0
späť
 

diskuze k tématu: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní, volná diskuze
marten
počet príspevkov8
dátum registrácie20.12.2019
Sobota 21.12.2019 12:24, Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
Dobrý den, přemyšlím o koupi ojetého Focusu do konce roku 2017 , to byl pokud to mám správě vyčtené čtyřválec.Od roku 2018 tříválec. Dlouho přemýšlím jaké auto si koupit, toto se mi zdá docela rozumná volba.
Roční nájezd mám cca přes 20 tis. km. Dálnice minimálně ,spíš okrsky a město. Chtěl bych vědět jestli je to rozumná volba.
Rád bych si přečetl co si o něm myslíte a nebo jestli mám hledat něco jiného! Třeba s koncernových aut ..TSI , Díval jsem se i na Mazdu 6,ale odrazuje mě reznutí,známý to má a je to super auto,ale antikorozní ochrana je špatná a je to vidět i na jeho autě. To mě odrazuje. Zde jsem žádný přispěvek na 1,5 ecoboost nenašel i když jinde jsem se toho dočetl spousty,ale jednoznačný závěr jsem si z toho nemohl vzít.
Našel jsem tu jen recenze na ecoboost 1.L tříválec.
Popřípadě bych byl rád za jinou alternativu ,Jsme čtyřčlenná rodina , já měřím skoro 2 metry,abych se do toho poskládal ,ještě jsem se v něm nesvezl, to určitě udělám ! Rozpočet pro auto mám 350 000kč. +-.
Prosím o vaše reakce a děkuji .
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1234
dátum registrácie08.09.2009
Nedela 22.12.2019 13:10, RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: marten, 21.12.2019 12:24 (Dobrý den, přemyšlím o koupi o ...)


Mazda a rez? To snad neéé
reagovať
Belous
počet príspevkov45
dátum registrácie23.01.2013
Nedela 22.12.2019 14:52, RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: marten, 21.12.2019 12:24 (Dobrý den, přemyšlím o koupi o ...)


Mám také skoro 2 metry (87 kg) a do této generace Focusu se prostě nevejdu. Musím nechat nějaké místo za sebou pro větší děti a kolena mám opřená o palubku. Ta je fakt blbě tvarovaná, je do takového trojúhelníku a jeho vrchol mám přesně v kolenou. Zlatá první a druhá generace Focusu, ale tahle se co se týká místa nepovedla. Když jsem hledal nové auto (rok 2012), tak i Focus byl v hledáčku, ale hlavně díky místu vyhrál Megane.
Mazdu 2 mám v garáži, rok 2010 a opravdu nerezne.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1234
dátum registrácie08.09.2009
Nedela 22.12.2019 15:22, RE: RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: Belous, 22.12.2019 14:52 (Mám také skoro 2 metry (87 kg) ...)


Bodejť, když je v garáží
reagovať
marten
počet príspevkov8
dátum registrácie20.12.2019
Nedela 22.12.2019 17:16, RE: RE: RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: Zdeny60, 22.12.2019 15:22 (Bodejť, když je v garáží ...)


Jo ,tak garáž právě nemám. Ještě mě napadlo Volvo V 40 r.v. cca 2015,ale to se cenově asi nevejdu a nevím jak je na tom kufr, o tom jsem moc taky nenašel. Samozřejmě benzín,naftu nechci. Zatím jsem stále bezradný
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 23.12.2019 09:50, RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: marten, 21.12.2019 12:24 (Dobrý den, přemyšlím o koupi o ...)

Ahoj, pokud jezdíš hodně město a kolem komína, budou všechny přímé vstřiky trpět, je jedno jestli TSI, Ecoboost nebo T-GDI atd Z mých zkušeností si dobře vede TSI, ano karbonuje také, ale méně než ostatní. Je to dáno patrně dobrou konstrukcí managementu chlazení motoru a dalšími konstrukčními prvky.

Focus III je pohodlný tak do 185cm, má jej kolega a kamarád, strop je těch 190cm.
Motor 4-válec 1.5 EB zatím nemá takové problémy jako jeho předchůdce 1.6 EB, jenže nikdo také nenajel dost km Do města a okolí bych Ti všemi deseti doporučil motor 1.6 Ti-VCT, který lze sehnat i ve variantě 92kw a tomu žádná malý turbomotor neujede a ještě daleko lépe snáší krátké trasy, plus netrpí na rozjedy.

Za mě bych kvůli tvé výšce raději koupil VW Golf Variatnt 2016+, kdy výběr máš veliký a stačí bohatě 1.2 TSI nebo 1.0 TSI nebo fajnový 1.4 TSI. Ano je to přímý vstřik, ale z těch turbomotrů s PV se drží nejlépe a fungují ve městě i po 200tis.km, což je trochu zázrak

Jinak do města a okolí budeš spokojený s novou Hyundai i30 1.4i protože v kombíku nová vyjde něco málo přes 320tis.kč s pětiletou zárukou a hlavně má NEPŘÍMÝ VSTŘIK, což je ideál na kratší trasy. Navíc tenhle motor už je hodně odladěný a nic jej netrápí. Výkon pro klidného řidiče stačí bohatě, akorát holt nejede jako malé turbomotory, které se kolem 200tis.km začnou ozývat kdovíčím

Další kandidát do města a okolí je Opel Astra 1.4i, opět nepřímý vstřik, dle mého nedoceněné auto s dostatkem prostoru. Projeď se a uvidíš.

Překvapením může být Fiat Tipo, kde i turbo motor 1.4 T-JET je nepřímý vstřik, což může být garanci dlouhé životnosti i při krátkých jízdách. Zkušenost má s Tipem jen můj kolega, ale s motory 1.4i, kde funguje po třech letech zatím vše bez poruch, jen na dálnici je prý už hlučnější.

Co bych ještě zvážil jako alternativu, je Suzuki Vitara 1.6 VVT. Kufr sice 400l, jenže jinak velmi příjemný vůz s dobrou spotřebou a nesmrtelným motorem. Ber verzi ještě bez předního radaru, což je prý jediná Achillova pata Vitary. Jinak to samé v bleděmodrém a trochou více luxusu je S-Cross

Tož držím palec!
reagovať
marten
počet príspevkov8
dátum registrácie20.12.2019
Štvrtok 26.12.2019 09:15, RE: RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: BobanHTP, 23.12.2019 09:50 (Ahoj, pokud jezdíš hodně město ...)


Děkuji za odpověd, popřemýšlím o tom Golfu, díval jsem se i na Golf Sportsvan.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 27.12.2019 14:35, RE: RE: RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: marten, 26.12.2019 09:15 (Děkuji za odpověd, popřemýšlím ...)

Ahoj, ohledně motoru je Golf 1.2/1.4 TSI jistější volba, než ecoboost. Sportsvan je prostorný s vyšším posezem a kratší, takže do města trochu příjemnější.
Ford má ale také velmi podařený C-MAX a skvělou atmosféru 1.6 Ti-VCT 92kw!!!, takže je to o zkušební jízdě a najít co "mi sedne"
reagovať
marten
počet príspevkov8
dátum registrácie20.12.2019
Sobota 28.12.2019 13:29, RE: RE: RE: RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: BobanHTP, 27.12.2019 14:35 (Ahoj, ohledně motoru je Golf 1 ...)


Ještě jestli bych mohl zeptat co si myslíš o Toyotě Auris 1,6 vvti v kombíku, rok 2018 , našel jsem docela slušnou nabídku. O Japoncích jsem moc nepřemýšlel,ale docela mě zaujal. jestli má cennu o něm vůbec uvažovat.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Sobota 28.12.2019 17:04, RE: RE: RE: RE: RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: marten, 28.12.2019 13:29 (Ještě jestli bych mohl zeptat ...)

Ahoj, teď budu mluvit jen subjektivně-bral bych Auris kombi všemi deseti. To, co mě odrazovalo na starých Toyotách byl interiér, ale tenhle nový je nádherný zvenku i vevnitř. Mě atmosférické motory vyhovují a 1.6 VTT 97kw není žádný chudáček, díky vysokootáčkovému charakteru to "namydlí" kdekomu s turbem
NO ale to hlavní - nekazí se, nekarbonuje, vysoká prodejní hodnota, nereziví, těžko hledat chyby. Na krátkých trasách po okreskách jde jezdit také do 6l, co si více přát?
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1234
dátum registrácie08.09.2009
Nedela 29.12.2019 08:32, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: BobanHTP, 28.12.2019 17:04 (Ahoj, teď budu mluvit jen subj ...)


Dovolím si uvést svůj postřeh s tímto vozem. Jelikož továrník společnosti, kde jsem před nedávnem pracoval, usoudil, že je potřeba v období, kdy šla firma pomalu ke dnu, nakoupit nový vozový park a ne radši investovat do lidských zdrojů, zjevily se na dvoře jednoho krásného dne 4 tyto Toyoty. Samo sebou, naplánoval jsem SC, abych si ji zkusil. Je to Jekkyl a Hyde. Zvenku krásné, velké, líbivé (pro ty, co mají rádi japonský dyzajn a já jsem japanofil). robustní vzhled. Skrz okno pohled dovnitř také uspokojí, protože palubovka je moderně střižená, černý interiér vypadá honosně. po usednutí na sedačku se dojem jen potvrdí. Celkem slušné tvarování sedaček, relativně slušné místo u volantu (mám 186cm). Věnec dobře padne do ruky, přístroje jsou čitelné a celkem přehledné. Start čudlem probíhá bez problému, motor není slyšet a o jeho chodu napoví jen ručička otáčkoměru. Řazení je příkladně přesné, bez vůlí (aby ne, u nového auta). vyjíždím na silnici. Soojka jako by nebyla - neklade žádný odpor. Volant také ne, o funkci se stará elektrické servo, takže nějaké souznění s přední nápravou čekat nelze. Dokonale vyfiltrované. Na rozmlácené silnici je slyšet je tlumené zadunění, pokud kolo vymete díru, které se nelze pro jejich počet úplně vyhnout. Jinak ticho. Studený motor má snahu jet. Problém je s naladěním rádia. Tohle vymýšlel vypatlanec a nelze než se jen vztekat. Nesmyslné a zcela nelogické ovládání, které může být výsledkem nadměrného používání zelené ježaté rostliny v suchém hořícím stavu. Hnus první se dostavil. Naštěstí stejně mám rádio v každém auttě nastaveno jen na dopravní hlášení, takže je v mém autě vždy jen ticho. Telefon jsem párovat nezkoušel, to bych za jízdy stejně nezvládnul. Nicméně, zpět k jízdě. Po chvíli zjišťuji, že s ezačínám vrtět na sedačce. nějka nemám asi ten zcela optimální posez a snažím se jej poladit. po pár kolometrech toho nechávám, prostě každé auto je jiné. Vadí mi asi nízko položená sedaka a ani její naklopení nepomáhá. K motoru. Je to atmosféra se vším všudy. Dole celkem žije, nahoře taky. Ale aby žila nahoře, je třeba dost řadit, protože kvalty jsou hodné tak 4l V8, která může krouťák vyhazovan haubnou ven po kolemjedoucích... Tato 1,6 rozhodně ne. Nebo možná ano, ale převodovka motor zabíjí. Asi daň doby. takže naše krásné podhorské silničky s nulovým provozem projíždím na 2-3-4, zbytek neřadím, nejelo by to. Takto to jede, ale i bumbá. Je to zákon fyziky. Úsek cca 75km, než se dostanu na 11 směr Hradec zdolávám sice celkem svižně, ale PC mi ukazuje 8,3 /pokud dobře pamatuji, ale zcela jistě přes 8/100). No a to je první zamyšlení. K čemu točit 1,6 za 8+ spotřebu, když stejně pojedu s 2,5i, nebo ne stejně, ale menší spotřebou (Outback 2,5i, mastodont proti této Toyotě). Rozdíl bude v tomže převalující se 2,5i není slyšet, kdežto zdivočelá 1,6 už slyšet v těch otáčkách je a to ne málo ( i když jsou na tom některá auta daleko hůř - koncernová 1,2TSI je ve stejném režimu nepříjemná). A nyní k podvozku: v totmto režimu jízdy se projevuje ta druhá - horší tváš tohoto japončíka. Záď si nějak vlaje za zbytkem, měkké gumy to ale nejsou. Je to holt kombík a záď je měkká. Dvě za sebou jdoucí rychleji projeté zatáčky auto bezpečně vyvedou z míry, natož ze stopy. Tak tady dávám palec dolů. znám lepší chování (již jednou zmíněné jiné japonské značky). Ale jsouc zcela při smyslech, chápu, že toto je low-cost family car, nikoliv auto s zvyšší střšdní, jako je to mje, takže něco za něco. Strejda s rodinou pojede v poklidu a pohodě, nastoupí v bodě A, vystoupí v bodě B, koupí dětem hambáče a litr koly, aby zklidnil jejich hyperaktivitu (co to kecám, posílil ) a jede se dál. Nic mezi tím. Snad jen slušná spotřeba, pokud motor nebude ždímat. Ono je totiž fakt, že když pomine působení svislé síly na pravý pedál, tak PC začne ukazovat číslice z počátku množiny kladných čísel. Pak se motor zkidní, a auto velmi klidně a tiše plyne krajinou. K brzdám. Jed jedovatý, pro mě zpočátku nezvyklý, že mě až vylekal. Opět, zvyklý na jiná firemní i rodinná auta, při snaze zabrzdit před přechodem znamenalo, že borec za mnou měl fest hoňku, aby to při jeho odstupu 2m za zadkem mého auta dal. Je to jed a je na to třeba pamatovat-sranda bude, až to napadne a přimrzne Jinak mě napadá, že výhled dozadu přes boční okna by mohl být lepší, což je daň za zkosenou střechu, nebo spíše zvedající se linii dveří. S autem jsem ujel na poprvé 300+300km a dojmy byly rozpačité. Ale cena byla přátelská, pokud pamatuji, byly poskytnuty nějaké slevy za nákup více auta a v reálu pak stála tato Toyota kolem 350t, na což běžný smrtelník asi nedosáhne. Takže vlastně-palec nahoru. Otázkou je, zdali Toyota bude držet i nadále pověst slušně spolehlivých auta, odolných jak podvozkem, tam motory a i odolností proti lišákovi. Nový Avensis byl v tomhle směru totiž velkým otazníkem a po pár letech některým kusům začala kvést zadní vrátka Jo-a nesnažte se opírat o plastové nárazníky - jsou pevné/tuhé asi jako kelímek od jogurtu
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 30.12.2019 09:48, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: Zdeny60, 29.12.2019 08:32 (Dovolím si uvést svůj postřeh ...)

Ahoj, pěkně napsáno, kurnik ale když kouknu na lidi, co si vedou spotřeby na webu, tak právě u Aurisu 1.6 Val. mají maximálně 6,5l jako dlouhodobou. Kdyby šlo o náhodné měření, tak to neberu vážně, ale tam jsou dlouhodobé spotřeby. Starší Corollu s tímto motorem má kamarád a nemůže si motor vynachválit, opravy nezná.
Mě případá prostě lepší na 2x17km koupit atmsoférický motor. Jasně zejména koncernové 1.0/1.2/1.4 TSi zatím vykazují docela velkou odolnost, ale sací ventily jsou zanesené už po 100tis.km jako komín po 50 letech Vstříky ještě jde udržovat aditivem, ale ty ventily i přímého vstřiku budou zakarbonováné vždy. Ten test Rapidu 1.0 TSI ve SM ukázal jasně - ani dlouhé cesty a pravidelné vypalování sazí nepomůže
Jinak rezavý Auris jsem neviděl, možná náhoda, projdu ještě forum, ale to spíše Mazdy a to i nové mají problém.. V Autožurnálu sk změřili tloušťku laku nové Mazdy 3 vs nové Corolly a vyšlo to jasně 80microm vs 100microm ve prospěch Toyoty, navíc Mazda už po 5000km byla celá seškrábaná z myčky, Corolla ne, stejná myčka...
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1234
dátum registrácie08.09.2009
Pondelok 30.12.2019 09:55, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: BobanHTP, 30.12.2019 09:48 (Ahoj, pěkně napsáno, kurnik al ...)


Rez se týkala Avensisu a 5. dveří. Spotřeba lez dostat na hodnotu kolem 6, ale pak jde o opravdu velmi enormní snahu jet úsporně. Pokud jedeš "služebně", pak spotřeba letí dost nahoru. Ale než TSI, jak jasně tuhle atmosféru, protože bude (snad se nepletu, jako ty předchozí) nesmrtelná.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 30.12.2019 14:34, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: Zdeny60, 30.12.2019 09:55 (Rez se týkala Avensisu a 5. dv ...)

Ahoj, někdy je těžké dohledat informace. Např. kolegyně má předešlou Corollu snad 10 let a vůbec ještě nic neřešila, jen roční výměna oleje Ale dostat z ní více informací je problém
Pak mám vícero kamarádů a kolegů co mají Hondy, Accordy 2.0 a 2.4 a Civicy 1.8 VTEC a to jsou dle mého VIP motory Proto rád doporučuji Hondy, protože od Civicu UFO výš už nereznou a Accordy od cca 2006 také nemají problémy s karosérií.
Jinak ale nic proti Golfu, můj kamarád z Brna má 1.4 TSI Variant a je naprosto spokojený. Před tím měl Renault Megane II fl1.9 DCi a moc se natrápil, drahé opravy, pořád poruchy, asi smůla na kus nevím. Pro něj je Golf VII něco jako auto snů, jezdí, nic nedrnčí, nesvítí furt nějaká kontrolka
reagovať
marten
počet príspevkov8
dátum registrácie20.12.2019
Streda 01.01.2020 09:28, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Koupě Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 4 válec
citácia:
reakce na: BobanHTP, 30.12.2019 14:34 (Ahoj, někdy je těžké dohledat ...)


Jo díky chlapáci za odpovědi No popravdě ještě nejsem na 100 % rozhodnutý, Ale už vím co asi tak hledat.
Vw Golf combi 2016 ... 1,4 110 kw. To by bylo super , moc jich není u nás dost drahé.To jako jediné turbo benzin bych bral. Toyotu auris 1,6 -by šlo i když to asi tak moc zase nejede.
Toyotu avensis 1,8 by bylo o hodně lepší, ale to bych se asi dostal už přes 400. tisíc.
No Hondu Acorda 2 l nebo 2,4 l by byl luxus,ale auto z roku když se budu hodně snažit najdu 2015-2014 za cca 360 000 kč Mělo by asi smysl.
No sám jsem zvědavý co si nakonec koupím.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.