0
späť
 

diskuze k tématu: Kombi nižší střední třídy pro cesty po okreskách a maloměstech

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, automobilky, typ vozidla, hybridy, cng, lpg, volná diskuze
Tegenyas
počet príspevkov4
dátum registrácie30.01.2019
Pondelok 29.07.2019 10:10, Kombi nižší střední třídy pro cesty po okreskách a maloměstech
Zdravím,
vybírám nástupce Ford Focuse II, Tournier 1,6 benzín.

Auto bude vozit čtyřčlennou rodinu sem tam na víkendy po republice. A od pondělí do pátku po okreskách a malých městech a vesnicích, časté studené starty. Roční nájezd max. 15 000 Km.
Diesel jsem zavrhl.
Dle recenzí a doporučení se zdá být Auris Hybrid ideálem - město mu svědčí. Jen nevím, jak je to s rekuperací při cestách v rovinatém polabí. Zda má ten hybridní pohon smysl na rovině.
A pokud by to měl být klasický benzín, tak zvažuji
Ceed II SW 1,6 GDI - prý jednoduchý a spolehlivý motor jen s vyšší spotřebou.
Benzínových turbomotorů (a zvláště tříválců) se trochu bojím té spolehlivosti při vyšších nájezdech.
Cena: do 350 000 Kč. Auto na dalších 7 let.
Nějaké doporučení nebo zkušenosti s provozem a servisem Ceeda GDI nebo Aurisu II hybrid?
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 29.07.2019 13:34, RE: Kombi nižší střední třídy pro cesty po okreskách a maloměstech
citácia:
reakce na: Tegenyas, 29.07.2019 10:10 (Zdravím,vybírám nástupce Ford ...)

Ahoj, můj kamarád a kolega má Prius 2012 1.8 hybrid a je to paráda. Nekazí se vůbec nic. Ono to rekuperuje i brzděním, takže rovinky nevadí. Mě baví jízda v koloně, protože automat je dobře naladěný a jedeš na elektriku, motor nečíčíš. Navíc motor 1.8i hybrid není přímý vstřik myslím, takže další plus. Nevím jak je to s životností baterie, to se zkus poptat na foru, ale jinak minmálně Prius kvalitou a spolehlivostí drti Korejce a nejen je. Pro jistotu se projeď na dálnici, ty hybridy jsou pak trochu hlučnější, ale jak píšu, znám jen Prius...

Ale jako alternativu vidím rovněž:
VW Golf VII Variant 1.2 TSI 81kw (E211,2016+) - druhá generace 1.2 TSI se povedla, opravdu snese hodně a celkově Golf je prostě jinde. Od interiéru, přes odhlučnění, antikorozní ochranu až po dynamiku při predjíždění, která stačí bohatě.
reagovať
rbiciste
počet príspevkov83
dátum registrácie30.09.2011
Pondelok 29.07.2019 22:01, RE: Kombi nižší střední třídy pro cesty po okreskách a maloměstech
citácia:
reakce na: Tegenyas, 29.07.2019 10:10 (Zdravím,vybírám nástupce Ford ...)

Vzhledem k častým studeným startům bych zavrhl přímý vstřik. Je GDI přímý vstřik? Dochází k ředění oleje benzínem, karbonování ventilů.
Hybrid má význam pro časté rozjezdy ve městě. Rekupurace je celkem mizivá. Auris se vyprodává, takže bude za dobré peníze jako nový.
Osobně bych se podíval na FIAT Tipo nejlépe s motorem T-Jet. Je to nepřímý vstřik s výbornou spolehlivostí.
Radovan
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 30.07.2019 11:20, RE: RE: Kombi nižší střední třídy pro cesty po okreskách a maloměstech
citácia:
reakce na: rbiciste, 29.07.2019 22:01 (Vzhledem k častým studeným sta ...)

Ahoj máš pravdu, nepřímý vstřik je lepší varianta, ale můj synovec má v práci dva Rapidy 1.2 TSI jezdí jen po městě, najeto téměř 200tis.km a nic jim není. Řada E211 se prostě povedla, přemýšlím, že jediné, co bych udělal je dávat aditivum, např. český VIF Super, který otestovali i ve Světě Motorů a opravdu ventily nemělý nános, tak jako bez něj. A pak měnit olej co 15tis.km max. Nevýhodou je zátah až od 1800 otáček, může to ve městě vadit.

Jak už tady psal "kolega" Nabízí se opravdu nepřímé vstřiky v motorech Tipo, ať už 1.4i 70kw bez turba a nebo 1.4 T-JET 88kw s turbem. Dobrou zprávou je, že i slabší verze má 6-kvalt, takže výlety na dálnici nebudou takovou hrůzou, jako v Dacii 1.2 nebo 1.0, kde opravdu nad 110km/h nejde vydžet

Nabízí se podobný vůz, Nošovický i30 se základním motorem 1.4i 73kw, kde jde opět o nepřímý vstřik(teda podle specifikace, která se fakt těžko hledá). Dokonce cenově vyjde podobně jako Tipo.
>> Sranda je, že i30 i Tipo s motory 1.4i mají zrychlení 0-100km/h cca za 12sec, což je stejná hodnota jako Focus 1.0 Ecoboost 74kw!!
reagovať
Tegenyas
počet príspevkov4
dátum registrácie30.01.2019
Utorok 30.07.2019 12:39, RE: RE: Kombi nižší střední třídy pro cesty po okreskách a maloměstech
citácia:
reakce na: rbiciste, 29.07.2019 22:01 (Vzhledem k častým studeným sta ...)


Hmm. GDI je přímý vstřik.
Na Fiat TIPO se podívám. O tom jsem vůbec neuvažoval.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 30.07.2019 12:46, RE: RE: RE: Kombi nižší střední třídy pro cesty po okreskách a maloměstech
citácia:
reakce na: Tegenyas, 30.07.2019 12:39 (Hmm. GDI je přímý vstřik. Na F ...)

Ahoj, je to tak, Gasoline direct injection=GDI.
Jinak opravdu je nejlepší se projet a vyzkoušet vozy
Třeba mě se dobře řídí i Renault Clio (je i kombík) 0.9Tce, což je také nepřímý vstřik. Nevýhodou je jen absence okenních airbagů vzadu, tak jako v Dacii. Tipo a ostatní jmenované značky je mají
Když tak vzpomínám, dobře jezdí i Suzuki Vitara 1.6 VVT, kde rodiče mají devátým rokem tenhle motor v SX4, jezdí jen kolem komína a motoru nic není... Kufr Vitary má 400l, což stačí, jako perlička na závěr Tipo hatchback má 440l!!, což je rekordman mezi hatchi..
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.