0
späť
 

diskuze k tématu: Mercedes R 320cdi

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
eCORE
počet príspevkov96
dátum registrácie12.03.2014
Sobota 17.05.2025 01:08, Mercedes R 320cdi
Po nešťastné ztrátě rodinou velmi oblíbené Renault Laguna 3 InitialeParis se spolehlivým a dobře fungujícím automatem Aisin, jsem hledal pohodlný rodinný vůz opět s automatickou převodovkou. Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit nové auto a též zkušenosti z mého okolí s moderními malolitrážními motory mě vyloženě strašily...1,0 EcoBoost ve Focusu, co neprošel kvůli zakarbonování a kouřivosti první STK nebo 1,2 PureTech, který bere 1,5l oleje na 1000km po 80tis. km (podle dealera je vše v normě). K tomu moderní dvouspojkové převodovky, které nejen u mého dříve oblíbeného Fordu představují tikající průser, nejsou zrovna ideálem spolehlivosti. K tomu mi vyloženě nevyhovují sedačky ve Škodovkách, ať už octavia/fabia všech generací nebo superb 2 a 3, prostě mě po delší cestě bolí záda.
Po nějaké době soužití s Octavií 2 padlo rozhodnutí, že by rodina mohla zase cestovat pohodlněji. No a náhoda chtěla, že jsem se v tu dobu dostal k "R"ku v max výbavě se spolehlivým vznětovým šestiválcem, navíc vzduchový podvozek, k tomu 4x4, 7 míst. A také pověst finanční sebevraždy....ale auto mělo jasnou servisní historii, rozumný nájezd a max. výbavu (chybí odvětrávání sedaček a otevírání 3.bočních oken) za rozumnou cenu. Risknul jsem to a zatím nelituji.
Takže jak to je s těmi náklady na provoz? Auto je těžké, přes dvě a čtvrt tuny, což znamená vyšší spotřebu. Počítal jsem s tím, takže jsem byl mile překvapený, že na zasněžené dálnici, kde se jede kole 80-90km/h je spotřeba 8-9l/100km. Ale to je extrém, běžná spotřeba na dálku je cca 10,5l/100km, ve městě 12,5l/100km a níž to neumím. No a jak je na tom servis? Po 10tis.km s námi odešly oba přední měchy, což jsem věděli, jeden komplet vč. tlumiče i s prací vyšel na 15tis. Kč (zadní jsou prý levnější). Ve výsledku se stále pohybujeme v limitu 20% rezervy u ojetého vozu. Na L3 byly ceny za pružiny a tlumiče jen o málo nižší. Příští rok nás čeká poslední původní měch a jak říkal mechanik, jednou bude potřeba vyměnit výměník oleje, což je obecně bolístka 320cdi (20tis. Kč s prací). Také jsem dostal varování, že vnější zrcátka a dveře se špatně shánějí a stojí "raketu"...zkusíme je nezničit
A pozitiva? Je to pohodlné! Tak, že kdo to nezkusí (obdobně ML,GLS ) neuvěří...téměř žádný hluk zvenku nebo od kol, vzduchové nafukování bederních opěrek fakt funguje a 700km do Alp lze absolvovat bez zatuhlého krku a zad.
Nic tu nevrže a neskřípá, vůz je r.v.2009! Už zmíněná LIII z 2011 vrzala neskutečně jen od pohledu. V interiéru všechno funguje, nic neodpadává, neodlepuje se!
Permanentní 4x4 funguje skvěle, poprvé jsem se na horách s rodinou cítil bezpečně a komfortně, přestože na silnici byla souvislá vrstva uježděného sněhu a ledu. Zasněžené kopce zdolává s naprostou samozřejmostí.
Prostor uvnitř je menší než u klasických vanů, je to spíš přerostlý kombík-sousedovo Q8 je vyšší, širší, možná nepatrně kratší. Přesto cesta na lyže 4 dospělí a 2 děti byl v pohodlí pro všechny, protože např. i ve 3 řadě má cestující k dispozici držák nápojů a přihrádku na mobil. Stačí dát na střechu rakev;)
reagovať
nahlásit


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.