0
späť
 

diskuze k tématu: Náhrada do 200 tisíc

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat
jakub236
počet príspevkov5
dátum registrácie03.02.2020
Utorok 01.03.2022 19:44, Náhrada do 200 tisíc
Zdravím,
řeším náhradu za aktuálně vlastněné Subaru outback 3.0 H6, jednak z důvodu nekonečných keců přítelkyně na téma spotřeba (11l+/100km) a taky z důvodu kovomorky, takže začínám koukat po nějaké alternativě. Původní záměr koupě Subaru byly časté návštěvy hor s bagáží a taky řádné awd.
Aktuálně množství návštěv hor s bagáží se snížilo a hledám případnou náhradu, kdy se auto bude pohybovat převážně na dálnici s rozumnou spotřebou, pohodlím (jeden dálniční přesun = cca 500 km), min. poruchovostí a minimálním množstvím kovomorky. Odhad ročního nájezdu je cca 25k+ km. Nebráním se naftě/benzínu/lpg. Čtyřkolka (ne haldex apod.) je bonus. Rozpočet mám kolem 150-200k palackých.
Po spoustě návrhů jsem jel v kamarádově bmw e92 330d, kdy interiér/řízení/výkon super, nicméně si nedokážu představit, že s tím autem ujedu 500 km a vystoupím z něj jako ze Subaru. Další návrhy jsou ovce/mondeo, kdy nejsem zastáncem škodovky a mondeo je takové nemastné neslané.
Dále mě napadá volvo v/xc70 asi ideálně v motorizaci D5, audi a4 b7/8 (nevím jakou motorizac)?
Napadá někoho něco, co by mě mohlo zaujmout a uspokojit?
Ve výsledku vlastně moc nevím jakou náhradu vybrat, jelikož v tomto rozpočtu mi to přijde z bláta do louže.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 02.03.2022 08:06, RE: Náhrada do 200 tisíc
citácia:
reakce na: jakub236, 01.03.2022 19:44 (Zdravím,řeším náhradu za aktuá ...)


napadá mě trojková laguna, ideálně 2.0 dCi
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1231
dátum registrácie08.09.2009
Utorok 08.03.2022 16:56, RE: Náhrada do 200 tisíc
citácia:
reakce na: jakub236, 01.03.2022 19:44 (Zdravím,řeším náhradu za aktuá ...)


Jestli jste s H6 jezdil za 11, tak pro vás ideální šlapací kolo. kruci já měl H6 SpecB a jezdil jsme pod 9/100. Pak jsme měl a vlastně mám dva Outbacky s 2,5i (jeden 2011 123kW) a nyní 2021 129kW a oba kolem 7/100!!!! S novým s CVT dlouhá štreka (cca 80km) za 6,2, no problblem. Takže tímchci říct, že žádné jiné auto u vás nebude výrazně úspornější.
reagovať
PajaC
počet príspevkov16
dátum registrácie19.05.2021
Utorok 08.03.2022 19:43, RE: RE: Náhrada do 200 tisíc
citácia:
reakce na: Zdeny60, 08.03.2022 16:56 (Jestli jste s H6 jezdil za 11, ...)

Zdeny, v nějakém příspěvku u jiné doskuse zde jsem zahlédl Tvůj komentář v tom smyslu, že Subaru už není kvalitou to co bývalo. Uvažuju o Forester 2,0i nebo Outback 2,5i, limit jsou finance, takže asi 2017/18. Obojí automat, buď Lineart. nebo CVT. Spíš mi je doporučíš nebo spíš ne? Díky.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1231
dátum registrácie08.09.2009
Utorok 08.03.2022 20:02, RE: RE: RE: Náhrada do 200 tisíc
citácia:
reakce na: PajaC, 08.03.2022 19:43 (Zdeny, v nějakém příspěvku u j ...)


To s etýkalo modelové řady 2009 - 2014, pak přišly ty jiné kastle. Co se mého pohledu týká, tak mohu srovnat můj předchozí 2011 a 2021 a musím říct, v něčem se to zlepšilo, v něčem ne, aleč to se bavím spíše o uživatelksé hodnotě, než o kvalitě jako takové. Třeba provedení zadní rolety u MY 2021 je úsměvné proti 2011, sedačky byly bytelnější a asi i pohodlnější u 2011. Avšak cos e týká provozní spolehlivosti a odolnosti, to ukáže až čas. U 2011 jsem řešil poměrně dost věcí, ale toé je možná tím, že já chci i ojetinu mít ve stanu new car A taky do ní nasypu vždy nesmyslenj balík prachů Jinej by to třeba neřešil, já ale jo. Cokoliv se mi nezdá, řeším. Avšak nepopiratelný fakt je, že na kvalitu a spoelhlkivost legacy 2,0R 2006 asi nezapomenu. Tam bylo prostě cítit, že auto stálo 900 litrů a ten pocit už jsem ze žádného Suba nikdy neměl, snad jen ze SPecB, což ale bylo de facto to samý, jen jinej pohon.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1231
dátum registrácie08.09.2009
Utorok 08.03.2022 20:08, RE: RE: RE: Náhrada do 200 tisíc
citácia:
reakce na: PajaC, 08.03.2022 19:43 (Zdeny, v nějakém příspěvku u j ...)


Jiank u Suba Outback je jen a pouze CVT. Já jsme měl obavy, že si na to budu těžko zvykat a že mi to bude vadit, měl jsme v té době ještě Infi G37 se 7°AT a byl jsme hodně rozmlsanej. Ale už zkušební jízda s soudobým CVT mě doslova nadchla a jsme za něj jen rád. pro mě, jako starýho dědka, který už vyrostl ze závodění a lámání rekordů, je CVT ideální - za jízdy nevím, že mám v autě nějaký pohon. Naprostá pohoda, bez často zmiňovaných "vysavačových" artefaktů, spotřeba přímo famozní, až jsem podezříval BC (ale nekecá, je to fakt reálie), no pohoda. Starší CVT je potřeba proklepnout a taky je fakt, že co nová řada, tak vždy vylepšení. A je to znát. CVT se dnes chová jako klasický AT, pokud po něm nechceš prudký kcik-down, na to není stavěný a pak tam nějaký ten side effect jistě je. Ale na rodinné jízdy nejlepší, co jsme kdy měli doma a na tom jsme se shodli oba, já i manželka, která také jezdila už s kdečím. Apřímně, kdyby mi dal někdo volbu DSG a nebo CVT, tak jasně sáhnu po CVT kvůli naprosot hladkému a neobtěžujícímu projevu. S Forestery zkušenost nemám, naposledy jsme jel v XT 2006 přestavěním na STi a asi 14 dní jsme z toho emhl v noci spát Od té doby jsme s F. už nidy nejel.
reagovať
jakub236
počet príspevkov5
dátum registrácie03.02.2020
Utorok 08.03.2022 21:43, RE: RE: Náhrada do 200 tisíc
citácia:
reakce na: Zdeny60, 08.03.2022 16:56 (Jestli jste s H6 jezdil za 11, ...)


Upřímně bych rád věděl, za jakých podmínek jste těch 9l/100km dosáhl, protože při jízdě po okresce kdy bych jel předpisově bez provozu tak se mi to taky nejspíše povede, nicméně mé přesuny jsou z velké části po dálnici (140 - 150 km/h) a pak hory, málokdy město. Jinak specB bylo pouze legacy, nikoliv outback, nevím o nikom kdo by jezdil dlouhodobě s Outbackem BP H6 pod 10l benzínu. Ohledně nových modelů (od 2k15 jsou ty spotřeby o něčem jiném). Pokud se podívám na spritmonitor.de tak mi z toho vašeho příspěvku vyjde, že jste tak trochu pohádkář nebo jezdíte stylem pan klobouk.

Jinak co se týká klasických automatů s hydroměničem tak ty byly u všech H6 někdy až do roku 2015. CVT dostaly jinak Outback/legacy od následující generace BM/BR všechny motorizace (2.0i a 2.5i) krom H6 (převrtané 3.0 na 3.6). Se samotnými CVT (subaru) jinak nejsou nějaké extra problém.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1231
dátum registrácie08.09.2009
Streda 09.03.2022 08:08, RE: RE: RE: Náhrada do 200 tisíc
citácia:
reakce na: jakub236, 08.03.2022 21:43 (Upřímně bych rád věděl, za jak ...)


Pane kolego, nevěříte sice dobře, ale na špatném době. pošlete mi pls. email ajá vám na něj pošlu výpisy z knihy jízd, kde je u každého auta historie tankování s výpočtem spotřeby. Nemám s tím nejmenší problém. Jinak ano, SpecB bylo pouze Legacy, já netvrdím přeci nic jiného. A já ho měl ve verzi kombi MY 2007. A k němu v té samé kastli i zmíněné 2,0R. moje jízdy se všemi zmíněnými modely krom SpecB byly rodinné a z velké části služební. Ty rodinné zahrnovaly cesty po vlastech českých i zahraničních, ty služební výhradně jednu trasu a to Šumperk-Štětí a zpět cca 3-4x do měsíce. Jinak v době, když jsem tyto trasy jezdil, taky mi bylo již cca 55 let, takže závídní léta jsme měl tak 20 lez za sebou a i tak už od pravěku patřím k těm, kteří dodržují ma respektují nejen obecně silniční předpisy, ale i zejména rychl. limity a to nejen tady doma, ale zejména pak v zahraničí, protože na pokuity jsme si co by OSVČ musel vždy vydělat tak, jako na benzín. Možá rozdíl bude ten, že moje auta nejezdila městos výjimkou 2,0R, které vlastnila manželka na ježdění všude. Do práce, do města, jezdili jsme s ním jako v té době jen jedním autem v rodině, takže kam bylo třeba. Přesto, jak se dívám do tabulky, po 6 letech a 180tkm je ůrměr 7,98/100 přes celé období a nájezd Prosím, nezpochybňujte moje tvrzení, já tady mámprostě reálně dosažené hodnoty, podložené každým nákupem PHM a stavem km. berte to rostě jako 100% pravdivý fakt. pravdu můžete mít v tom, že jezdím s rozmyslem, předvídáním, v rámci limitů a proto mám spotřeby takové, jaké mám. A to jak s oněma legacy, tak nyní s oběma Outbacky. Nabízím vám, že až přijedet do jeseníků, rád vás svezu a ukážu, že i Outbackem lze v klidu jet pod 7/100. Opravdu. Hovořím o průměrných spotřebách. Například v minulém týdnu jsme jeli s knaželkopu trasu Šumperk - hlinsko v. Č přes Mor. třebovou a domů jsme dojli s denním průměrem 6,2/100. Co chcet víc? Mám vás dál přesvědčovat. Myslím, že netřeba, věřit můžete, ale vůbec nemusíte. Ale nezpochybňujte má reální čísla o spotřebách. bu´dte zdráv.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.