0
späť
 

diskuze k tématu: Naftak s najnizsou spotrebou pri 140

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní, volná diskuze
Citroenak
počet príspevkov728
dátum registrácie13.04.2012
Pondelok 04.04.2016 12:48, Naftak s najnizsou spotrebou pri 140
Zdravim
Vzhladom na zmenu mojho bydliska, a z toho plynucu potrebu castejsie jazdit po dialnici velke porcie kilometrov mi vychadza, ze si budem musiet zaobstarat naftove auto. V aute budem travit vela casu, a kedze cas je dnes najdolezitejsi, zvyknem jazdit podla GPS 140km/h, obcas aj viac, aby som si cestu trochu skratil, ale bez pokuty :) Specifikacie auta by mali byt:
- auto nizsej strednej, alebo strednej triedy, kombik (sme 4, zatial)
- auto bude vyuzivane len na dlhe dialnicne presuny, po meste mame druhe auto
- cena zatial do 10t eur vratane prvotneho servisu
Nie som narocny na vybavu, staci mi klimatizacia a tempomat. Ked uz ale musim jazdit naftovym autom, tak chcem jeho vyhody (konkretne jednu, ktoru ma) vyuzit naplno. Preto sa pytam: Ake auto by ste mi doporucili, ak by som chcel mat pri rychlosti 140km po dialnici najnizsiu moznu spotrebu v plne obsadenom aute (2 dospely, 2 deti a plny kufor)? Prosim napiste mi popripade vase auta a ich spotreby pri tejto rychlosti.
Uvediem moje terajsie auto:
Citroen C5 2.0i 2005 rok- 140km/h 9 litrov/100

PS: Plyn zvazujem taktiez, zial motor pri 140 toci 4t otacok, a to sa mi zda dlhodobo na plyn vela. Preto prosim odpovedat len na naftove auta. Dakujem.
reagovať
nahlásit
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 04.04.2016 13:22, RE: Naftak s najnizsou spotrebou pri 140
Citroenak napísal:
Plyn zvazujem taktiez, zial motor pri 140 toci 4t otacok, a to sa mi zda dlhodobo na plyn vela. Preto prosim odpovedat len na naftove auta. Dakujem.


Kamarád přestavěl na LPG stilo 1.4 66 kW (2007, verze motoru shodná s bravem) a při dálniční jízdě takovou rychlostí (+) má spotřebu 10 l LPG/100 km. Včera bral LPG za 11,50 Kč/l, takže na palivo náklady srovnatelné s naftovou spotřebou 4,5/100. Ale žádné DPF apod. S ohledem na to, že zrovna tento motor teprve při 3 500 otáčkách naplno ožívá toto není problém, odhlučnění je dobré a cestovat se dá v pohodě i bez rádia. Takže přestavbu bych nezavrhoval, ale těch vhodných kombinací motorů a převodovek zase nemusejí být mraky. Základem je něco s "dlouhou šestkou".
reagovať
nahlásit
Ma007
počet príspevkov198
dátum registrácie26.11.2013
Pondelok 04.04.2016 15:19, spotreba
podľa mňa najnižšiu spotrebu bude mať rotačková 1,9 TDi v okte I. Zohnať ho v dobrom stave je ako hľadať jednorožca.

Skúsenosť mám: Peugeot 508 2,0 HDi 120kW + AT 6st, pri 140 cca 2250ot, sedan, spotreba na diaľnici cca 6,0 (manuál pri 140 cca 2500ot, spotreba cca rovnaká)
P407 2,0 HDi 100kW - manuál 6st pri 140 cca 2600ot, sedan, spotreba na diaľnici cca 5,5 (bez FAPu).

Pod dvojliter by som v strednej triede nešiel, v nižšej strednej by hádam stačila aj nejaká silnejšia 1,6tka. Ešte ma napadá nový P308, s 68kW 1,6tkou má príšerne dlhé kvalty 5 st. prevodovky.
reagovať
nahlásit
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Pondelok 04.04.2016 17:54, RE: spotreba
Ma007 napísal:
podľa mňa najnižšiu spotrebu bude mať rotačková 1,9 TDi v okte I. Zohnať ho v dobrom stave je ako hľadať jednorožca.Skúsenosť mám: Peugeot 508 2,0 HDi 120kW + AT 6st, pri 140 cca 2250ot, sedan, spotreba na diaľnici cca 6,0 (manuál pri 140 cca 2500ot, spotreba cca rovnaká)P407 2,0 HDi 100kW - manuál 6st pri 140 cca 2600ot, sedan, spotreba na diaľnici cca 5,5 (bez FAPu).Pod dvojliter by som v strednej triede nešiel, v nižšej strednej by hádam stačila aj nejaká silnejšia 1,6tka. Ešte ma napadá nový P308, s 68kW 1,6tkou má príšerne dlhé kvalty 5 st. prevodovky.



tuším nějaký malý atmosférický diesel v nějaké Citroenu je držitelem světového rekordu...

reagovať
nahlásit
Citroenak
počet príspevkov728
dátum registrácie13.04.2012
Pondelok 04.04.2016 20:18, Citroen AX 1.5
Kedysi bol citroen AX 1.5 diesel v guinessovej knihe. Myslim ze mal spotrebu 2.9 na 100. Potom ho ale tronflo audi A2..
reagovať
nahlásit
kristian2
počet príspevkov273
dátum registrácie31.03.2015
Pondelok 04.04.2016 20:22, k
slušný a pohodlný dálniční dravec je fiat croma 2,4 JTD spotřeba do 7 lit pokud to není moc?1,9 má malinko menší spotřebu
reagovať
nahlásit
KoobaS
počet príspevkov1067
dátum registrácie23.04.2014
Streda 06.04.2016 08:19, Re:
Včera jsem svůj Megane III Grantour 1,5 dCi (81kW) protáhl asi 40km po dálnici. Takže poznatky.
Při 120km/h motor točí 2000ot, 130km/h - 2250ot, 140km/h - 2500ot.
Na 6ku už auto nějak moc nezrychluje, chce to vždy podřadit na 5ku, případně na 4ku.
Palubní počítač u okamžité spotřeby neukazuje čísla, ale plní se mu sloupeček... Stejně tak palubní počítač ukazuje menší spotřebu, než je reálná. Nicméně reálně, při ustálené a plynulé jízdě, to do 5,5 litru bude.
Ještě pár poznámek k tomu včerejšímu "měření." Bylo cca 20 stupňů, ještě mám stále zimní gumy na 16'' liťácích. Klimu jsem měl v nastavení soft, nicméně vliv na spotřebu bude asi stejný jako v ostatních režimech. A auto má najeto cca 6000 km.
reagovať
nahlásit
David V
počet príspevkov2075
dátum registrácie16.05.2007
Streda 06.04.2016 22:54, RE: Re:
KoobaS napísal:
Včera jsem svůj Megane III Grantour 1,5 dCi (81kW) protáhl asi 40km po dálnici. Takže poznatky.Při 120km/h motor točí 2000ot, 130km/h - 2250ot, 140km/h - 2500ot.Na 6ku už auto nějak moc nezrychluje, chce to vždy podřadit na 5ku, případně na 4ku.Palubní počítač u okamžité spotřeby neukazuje čísla, ale plní se mu sloupeček... Stejně tak palubní počítač ukazuje menší spotřebu, než je reálná. Nicméně reálně, při ustálené a plynulé jízdě, to do 5,5 litru bude.Ještě pár poznámek k tomu včerejšímu "měření." Bylo cca 20 stupňů, ještě mám stále zimní gumy na 16'' liťácích. Klimu jsem měl v nastavení soft, nicméně vliv na spotřebu bude asi stejný jako v ostatních režimech. A auto má najeto cca 6000 km.


Drobná korekce: Pokud motor točí při 120 km/h 2000 rpm, tak díky lineární závislosti je pak na každých 500 rpm 15 km/h čili:
2250 rpm = 135 km/h
2500 rpm = 150 km/h
3000 rpm = 180 km/h

Ale beru, že měří blbě jak otáčkoměr, tak tachometr
reagovať
nahlásit
KoobaS
počet príspevkov1067
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 07.04.2016 07:54, RE: Re:
David V napísal:
KoobaS napísal:
Včera jsem svůj Megane III Grantour 1,5 dCi (81kW) protáhl asi 40km po dálnici. Takže poznatky.Při 120km/h motor točí 2000ot, 130km/h - 2250ot, 140km/h - 2500ot.Na 6ku už auto nějak moc nezrychluje, chce to vždy podřadit na 5ku, případně na 4ku.Palubní počítač u okamžité spotřeby neukazuje čísla, ale plní se mu sloupeček... Stejně tak palubní počítač ukazuje menší spotřebu, než je reálná. Nicméně reálně, při ustálené a plynulé jízdě, to do 5,5 litru bude.Ještě pár poznámek k tomu včerejšímu "měření." Bylo cca 20 stupňů, ještě mám stále zimní gumy na 16'' liťácích. Klimu jsem měl v nastavení soft, nicméně vliv na spotřebu bude asi stejný jako v ostatních režimech. A auto má najeto cca 6000 km.
Drobná korekce: Pokud motor točí při 120 km/h 2000 rpm, tak díky lineární závislosti je pak na každých 500 rpm 15 km/h čili:2250 rpm = 135 km/h2500 rpm = 150 km/h3000 rpm = 180 km/hAle beru, že měří blbě jak otáčkoměr, tak tachometr


Zkusím na to zítra mrknout, zase mě čekaj dvě hodiny po dálnici...
reagovať
nahlásit
capslock
počet príspevkov355
dátum registrácie28.07.2007
Štvrtok 07.04.2016 10:57, k plynu
Přes upozornění si dovolím poznámku k plynu - pokud jsi s tou benzínovou C5 spokojený a při dálniční rychlosti je motor dobře odhlučněný, šel bych do plynu, vysoké otáčky nemusí motoru uškodit a i kdyby, vyměnit sedla a ventily vyjde na zlomek ceny proti koupi a servisu jiného naftového auta.

Najel jsem na motoru mazda (báby na diskuzích povídají, že plyn do japonce ne-e) už 100 tisíc km na LPG většinou na dálnici v otáčkách 4 - 5 tisíc a motor jede pořád stejně, kompresní tlaky jsou v pořádku.
reagovať
nahlásit
KoobaS
počet príspevkov1067
dátum registrácie23.04.2014
Pondelok 11.04.2016 08:58, RE: Re:
David V napísal:
KoobaS napísal:
Včera jsem svůj Megane III Grantour 1,5 dCi (81kW) protáhl asi 40km po dálnici. Takže poznatky.Při 120km/h motor točí 2000ot, 130km/h - 2250ot, 140km/h - 2500ot.Na 6ku už auto nějak moc nezrychluje, chce to vždy podřadit na 5ku, případně na 4ku.Palubní počítač u okamžité spotřeby neukazuje čísla, ale plní se mu sloupeček... Stejně tak palubní počítač ukazuje menší spotřebu, než je reálná. Nicméně reálně, při ustálené a plynulé jízdě, to do 5,5 litru bude.Ještě pár poznámek k tomu včerejšímu "měření." Bylo cca 20 stupňů, ještě mám stále zimní gumy na 16'' liťácích. Klimu jsem měl v nastavení soft, nicméně vliv na spotřebu bude asi stejný jako v ostatních režimech. A auto má najeto cca 6000 km.
Drobná korekce: Pokud motor točí při 120 km/h 2000 rpm, tak díky lineární závislosti je pak na každých 500 rpm 15 km/h čili:2250 rpm = 135 km/h2500 rpm = 150 km/h3000 rpm = 180 km/hAle beru, že měří blbě jak otáčkoměr, tak tachometr


Tak měl David pravdu... 140km/h motor točí cca 2375ot... O víkendu už jsem jel na letních gumách michelin energy saver. Stejně jako zimní 16''. Oproti předchozímu měření bylo podstatně chladněji, cca 8 °C, pršelo a foukalo. Spotřeba byla cca o půl litru vyšší. Nevím zda to přičítat počasí, úplně novým gumám, jiným diskům nebo čemu...
reagovať
nahlásit
David V
počet príspevkov2075
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 11.04.2016 13:57, RE: Re:
KoobaS napísal:
David V napísal:
KoobaS napísal:
Včera jsem svůj Megane III Grantour 1,5 dCi (81kW) protáhl asi 40km po dálnici. Takže poznatky.Při 120km/h motor točí 2000ot, 130km/h - 2250ot, 140km/h - 2500ot.Na 6ku už auto nějak moc nezrychluje, chce to vždy podřadit na 5ku, případně na 4ku.Palubní počítač u okamžité spotřeby neukazuje čísla, ale plní se mu sloupeček... Stejně tak palubní počítač ukazuje menší spotřebu, než je reálná. Nicméně reálně, při ustálené a plynulé jízdě, to do 5,5 litru bude.Ještě pár poznámek k tomu včerejšímu "měření." Bylo cca 20 stupňů, ještě mám stále zimní gumy na 16'' liťácích. Klimu jsem měl v nastavení soft, nicméně vliv na spotřebu bude asi stejný jako v ostatních režimech. A auto má najeto cca 6000 km.
Drobná korekce: Pokud motor točí při 120 km/h 2000 rpm, tak díky lineární závislosti je pak na každých 500 rpm 15 km/h čili:2250 rpm = 135 km/h2500 rpm = 150 km/h3000 rpm = 180 km/hAle beru, že měří blbě jak otáčkoměr, tak tachometr
Tak měl David pravdu... 140km/h motor točí cca 2375ot... O víkendu už jsem jel na letních gumách michelin energy saver. Stejně jako zimní 16''. Oproti předchozímu měření bylo podstatně chladněji, cca 8 °C, pršelo a foukalo. Spotřeba byla cca o půl litru vyšší. Nevím zda to přičítat počasí, úplně novým gumám, jiným diskům nebo čemu...


To může způsobit protivítr i podhuštěné gumy díky nízké teplotě a samozřejmě taky jízdní styl, který se mohl lišit - třeba jsi trochu spěchal. Nebo byl větší provoz.
reagovať
nahlásit
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Pondelok 11.04.2016 17:35, ....bla bla bhj
já mám dle OBD2 BT diag na 5. př. stupeň; 2.3T benzin 4 válec
90 1750
140 2950
180 4000
230 5000

na dálnici dlouhodobá spotřeba 8,1 LPG dálniční rychlost 140 tempomat (300km v kuse / den).samozřejmě, když na to šlápnu a dynamicky předjíždím, není problém přes 11, ale DLOUHODOBÁ je těch 8,15 litrů LPG. Na to se nafta nedostane.
A hluk-odhlučnění je uplně jiná liga než jakákoli nafta a to i pri srovnání se služebním novým superbem 2.0TDI DSG 140kW.
reagovať
nahlásit


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.