citácia:
reakce na: BobanHTP, 28.12.2019 17:04 (Ahoj, teď budu mluvit jen subj ...)
Dovolím si uvést svůj postřeh s tímto vozem. Jelikož továrník společnosti, kde jsem před nedávnem pracoval, usoudil, že je potřeba v období, kdy šla firma pomalu ke dnu, nakoupit nový vozový park a ne radši investovat do lidských zdrojů, zjevily se na dvoře jednoho krásného dne 4 tyto Toyoty. Samo sebou, naplánoval jsem SC, abych si ji zkusil. Je to Jekkyl a Hyde. Zvenku krásné, velké, líbivé (pro ty, co mají rádi japonský dyzajn a já jsem japanofil). robustní vzhled. Skrz okno pohled dovnitř také uspokojí, protože palubovka je moderně střižená, černý interiér vypadá honosně. po usednutí na sedačku se dojem jen potvrdí. Celkem slušné tvarování sedaček, relativně slušné místo u volantu (mám 186cm). Věnec dobře padne do ruky, přístroje jsou čitelné a celkem přehledné. Start čudlem probíhá bez problému, motor není slyšet a o jeho chodu napoví jen ručička otáčkoměru. Řazení je příkladně přesné, bez vůlí (aby ne, u nového auta). vyjíždím na silnici. Soojka jako by nebyla - neklade žádný odpor. Volant také ne, o funkci se stará elektrické servo, takže nějaké souznění s přední nápravou čekat nelze. Dokonale vyfiltrované. Na rozmlácené silnici je slyšet je tlumené zadunění, pokud kolo vymete díru, které se nelze pro jejich počet úplně vyhnout. Jinak ticho. Studený motor má snahu jet. Problém je s naladěním rádia. Tohle vymýšlel vypatlanec a nelze než se jen vztekat. Nesmyslné a zcela nelogické ovládání, které může být výsledkem nadměrného používání zelené ježaté rostliny v suchém hořícím stavu. Hnus první se dostavil. Naštěstí stejně mám rádio v každém auttě nastaveno jen na dopravní hlášení, takže je v mém autě vždy jen ticho. Telefon jsem párovat nezkoušel, to bych za jízdy stejně nezvládnul. Nicméně, zpět k jízdě. Po chvíli zjišťuji, že s ezačínám vrtět na sedačce. nějka nemám asi ten zcela optimální posez a snažím se jej poladit. po pár kolometrech toho nechávám, prostě každé auto je jiné. Vadí mi asi nízko položená sedaka a ani její naklopení nepomáhá. K motoru. Je to atmosféra se vším všudy. Dole celkem žije, nahoře taky. Ale aby žila nahoře, je třeba dost řadit, protože kvalty jsou hodné tak 4l V8, která může krouťák vyhazovan haubnou ven po kolemjedoucích... Tato 1,6 rozhodně ne. Nebo možná ano, ale převodovka motor zabíjí. Asi daň doby. takže naše krásné podhorské silničky s nulovým provozem projíždím na 2-3-4, zbytek neřadím, nejelo by to. Takto to jede, ale i bumbá. Je to zákon fyziky. Úsek cca 75km, než se dostanu na 11 směr Hradec zdolávám sice celkem svižně, ale PC mi ukazuje 8,3 /pokud dobře pamatuji, ale zcela jistě přes 8/100). No a to je první zamyšlení. K čemu točit 1,6 za 8+ spotřebu, když stejně pojedu s 2,5i, nebo ne stejně, ale menší spotřebou (Outback 2,5i, mastodont proti této Toyotě). Rozdíl bude v tomže převalující se 2,5i není slyšet, kdežto zdivočelá 1,6 už slyšet v těch otáčkách je a to ne málo ( i když jsou na tom některá auta daleko hůř - koncernová 1,2TSI je ve stejném režimu nepříjemná). A nyní k podvozku: v totmto režimu jízdy se projevuje ta druhá - horší tváš tohoto japončíka. Záď si nějak vlaje za zbytkem, měkké gumy to ale nejsou. Je to holt kombík a záď je měkká. Dvě za sebou jdoucí rychleji projeté zatáčky auto bezpečně vyvedou z míry, natož ze stopy. Tak tady dávám palec dolů. znám lepší chování (již jednou zmíněné jiné japonské značky). Ale jsouc zcela při smyslech, chápu, že toto je low-cost family car, nikoliv auto s zvyšší střšdní, jako je to mje, takže něco za něco. Strejda s rodinou pojede v poklidu a pohodě, nastoupí v bodě A, vystoupí v bodě B, koupí dětem hambáče a litr koly, aby zklidnil jejich hyperaktivitu (co to kecám, posílil ) a jede se dál. Nic mezi tím. Snad jen slušná spotřeba, pokud motor nebude ždímat. Ono je totiž fakt, že když pomine působení svislé síly na pravý pedál, tak PC začne ukazovat číslice z počátku množiny kladných čísel. Pak se motor zkidní, a auto velmi klidně a tiše plyne krajinou. K brzdám. Jed jedovatý, pro mě zpočátku nezvyklý, že mě až vylekal. Opět, zvyklý na jiná firemní i rodinná auta, při snaze zabrzdit před přechodem znamenalo, že borec za mnou měl fest hoňku, aby to při jeho odstupu 2m za zadkem mého auta dal. Je to jed a je na to třeba pamatovat-sranda bude, až to napadne a přimrzne
Jinak mě napadá, že výhled dozadu přes boční okna by mohl být lepší, což je daň za zkosenou střechu, nebo spíše zvedající se linii dveří. S autem jsem ujel na poprvé 300+300km a dojmy byly rozpačité. Ale cena byla přátelská, pokud pamatuji, byly poskytnuty nějaké slevy za nákup více auta a v reálu pak stála tato Toyota kolem 350t, na což běžný smrtelník asi nedosáhne. Takže vlastně-palec nahoru. Otázkou je, zdali Toyota bude držet i nadále pověst slušně spolehlivých auta, odolných jak podvozkem, tam motory a i odolností proti lišákovi. Nový Avensis byl v tomhle směru totiž velkým otazníkem a po pár letech některým kusům začala kvést zadní vrátka
Jo-a nesnažte se opírat o plastové nárazníky - jsou pevné/tuhé asi jako kelímek od jogurtu