citácia:
reakce na: reimy, 02.02.2021 12:25 (Dobrý den,obracím se na Vás s ...)
Ahoj,
takovým svatým grálem plynařů je renaultí motor 2.0 TCe, najdeš ho ve Scenicu II, Megane III a Laguně III. Asi nejfortelnějším vozem je Laguna III, to potvrdil i pan Vaculík ze Světa Motorů. Renault se lekl pověsti a Lagunu III postavil bez kompromisů ekonomů

Jenže dnes to jsou 11.letá auta a Octávie I je postavená na fortelném Golfu IV a vydrží opravdu hodně..
Dobré jsou tovární LPG montáže, kde se většinou upraví motor tak, aby vydržel vyšší teploty spalování apod. Bohužel naprostá většina atmosférický motorů je hlučnější při dálničním tempu než diesly.
Ve tvé cenové relaci je výhodnější koupit ben. motor bez LPG s co nejmenším nájezdem, nainstalovat kvalitní LPG. Tady sleduji kolegy s koncernovým 1.6 MPI(může brát časem olej), s Fordím 1.6 Duratecem a Ti-VCT(zpravidla olej neberou, jen se musí nastavit ventilová vůle) a dokonce mému kamarádovi zatím dobře funguje v 1.6 81kw v Renaultu Megane II

LPG provoz není úplně jen o LPG, v zimě se zapne až po pár kilometrech, občas může odejít "jakýsi ventil", řídící jednotka apod. Pohodlí nepřidá ani každoroční revize za cca 400kč(ano zdražuje se vše

. Nádrž se měni co 10 let. To nechci odradit, jen ať to víš..
Dobrou zprávou je, že se dají na LPG předělat i motory 1.2 TSI, v Rapidu můžeš vzít i ty starší EA111 od roku 2013+. Předělávka sice stojí cca 30tis.kč, ale s tvým nájezdem se Ti to za rok vrátí. Na tak dlouhé trasy bych ale zkusil pohledat tento motor v Golfu VII 1.2 TSI 81kw nebo 1.4 TSI bez ACT. Bohužel zkušenosti nemám s TSI na LPG, tak snad tu někdo napíše více. Výhodou TSI motorů je, že zvládají dálniční přelety bez zvýšené hlučnosti a s docela dobrou spotřebou.
Co si vzpomínám ještě, tak překvapivě LPG funguje dobře mé neteři ve starší Corolle 1.6i, jezdí denně do práce, město, popojížďy a Corolla bez reptání jezdí a jezdí