0
späť
 

diskuze k tématu: Nové kombi do 500.000 ???

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
kendi
počet príspevkov2
dátum registrácie11.03.2019
Pondelok 11.03.2019 10:18, Nové kombi do 500.000 ???
Zdravím,
Vybírám nové auto a chci požádat o radu. Chci nové, kombi, v ceně do 500.000. Prioritou je u mě spolehlivost, pohodlí a dobrý poměr ceny a vybavenosti.

U všech uvažuji turbo, benzín, manuál. Už jsem ve všech seděl a víceméně mi žádné z nich vyloženě nevadí. Potřeboval bych se posunout k finálnímu výběru, mám představu vybírat ze 3 finalistů. Které 3 byste uvažovali vy? Vybírám z těchto:

Ford Focus Kombi
Kia Ceed SW
Hyundai i30 kombi
Fiat Tipo kombi
Peugeot 308 SW
Renault Mégane Grandtour
Opel Astra Sports Tourer
Seat Leon ST

Předem díky za pomoc
reagovať
TomasB
počet príspevkov401
dátum registrácie11.02.2019
Pondelok 11.03.2019 10:27, RE: Nové kombi do 500.000 ???
citácia:
reakce na: kendi, 11.03.2019 10:18 (Zdravím,Vybírám nové auto a ch ...)


Jednoznačně Focus. Zbytek bych neuvažoval ani náhodou.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 11.03.2019 12:13, RE: Nové kombi do 500.000 ???
citácia:
reakce na: kendi, 11.03.2019 10:18 (Zdravím,Vybírám nové auto a ch ...)

Ahoj, máš nádherný rozpočet, který moc závidím!

Za mě na první místo bych dal skladovku Golf Variant 1.5 TSI, ceny jsou cca od 480tis.kč a je tam velký výběr, takže i barva by se mohla najít. Jsem spíše na Fordy, ale řídil jsem Variant a ten vůz je prostě univezrálně podařený a motor ostudu nedělá. Podvozek je tvrdší, ale neskáče. Už jen výbava těch skladovek do 500tis.kč zcela deklasuje konkurenci bohužel.

Na druhé místo bych rád dal Focus, jenže použitelná(ruzuměj odpovídající ceně) výbava je až Titanium, kde skladovka vyjde cca od 530tis. kč a to prosím s 1.0 TSI 92kw, přičemž skladovka Titanium s motorem 1.5 Ecoboost už vyjde jen o 15tis dráž a výkonově je to vyšší liga Navíc OBA motory 1.0 i 1.5 Ecoboost jsou celkem novinky(1.0 je přepracovaný) a nikdo neví jak to bude s výdrží(Focusy mají pětiletou záruku ale). Ale jinak Focusem chybu asi udělat nejde

Jinak Opel Astra ST skladovka v parádní výbavě Innovation vyjde také pod 500tis.kč a motor 1.4 Turbo měl sice z počátku výroby nějaké problémy(nebyly fatální), ale sranda je, že nejvíce se vyskytovaly v hatchbacích, které se vyrábějí v PL, zatímco ST v Británii V Astře se mi parádně sedělo vpředu, ale vzadu byl Megane o třídu pohodlnější. Jenže to byla výbava Smile, takže opět je třeba vyzkoušet, bohužel není nad experiment, jenž prověří teorii Celkově mám Astru rád, jak umí spojit sportovní i komfortní podvozek + nadčasový interiér i dizajn dle mého.

Jinak za mě v komfortu vede Megane, bohužel jsem řídil jen motory 1.6 Sce a 1.6 Dci, jenže i tak prostě paráda. Skladovky Megane 1.3 Tce 140k jsou cca od 460tis.kč v krásné výbavě Intens Motory 1.3 TCe jsou nové, montují se i do Mercedesů A, recenze jsou kladné, výkon i spotřeba velmi dobrá, jen prostě nikdo neví co vydrží, ostatně to platí i pro Fordí ecoboosty
Technologicky jde o podobné úpravy jakou zavedl koncern při přechodu 1.2 TSI E111 na E211, což také znamenalo obrat k lepšímu.

Korejci - tam mě prostě vadí hluk od kol, jinak velmí příjemný motor 1.4 T-GDI, celkově dobré zpracování i materiály, ale za tu cenu nechci slyšet kola už při 60km/h Možná jsem přecitlivělý, jenž Golf, Megane, ale třeba i můj Rapid má lepší odhlučnění zejména od zadní nápravy. Snad to vylepší, protože jinak vozu není co vyčítat!
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1016
dátum registrácie23.04.2014
Pondelok 11.03.2019 12:19, RE: Nové kombi do 500.000 ???
citácia:
reakce na: kendi, 11.03.2019 10:18 (Zdravím,Vybírám nové auto a ch ...)


Za mě by to bylo buď Tipo, nebo Mégane.

Tipo, pokud bych o autě uvažoval opravdu na dlouho. Je to jednoduchý, mírně lowcost auto. Tak trochu Italská Dacia. 1,4 TJET je nepřímovstřik, má tedy nejlepší vyhlídky pro dlouhověkost.
Mégane nyní přichází s novými motory 1,3 tCe. Jedná se o nový vývoj, spolu s Mercedesem. Při vývoji mělo dojít k odstranění chyb dřívější 1,2tCe. Jelikož jsou motory na trhu pár měsíců, tak nikdo nevím jak to v praxi bude.
Pak se nabízí ještě atmosférmy 1,4 u Fiatu a 1,6 u Renaultu, ale ty jsou vhodné spíš pro občasné pojížďky a menší nájezd.
Mezi nevýhody aut se řadí vlečená náprava vzadu, obě automobilky ji ale umí odladit, a troufám si tvrdit, že normální uživatel rozdíl oproti víceprvku nepozná.
O zbytku uvažovaných aut toho moc nevím. Nový Ceed mě zaujal designem, ale více jsem se o tahle auta nezajímal...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 11.03.2019 16:25, Seat Leon ST
Teď se dívám na skladovky u Seatu a Leon ST 1.5 TSI vychází ještě levněji, než Golf Variant. Za mě je to otázka jistoty, ikdyž je Focus nádherný, nevím jestli bych dál 500tis. za zcela nový motor Je to asi o emocích no
reagovať
TomasB
počet príspevkov401
dátum registrácie11.02.2019
Pondelok 11.03.2019 16:46, RE: Seat Leon ST
citácia:
reakce na: BobanHTP, 11.03.2019 16:25 (Teď se dívám na skladovky u Se ...)


Kluci se už tuším něco bavili, že ta 1,5TSI je nějaká problematická. Myslím, že se i řešila 1,4 TSI, a tam se to snad dělí na ty problémové a na ty, co jsou OK, jen si nepamatuji od kdy do kdy jsou ty problémové. Já tu diskusi moc nestudoval, protože koncern nemám, ale vím, že řešili nějaké problémy. Rozhodně bych se vyvaroval u těchto malých motůrků automatů. Co jsem sledoval, tak ty se suchýma spojkama jsou vůbec průser jako Brno.
Obecně bych nešel z těch obyčejných aut do ničeho mimo Ford nebo koncernová auta. Jen co nám prošlo jako "omyl" či jako "experiment" firmou, tak Hyundai jen pro nepřítele a Oply, no tak to bylo taky dost drahý. Furt se na tom něco sralo a s Hnůjdajem jsem pár krát kousek jel a to bylo za trest. Ale hlavně furt se na tom něco sralo. To ani u VW a ani u Forda nebylo. Ty jenom jezdí a dělá se základní servis, bez nutnosti furt platit něco rozesraného. A za mé éry se už nekupuje nic menšího, než 2,0.
reagovať
kendi
počet príspevkov2
dátum registrácie11.03.2019
Pondelok 11.03.2019 20:05, těžké vybrat
Díky, no moc mi to neulehčujete Dnes jsem byl pro info u VW a Fordu a ty skladovky nejsou zas tak horký. Ve výbavě srovnatelné řekněme s tím Meganem se už výrazně blíží k 600tis. Auta jsou to pěkná, ale cenově už prostě o dost výš než je moje představa + prakticky žádné bonusy...

Uvažuji teda, že bych se zaměřil na tu Astru a Megana. U obou mám domluvené zkušební jízdy, zatím jsem v nich jen seděl a Astra mi přijde trochu moc hrubá, tvrdá. Megane měkký, pohodlný, ale zase se mi u něj moc nelíbí design přední části. No je to o kompromisech
reagovať
TomasB
počet príspevkov401
dátum registrácie11.02.2019
Pondelok 11.03.2019 21:01, RE: těžké vybrat
citácia:
reakce na: kendi, 11.03.2019 20:05 (Díky, no moc mi to neulehčujet ...)


Ber to tak, když půjdeš do Rencka nebo Opla, tak máš mnohem větší šanci na problémy a nemusí být levné. Když to pak budeš prodávat, tak se to prodává hůř a za méně než koncernová auta nebo Ford. Třeba u Forda máš mimo jiné taky záruku 5let/120tkm v ceně. Nebo možno za příplatek rozšířit na 7 let/200tkm.
Odkud jsi? Mám dobré konexe u jednoho dealera, kde jsem kupoval docela dost aut.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1016
dátum registrácie23.04.2014
Utorok 12.03.2019 08:01, RE: RE: těžké vybrat
citácia:
reakce na: TomasB, 11.03.2019 21:01 (Ber to tak, když půjdeš do Ren ...)


U Renaultu máš v ceně záruku 5/100.
Stačí si přečíst podmínky, a zjistíš, že téměř u všech značek je to cár papíru, který nekryje vůbec nic a vše je způsobeno opotřebením auta...
Protěžuješ tu koncern a Ford. Přitom koncern měl za posledních 10let největší problémy s motory. Sám máš ve Fordu motor TDCi, který si Ford převzal a upravil od tebou haněných Francouzů. A kdyby na ten motor nešahali, udělali by líp...
reagovať
Citroenak
počet príspevkov719
dátum registrácie13.04.2012
Utorok 12.03.2019 10:43, RE: RE: RE: těžké vybrat
citácia:
reakce na: KoobaS, 12.03.2019 08:01 (U Renaultu máš v ceně záruku 5 ...)


Za mna by som sa urcite nebal inych ako koncernovych aut. Kvalita je uz podla mna porovnatelna. Osobne by som si z tych aut, co si spominal, vybral podla ceny toho renaulta. Ked si dokonca pozries rebricky automobiliek s najspolahlivejsimi motormi, na prvom mieste je renault a mercedes. Koncern je tam tiez niekde.. dost nizko.. myslim ze predposledny. Samozrejme auto ako celok moze byt spolahlive. Vravi to vela ludi v krcmach, tak to asi bude pravda :) Len mi nejako nejde do hlavy, preco by koncern vkladal tolke usilie do kvality interieru, kasne, elektriky, a celeho auta, a potom to zabil tak hroznymi motormi. Ale budis. Takze za mna minusy koncernu: cena, spolahlivost, kradne sa (drahsia poistka), opozerane (stoja ich vsade mraky, neskor ta zacne hnevat, ze sa ti znamy nezdravia v aute :) ). Za mna urcite megane s kvalitnejsim motorom (aj ked je novy, ale je tam predpoklad kvality vyssi ako u koncernu), lacnejsim servisom (spominana vlecena naprava, ktora zvykne viac uviest a nekazi sa tak casto. Pretekari ale budu namietat.), nekradne sa, je menej casty ako koncern. No a dajme tomu ze ak sa naplni nejaka z tych zvesti o kvalite, mas stale k dobru nejakych 100t korun. No a ze ho lacnejsie predas? No ale ho aj lacnejsie kupis. A o cene golfu dalej este rozhodne povest toho noveho 1.5 TSI, ktory len tak mimochodom myslim uz aj vypina dva valce atd..
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 12.03.2019 12:31, RE: RE: těžké vybrat
citácia:
reakce na: TomasB, 11.03.2019 21:01 (Ber to tak, když půjdeš do Ren ...)

Fakt nesouhlasím, ale ne na základě emocí, ale můj automechanik má autopůjčovnu, kde má zejména Megane III a Fluency , hlavně motory 1.5 DCI a pár benzínů 1.6 74kw. Auta dostávájí zabrat, znáte typického čecha, není to jeho tak, drtí auto na doraz, ale ty motory drží, občas tlumič, brzdy nebo něco v nápravě, ale motory a převodovky jsou ok.
Pak kámoška má Peugeot 308 II gen. 2015 1.6 HDI - jezdí denně 100km, blíží se k 100tis.km a u něj ještě nereklamovala vůbec nic. Pak rodiče kamaráda mají Peugeot 2008 - cca třetí rok-opět nic.
To já už v Rapidu 2016 reklamoval kompresor klimatizace, pedál plynu a spojky
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Streda 13.03.2019 04:41, RE: RE: RE: těžké vybrat
citácia:
reakce na: KoobaS, 12.03.2019 08:01 (U Renaultu máš v ceně záruku 5 ...)


On i Fiat dává už od roku 2012 na všechny modely záruku 5 let/100 000 km jako standard v ceně, bez příplatku. Ve stejném roce jsem prodával fusiona (na rozdíl od ecosportu a B-maxu vůz kompletně vyvinutý a vyrobený v Německu), což bylo nejhorší auto a nejhorší zkušenost s autorizáky jakékoliv značky v mém životě (platí to doteď). O záruce na 5 let si tehdy člověk mohl nechat u Fordu jen zdát, nejvýše 4 roky za příplatek. A o tom, že aspoň ta dvouletá je skutečně platná ve 14 zemích Evropy, jak uváděla servisní knížka? Praxe byla taková, že dokonce jen v rámci ČR vyžadovali u větších problémů jet k prodejci, ani 2. autorizák ve stejném městě to nechtěl řešit.

Mnohem více než subjektivní kvalita auta coby výrobku je už pro mě určují zkušenost se servisem, tzn. hledal bych hlavně reference na dealera a autorizované servisy. Protože neochota řešit vady je mnohem větší průšvih než auto s vadami vyrobit. Ford za mě selhal v obojím a další šanci už nedostane.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.