prodal, ale rozhodl jsem se si ho nechat. Není teď totiž co koupit - o olítané oktávky za 350k nemám zájem.
reagovať
Potas
počet príspevkov3
dátum registrácie13.08.2022
Nedela 14.08.2022 14:09, RE: RE: Ojetina pro dojíždění do práce - strop 100tis.
citácia:
reakce na: vrabec, 14.08.2022 13:44 (Ahoj, k tomuto snad mám co říc ...)


Díky za informace. Skvěle se čte pozitivní zkušenost s tímto FF2.
Pokud je tvá spotřeba kolem 8 litrů, není vhodnější/nezvažoval si ho nechat předělat na LPG za cca 25-30tis.?
reagovať
vrabec
počet príspevkov3
dátum registrácie22.07.2022
Nedela 14.08.2022 18:22, RE: RE: RE: Ojetina pro dojíždění do práce - strop 100tis.
citácia:
reakce na: Potas, 14.08.2022 14:09 (Díky za informace. Skvěle se č ...)


Neuvažoval, protože parkuju v podzemní garáži.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Nedela 14.08.2022 22:47, RE: Ojetina pro dojíždění do práce - strop 100tis.
citácia:
reakce na: Potas, 13.08.2022 22:20 (Ahojte.Chtěl bych vás požádat ...)


FF2 určitě nebude špatná volba, až na tu korozi.
Ber to jako můj osobní subjektivní názor, já bych šel do Megane III 1.6
Díky neoblíbenosti a zkažené pověsti z Megane II se dají sehnat za rozumné peníze, přitom jsou spolehlivé a hlavně Renault má protikorozní ochranu jednu z nejlepších.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1009
dátum registrácie23.04.2014
Pondelok 15.08.2022 15:12, RE: Ojetina pro dojíždění do práce - strop 100tis.
citácia:
reakce na: Potas, 13.08.2022 22:20 (Ahojte.Chtěl bych vás požádat ...)


Já bych v tomto případě nezatracoval ani naftu - důvod je prostý. Já chápu tazatele a jeho touhu po co nejjednodušším autě - mám to stejně. Ale v posledních letech se dostáváme do situace, kdy poptávka atmosférických benzínových motorů značně převyšuje poptávku.
Takže sehnat FoFo II s atmo 1,6 je nelehká situace, nabídka je malá, ceny jsou vysoké a dost často jsou tahle auta spojená s malou výbavou. Takže za cenu průměrné atmo 1,6 lze najít naftový motor v mnohem lepší stavu. Potom je na zvážení, zda je naftový motor opravudu o tolik složitější, než benzínový se zástavbou LPG.
Pokud je významnější část trasy z toho každodenního dojíždění je na dálnici, tak bych asi preferoval spíše naftu. Motorů vhodných pro přestavbu na LPG ubývá a na dálnici tyto motory obvykle nejvíce trpí.
Pokud je rozpočet 100kkč i na prvotní servis, tak bych asi hledal dvojkového megana a proti mému přesvědčení v naftě - i u takto starého auta jsou verze 1,5 a 1,9 dci které fungují dobře a nabídka je mnohem širší než u atmo benzínů. Velká výhoda renaultů je odolonst proti korozi. Trojkový megan do 100kkč půjde najít taky, ale bude v horším stavu a zbude méně peněz na servis.
reagovať
Potas
počet príspevkov3
dátum registrácie13.08.2022
Utorok 23.08.2022 21:56, VW Golf
Ještě bych vás chtěl požádat o názor ohledně mnou vyhlíženého posledního "adepta": Golf (V/VI) 1.4/1.6 16V (55/59/... kW). Zřejmě to bude ještě starší vůz, ale jaké jsou jeho výhody/nevýhody oproti zmíněnému Focusu 2 či Fabii 2? Dočetl jsem se, že není až tak odlišný od Focusu a má navíc lepší antikorozní ochranu?
reagovať
Kačud
počet príspevkov15
dátum registrácie05.09.2008
Piatok 26.08.2022 11:29, RE: VW Golf
citácia:
reakce na: Potas, 23.08.2022 21:56 (Ještě bych vás chtěl požádat o ...)


Hlavně ne VW 1.6 MPI 75Kw. S tím mám jen nejhorší zkušenosti. A co jsem se dočetl na diskuzních fórech tak nejsem sám. Žere olej, ředí olej kondzátem, ředí olej benzínem. Pístní kroužky můžete měnit co 5 let.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.