0
späť
 

diskuze k tématu: Lada Niva 1,9D 4x4 - hodnocení majitele po 16 tis. km.

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 15.02.2012 07:39, Zápory
Permanentní pohon všech kol jako zápor? No nevím
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 15.02.2012 13:30, RE: Zápory
Michal napísal:
Permanentní pohon všech kol jako zápor? No nevím
Majitel určitě netouží po Haldexu u koncernových aut, ale spíše měl na mysli absenci možnosti ručního odpojení pohonu 4x4. V tom s ním souhlasím. Určitě se hodí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 15.02.2012 20:39, RE: Zápory
rojack napísal:
Majitel určitě netouží po Haldexu u koncernových aut, ale spíše měl na mysli absenci možnosti ručního odpojení pohonu 4x4. V tom s ním souhlasím. Určitě se hodí.
Ruční odpojení znamená i ruční připojení. A ruční připojení znamená být omezen rychlostí, což u permanentího pohonu nehrozí, nebo se pletu?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 16.02.2012 11:50, RE: Zápory
Michal napísal:
Ruční odpojení znamená i ruční připojení. A ruční připojení znamená být omezen rychlostí, což u permanentího pohonu nehrozí, nebo se pletu?
A co takhle na léto ručně odpojit 4x4 a na zimu opět připojit? Pravda, když ten úkon budete dělat při tom stání v garáži, jste omezen rychlostí
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 16.02.2012 13:09, RE: Zápory
rojack napísal:
A co takhle na léto ručně odpojit 4x4 a na zimu opět připojit? Pravda, když ten úkon budete dělat při tom stání v garáži, jste omezen rychlostí
Vy jste asi moc těch ručně připojitelných pohonů nezažil. Jejich použití je limitováno do určité rychlosti, cca 40-50 km v hodině, větší rychlostí se s nimi jet nedá... takže jsou použitelné jen do terénu, jet 4x4 třeba po dálnici se vůbec nedá...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 16.02.2012 15:17, RE: Zápory
Michal napísal:
Vy jste asi moc těch ručně připojitelných pohonů nezažil. Jejich použití je limitováno do určité rychlosti, cca 40-50 km v hodině, větší rychlostí se s nimi jet nedá... takže jsou použitelné jen do terénu, jet 4x4 třeba po dálnici se vůbec nedá...
nejsem v tomhle expert, ale ta rychlost se 4x4 záleží jestli jedu na redukci nebo normální kvalty ne? A na normální kvalt se s tím dá jet klidně Vmax 4x4. Pletu se?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 16.02.2012 18:13, RE: Zápory
Tomi napísal:
nejsem v tomhle expert, ale ta rychlost se 4x4 záleží jestli jedu na redukci nebo normální kvalty ne? A na normální kvalt se s tím dá jet klidně Vmax 4x4. Pletu se?
Pán má nejspíš na mysli třeba Dacii pickup předchozí generace, tam se pohon 4x4dal opravdu použít max do 50km/h. Zapadneš-li, připojíš a jedeš...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 16.02.2012 18:30, RE: Zápory
Pepe napísal:
Pán má nejspíš na mysli třeba Dacii pickup předchozí generace, tam se pohon 4x4dal opravdu použít max do 50km/h. Zapadneš-li, připojíš a jedeš...
myslím tzv. 4x4 "natvrdo". Ten neumí přerozdělovat točivý moment mezi koly, připojuje se manuálně "tyčkou" a není vhodný pro jízdu na silnici. Např. Patrol to tak měl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 08.03.2012 14:29, RE: Zápory
Michal napísal:
myslím tzv. 4x4 "natvrdo". Ten neumí přerozdělovat točivý moment mezi koly, připojuje se manuálně "tyčkou" a není vhodný pro jízdu na silnici. Např. Patrol to tak měl.
Měl jsem na mysli odpojení nebo zapojení přední nápravy ručně,tj.pákou,jak je použito např.u Gaz 69,Uaz 469,Aro 240,Praga V3S,Tatra 805 apod.Nechápu výrobce proč to u Nivy neudělal.Stálý pohon obou náprav má za následek již zmíněnou hlučnost včetně vyšší spotřeby paliva a celkového opotřebení.Kamarád vlastní Suzuki vitara a i zde zapíná(vypíná)pohon přední nápravy ručně.Musím uznat,že je to na kultivovanosti jízdy po silnici(tvrdém povrchu)znát.
reagovať
kitcarcup
počet príspevkov2
dátum registrácie05.11.2013
Utorok 05.11.2013 19:08, Niva, pohon 4X4
Nevymýšlejte zlepšováky. Lada Niva je permanentně 4x4 z technických důvodů. (Nikoliv z rozmaru ruských konstruktérů.) Pohon jedné nápravy není dlouhodobě vhodný a v plném zatížení u Nivy únosný! Má totiž slabou rozvodovku i diferenciál z osobních vozů od modelu Lada 2101 a výše. Proto má Lada Niva nepřetržitý pohon 4x4 (FULLtime 4x4). Aby se přes mezinápravový diferenciál rozdělily dvě nápravy o hnací sílu.
(ikdyby byl odpojen přenos síly na přední nápravu, spotřeba by zustala prakticky stejná. Neboť se stále otáčí hřídele a poloosy předního pohonu a odpory z přední nápravy by nepominuly. Protože NIVA nemá v předních kolech volnoběžky. - toto se již zkoušelo)
reagovať
marnet
počet príspevkov3
dátum registrácie08.03.2012
Piatok 03.01.2014 17:45, RE: Niva, pohon 4X4
Nevymýšlejte zlepšováky.Toto je diskuzní fórum se zkušenostmi majitelů a proto v něm můžeme napsat svoje názory,pokud nejsou vyloženě zcestné.Rád bych tímto pomohl budoucím uživatelům v jejiich rozhodování.V hodnocení Nivy jsem napsal,že několik let jsem byl spokojeným uživatelem silniční Lady 2101,která mne přes svůj nemalý věk poskytla dobré služby a proto jsem se rozhodl pro Nivu.Ta mne bohužel zklamala.Kdybych věděl o Nivě,co vím teď,určitě bych si jí nekoupil.Raději bych si připlatil a pořídil si např.Suzuki Jimny,Suzuki Samurai,Suzuki Vitaru nebo Daihatsu Feroza,které jsou kvalitou dílenského zpracování i spolehlivostí v porovnání s Nivou někde úplně jinde.Než stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem bych raději uvítal jednodušší uspořádání s trvale poháněnou zadní nápravou a k ní připojitelnou přední nápravou "natvrdo"přes zubovou spojku.Tento systém dodnes používá např.Suzuki Jimny a je zajímavé,že na silnicích v ČR ho vidíme daleko častěji než Nivu,i když cena i v případě ojetiny je vyšší.

reagovať
marnet
počet príspevkov3
dátum registrácie08.03.2012
Sobota 11.01.2014 11:57, Lada Niva
kitcarcup:Na nivě je největší slabinou antikorozivní ochrana,to není jen moje zkušenost,ale i jiných jejích uživatelů.Pokud mi nevěříte,tak si přečtěte různá diskuzní fóra včetně např.motoristického týdeníky Svět motorů.Je zajímavé proč výrobce nepodnikne v tomto směru opatření,aby záruka na prorezivění karoserie nebyla alespoň 6 let.V současně době vlastním Škodu fabii r.v.2003,jejíž pořizovací cena byla na zhruba stejné úrovni,jako niva a s korozí problém nemám.Jak jsem již dříve napsal,nečekal jsem od nivy zázraky,ale po těchto špatných zkušenostech se nedivým,že o ně je ve světě malý zájem.Stará dobrá Lada 2101 to byla jiná káva!
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 13.01.2014 12:51, Jimny
Jimny se připojuje podtlakem a občas se stane, že se to ucpe a nefunguje to vůbec. Zas takový zázrak to také není.
reagovať
kitcarcup
počet príspevkov2
dátum registrácie05.11.2013
Pondelok 27.01.2014 20:20, RE: Lada Niva
Marnet: Měl jsem na mysli odpojení nebo zapojení přední nápravy ručně,tj.pákou,jak je použito např.u Gaz 69,Uaz 469,Aro 240,Praga V3S,Tatra 805 apod.Nechápu výrobce proč to u Nivy neudělal.Stálý pohon obou náprav má za následek již zmíněnou hlučnost včetně vyšší spotřeby paliva a celkového opotřebení.
Právě, aby jste mohl pochopit proč to výrobce u Nivy neudělal Vám píši. Je pak jasné proč je podobný názor na možné "jiné-lepší" řešení pohonu u Nivy technicky zcestný.

Marnet: Na nivě je největší slabinou antikorozivní ochrana,to není jen moje zkušenost,ale i jiných jejích uživatelů.Pokud mi nevěříte,tak si přečtěte různá diskuzní fóra včetně např.motoristického týdeníky Svět motorů.
O antikorozní ochraně nepadlo slovo. Co by na tom kdo neměl věřit? Nivy maji velmi slabou antikorozní ochranu a změnu nepřinesl ani lehce modernizovaný model Lada (Niva) 4x4M. (Euro5 s E-gas)
reagovať
marnet
počet príspevkov3
dátum registrácie08.03.2012
Nedela 24.08.2014 12:59, Lada Niva
kitcarcup:Pokud Vám stálý pohon obou náprav vyhovuje,je to Vaše věc.Mě nevyhovoval a mám několikaletý poznatek,že dost lidí,mezi nimiž byli její i potenciální kupci,to o Nivě neví,pro to si ji nepořídili.Nedávno jsem mluvil s prodejcem ojetých Niv,který do budoucna počítá i s prodejem nových a přjemně mě překvapilo,že jsme se shodli na slabinách(není jich zrovna málo!)těchto vozů.Jedním z mála kladů je nejnižší pořizovací cena nové,tak i ojeté Nivy(včetně náhradních dílů,které bohužel nejsou v případě originální ruské výroby nikterak kvalitní).Je zajímavé,že po roce 1989 došlo v Rusku k poklesu kvality a úrovně řemeslného zpracování.To se netýká jen vozů Lada,ale např.zbraní,které rovněž vlastním.Podle jednoho českého pořekadla:Nikdy nejsem,tak bohatý,abych si mohl kupovat levné věci.To případě Nivy platí do nejmenšího detailu.U tuzemských vozů Škoda ne,tak docela.Můj otec si v dubnu 1987 pořídil novou Škodu 105L u,které záruka na prorezivění karosérie nebyla v porovnání s Nivou v posledních x letech 3 roky,ale pouze 6 měsíců,přesto se mírná koroze objevila,až po 10 letech na lemech zadních blatníků.Otec měl"stopětku"necelých 17 let a najel s ní jen necelých 32000 km mimo silnic i po lesních a polních cestách.Stopětka přošla bez problémů čtyřmi STK a další majitel na ní po této době vyměnil jen přední blatníky a podběhy.Moc si koupi tohoto vozu pochvaloval.Nevím o tom,že by otec měnil např. ložiska v kolech,zadní brzdové válečky nebo hlavní brzdový válec,jako já u Nivy po 9 letech jejího stáří.Je zajímavé,že stará dobrá Lada 2101 byla během jízdy daleko tiší než o 24 let mladší Niva,proto ji otec často nazýval"Žentourem".V případě mojí dnes už mojí bývalé Nivy chápu,že se jednalo o ojetinu,zatím co otcova stopětka byla koupena nová,ale i tak se jednalo o nekvalitní a nepovedené auto.Jsou hold povedené a nepovedené vozy(to samozřejmě neplatí jen pro značku Lada).V současné době má otec 4 roky Škodu Fabia druhé generace(opět koupena nová)a zatím úplně bez závad.Do budoucna uvažuji o pořízení traktoru Zetor 5211,který v terénu překoná i Nivu a na rozdíl od aut si stále drží cenu,má delší STK i přijatelnou spotřebu.Zatím,však ještě nemám o tomto stroji potřebné informace,třebaže otec jezdil 22 let se Zetorem crystal 8011(menší Zetor 5211 je něco jiného).S pozdravem Marnet.
reagovať
Docent
počet príspevkov1
dátum registrácie30.10.2019
Streda 30.10.2019 13:06, Otackomer
Nefunguje mi otáčkomer. Čo by to mohlo byť?
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.