0
späť
 

diskuze k tématu: LPG na dlouhé cesty do práce

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, hybridy, cng, lpg
reimy
počet príspevkov1
dátum registrácie02.02.2021
Utorok 02.02.2021 12:25, LPG na dlouhé cesty do práce
Dobrý den,

obracím se na Vás s prosbou o radu. Aktualně jezdím do práce a z práce cca 200 km po-pá s tím, že cesta po dálnici je asi 130 km (roční nájezd bude cca 55 tis. km). Jezdím octavií I z roku 2001 1.9 TDI (najeto má 206 tis, ale nevím pokolikáté :D) a musím uznat, že jezdí výborně a nikdy s ní nebyl žádný velký problém. Nicméně poohlížím se po autě s LPG, které by mi snad ušetřilo peníze, ale nemůžu si vybrat, jelikož s autem na LPG nemám žádnou zkušenost. Hledám auto, které nemá problém jet 130 km/h po dálnici s tempomatem a taky spolehlivé, olej měním každých 10000 km. Měsíčně dám za naftu cca 6500 Kč s tím, že tankuju naftu za 21 kč a LPG u nás v okolí stojí 10,90 Kč. Jaké máte zkušenosti s LPG na takhle dlouhé denní cesty? Rozpočet na auto je do 250 000 Kč (samozřejmě čím mín, tím líp ). Je lepší koupit auto, které má LPG již z výroby nebo je lepší si to nechat předělat? A jaké auto se na přestavbu hodi? Dále by mě taky zajímalo, jaká je životnost takového auta na LPG.

Děkuji
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 02.02.2021 13:58, RE: LPG na dlouhé cesty do práce
citácia:
reakce na: reimy, 02.02.2021 12:25 (Dobrý den,obracím se na Vás s ...)

Ahoj,
takovým svatým grálem plynařů je renaultí motor 2.0 TCe, najdeš ho ve Scenicu II, Megane III a Laguně III. Asi nejfortelnějším vozem je Laguna III, to potvrdil i pan Vaculík ze Světa Motorů. Renault se lekl pověsti a Lagunu III postavil bez kompromisů ekonomů Jenže dnes to jsou 11.letá auta a Octávie I je postavená na fortelném Golfu IV a vydrží opravdu hodně..

Dobré jsou tovární LPG montáže, kde se většinou upraví motor tak, aby vydržel vyšší teploty spalování apod. Bohužel naprostá většina atmosférický motorů je hlučnější při dálničním tempu než diesly.

Ve tvé cenové relaci je výhodnější koupit ben. motor bez LPG s co nejmenším nájezdem, nainstalovat kvalitní LPG. Tady sleduji kolegy s koncernovým 1.6 MPI(může brát časem olej), s Fordím 1.6 Duratecem a Ti-VCT(zpravidla olej neberou, jen se musí nastavit ventilová vůle) a dokonce mému kamarádovi zatím dobře funguje v 1.6 81kw v Renaultu Megane II

LPG provoz není úplně jen o LPG, v zimě se zapne až po pár kilometrech, občas může odejít "jakýsi ventil", řídící jednotka apod. Pohodlí nepřidá ani každoroční revize za cca 400kč(ano zdražuje se vše . Nádrž se měni co 10 let. To nechci odradit, jen ať to víš..

Dobrou zprávou je, že se dají na LPG předělat i motory 1.2 TSI, v Rapidu můžeš vzít i ty starší EA111 od roku 2013+. Předělávka sice stojí cca 30tis.kč, ale s tvým nájezdem se Ti to za rok vrátí. Na tak dlouhé trasy bych ale zkusil pohledat tento motor v Golfu VII 1.2 TSI 81kw nebo 1.4 TSI bez ACT. Bohužel zkušenosti nemám s TSI na LPG, tak snad tu někdo napíše více. Výhodou TSI motorů je, že zvládají dálniční přelety bez zvýšené hlučnosti a s docela dobrou spotřebou.

Co si vzpomínám ještě, tak překvapivě LPG funguje dobře mé neteři ve starší Corolle 1.6i, jezdí denně do práce, město, popojížďy a Corolla bez reptání jezdí a jezdí
reagovať
TomasB
počet príspevkov401
dátum registrácie11.02.2019
Utorok 02.02.2021 20:22, RE: LPG na dlouhé cesty do práce
citácia:
reakce na: reimy, 02.02.2021 12:25 (Dobrý den,obracím se na Vás s ...)


Tohle je jednoznačně na diesel a nemusíš řešit kraviny a omezení s LPG.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1008
dátum registrácie23.04.2014
Streda 03.02.2021 08:18, RE: LPG na dlouhé cesty do práce
citácia:
reakce na: reimy, 02.02.2021 12:25 (Dobrý den,obracím se na Vás s ...)


Napsal jsem to do druhého vlákna stejného dotazu, ale kopíruju i sem:

Pro dlouhé štreky po dálnici je nafta mnohem vhodnější než LPG.
Obecně jsou lepší tovární zástavby, protože často řeší i např. jiné ventily a jejich sedla.
Pokud chceš za každou cenu jít do LPG, tak hledej auto, které bude při 130 točit c onejméně otáček. Ideálně bych hledal nějaký turbo dvouolitr a investoval do opravdu kvalitní zástavby LPG - co investuješ na začátku do zástavby se ti vrátí na provozu. Cenově nějak zázračně neušetříš, ale komfort cestování s takovým motorem bude určitě jinde, než tvoje aktuální 1,9tdi. Bobanovo doporučení na Lagunu III s 2,0 tce je i mým doporučením - oproti jedničkové oktávě to bude nebeský ježdění a při poctivým servisu to auto i ten motor vydrží nesmysl...
Pokud máš v okolí plničku cng, tak by mohl být cestou nějaký koncern s 1,4 tgi.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 03.02.2021 09:36, Teoretický výpočet a další věci
Ahoj, ten diesel může sloužit lépe, ale zatím se ten 2.0 TCe LPG drží a jezdí parádně, tak sám nevím Ale zkusme jednoduchý výpočet.

Nafta spotřeba cca 6l/100km
Nafta spotřeba cca 5l/100km (1.6 HDI, ale i 1.6 TDI v menších autech mají tak malou spotřebu)
LPG spotřeba cca 8

Pak vyjdou náklady na 55000km podle ceny 10,9Kč vs 21,0Kč takto
Nafta 6l > 69300 Kč
Nafta 5l > 57750 Kč
LPG 8l > 47960 Kč

LPG náklady na palivou budou dle mého spíše 50tis.kč, protože ten benzín spotřebovávat se bude už kvůli chladným ročním obdobím.

Co je ale třeba brát v potaz, naprostá většina LPG atmosférických motorů se po 350tis.km odporoučí, může se udělat kompletní G.O. , která s prací vyjde cca 35-40 tis.Kč u 1.6 MPI, ale nevím jestli to má smysl.
Naopak kvalitní diesel může sloužit přes 500tis.km, samozřejmě vstřiky, filtr pevných částic a EGR ventil se asi měnit budou, ale pořád to bude tvůj dobře opečovávaný motor.

A teď je otázka jaký dieslový motor a vůz, protože velký vůz bude brát více, ale je zpravidla odolnější a bezpečnější. Chce to také dobré sedadla, aby netrpěla páteř a lepší odhlučnění.
Napadá mě Audi A3 1.6 TDI (6 kvalt), 2.0 TDI v dobrém stavu, ale to je jen úvaha
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1008
dátum registrácie23.04.2014
Streda 03.02.2021 10:09, RE: Teoretický výpočet a další věci
citácia:
reakce na: BobanHTP, 03.02.2021 09:36 (Ahoj, ten diesel může sloužit ...)


On i dobrý benzín najede klidně půl milionu, jenom u koncernu ho vymysleli jednou (a možná náhodou), a sice 1,8. Příkladem vysokých nájezdů jsou třeba japonci.
Zrovna 2,0tce je poctivý kus železa. V laguně, kde se tento motor prodával do konce produkce v roce 2015, je tento motor naladěn na cca 200 koní. V RS meganu zvládá ten stejný motor 275 koní. Nájezdy 300tkm nejsou vůbec vyjímkou.
Jak velké auto a motor si bude muset tazatel zvolit sám. Pro mě je třeba strop v nižší střední třídě nějakých 30 tisíc km. Teď dojíždím do práce každý den cca 50km tam a 50km zpět a kdyby to mělo být jednou tolik, tak by mě musel zaměstnavatel motivovat asi hodně zajímavým způsobem.
Takže já bych volil asi nějaký starší, ale velký a pohodlný auto, případně nějakou menší prémii - A3 by mohla být zajímavá volba, napadá mě ještě volvo V40.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 03.02.2021 12:03, RE: RE: Teoretický výpočet a další věci
citácia:
reakce na: KoobaS, 03.02.2021 10:09 (On i dobrý benzín najede klidn ...)

Ahoj, já znám 400tis.km motory od Hondy, přesně Accord 2.0 VTEC cca 2006 a starý Civic 1.5 VTEC ten má už 450tis.km - vozy stále jezdí a pěkně. Jenže Hondu si skoro nikdo nedává na LPG, tak netuším jak by fungovaly holt
reagovať
Pepas
počet príspevkov25
dátum registrácie07.02.2020
Streda 03.02.2021 19:00, Nájezd na lpg
Zdravím, chápu tazatele že chce při tomto najezdu co nejnižší provozní naklady, nicméně na takový nájezd a navic vetsinu cesty po dalnici bych volil střední třídu v naftě. Napadá mě například Citroen C5 2.0hdi, Peugeot 2.0hdi případně mě napadá třeba Hyundai i40 1.7 crdi... ja bych do lpg v tomhle konkrétním případě nešel i hlavně z důvodu, že na nádrž lpg najede auto cca 400, max 500 km, a to při nájezdu 200km denně vychází tankovat ob den... Zatímco naftové auto střední třídy s nádrží na 70 litrů a spotřebou 6 litrů zvladne týdenní ježdění bez omezování.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1133
dátum registrácie09.05.2007
Streda 03.02.2021 21:37, RE: Nájezd na lpg
citácia:
reakce na: Pepas, 03.02.2021 19:00 (Zdravím, chápu tazatele že chc ...)


Tohle je dost kvalitní názor.
Navíc při dálničním tempu u moderních zástaveb LPG budou vstřiky vyžadovat chlazení oplachem benzínu, takže se ekonomika provozu posune opět směrem k naftě.
Navíc takto vzdálené pracoviště vyžaduje zvýšenou motivaci (finanční), aby se někomu vůbec vyplatilo trávit cca 10-12 h týdně na cestě. Osobně bych to vyčíslil na 10.000,- Kč jenom za čas + PHM + amortizace/měsíc - to se mi ani nechce počítat - oproti nabídce v místě bydliště.
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Štvrtok 04.02.2021 13:03, RE: LPG na dlouhé cesty do práce
citácia:
reakce na: reimy, 02.02.2021 12:25 (Dobrý den,obracím se na Vás s ...)


Pokud máš naftu za 21 Kč, pak spotřeba tvé octavie vychází na 6,7 litru, což je dost - buď motor není v nejlepší kondici (zanesené sání, časování vstřiku) nebo jezdíš po dálnici svižněji, v takovém tempu ale běžné benzíny budou jezdit za 9-10 litrů LPG + až litr benzínu na starty a přívstřik kvůli ochraně ventilů.

Cena na kilometr pak vychází 1,40 vs 1,20-1,30 Kč, což je úspora 5-10 tisíc Kč za rok a investice do jiného starého auta s LPG jen kvůli nákladům na palivo nedává příliš smysl.

Jestli je důvod zároveň pořízení něčeho novějšího, pak bych vybíral auto s maloobjemovou naftou - např. 1.6 HDI je velice úsporný motor, v Peugeotu 308 na dálnici pojede pod šest.

Pokud bys trval na benzínu/LPG, až extrémně malou spotřebou mě překvapil motor 1.0 TSI, je dost silný (asi jako staré dvoulitry), ve Fabii DSG na trase Praha - HK - Ostrava v limitech (trasa okolo 400 km), palubák ukazoval u pumpy 4,8 a skutečně - do nádrže se vešlo sotva 19 litrů benzínu. Podle recenzí i v octaviích jezdí tento motor velmi úsporně.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.