citácia:
reakce na: Hary, 30.05.2023 08:28 (Dobrý den,děkuji za informace. ...)
Máte správné informace, 1.0 TSi, i když je to pouze 3-válec, je za mě mnohem živější než 1.5 TSi. 1.4 TSi bylo zase úplně jiné kafe než 1.0 TSi. Jak 1.0 TSi, tak i 1.4 TSi platí za spolehlivé.
1.5 TSi je konstrukčně úplně nový motor, takže ještě není tak prověřený, ale vzhledem k ekologickým nesmyslům to bude určitě horší.
Pokud chcete úplně nového KAROQa, berte 1.0 TSi, pokud jste už rozhodnut pro starší, berte 1.4 TSi. Nemají zase tolik najeto, protože pro vyšší nájezdy si lidé kupovali 2.0 TDI a pro Vás, co najezdíte 14 000 km ročně je nový diesel nesmysl, protože byste pořád řešil DPF, což není úplně laciná záležitost. Nový diesel se vyplatí od cca 20-25 000 km ročního nájezdu.
Co se týče spotřeby:
1.0 TSi jezdí za 4,7 - 5,8 litru, dá se jet s lehkou nohou i za 4,5 l/100km.
1.5 TSi jezdí za 7,5 - 9 litrů, pod 7 litrů je těžké se dostat.
1.4 TSi jezdí za 4,8-6,5 litrů, za 5 litrů jsem jezdil běžně.
Všechny tyto spotřeby jsou brány mimo město, ve městě počítejte + 1,5 litru u 1.0 TSi a 1,4 TSi ale u 1.5 TSi počítejte +2-2,5 litru.
Co se týče Vašeho stávajícího auta, tak jste se o auto staral řekněme normálně, což znamená, že auto ještě určitě pár let sloužit bude.
1. generace Octavie byla konstrukčně strašně jednoduché auto, to je také důvod, proč jsou staré octavie dražší než superby, superby byly na údržbu podstatně horší, jinými slovy, octavia 1. generace má extrémně levný servis, takže veškeré opravy budou "za hubičku", u KOROQa počítejte s minimálně dvojnásobnými náklady na servis.