0
späť
 

diskuze k tématu: Kabriolet do 100tis.

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
vir2al
počet príspevkov1
dátum registrácie09.10.2019
Streda 09.10.2019 22:20, Kabriolet do 100tis.
Dobrý den,

sháním si teď auto a chtěl bych nějaké bez střechy, které ale nebude garážované. Takže s pevnou skládací střechou. Navíc, abych s ním mohl v klidu jezdit i v zimě. Zároveň bych chtěl mít 4 místa, i když si uvědomuji, že zadní sedadla budou spíše nouzová. A aby byl benzínový.

Chtěl bych se zeptat, jestli má někdo s kabriolety zkušenosti a co by mi poradil? Vyhlídl jsem si jich několik, ale můj mechanik je hrubě proti kabrioletům s pevnou střechou a mezi auty nemá rád francouze kvůli vyším nákladům na údržbu a tomu, že jsou prý problémovější. U kabrioletů s pevnou střechou jsem se dočetl, že často dochází po nějaké době k průsakům střechy ve spojích, že už to nedrží jak má a celé je to složité na opravu.

Našel jsem si nějaké modely, které se bazarově vejdou do mého rozpočtu 100.000, jako jsou Peugeoty, Renault Megane nebo se mi nejvíce líbí Opel Astra cabrio.

Můžu Vás poprosit o nějaký souhr rad a doporučení, na co si při výběru dát pozor, čemu se vyhnout, případně jaké máte konkrétní zkušenosti s konkrétní značkou?

To mě vlastně zajímá nejvíce, pokud někdo má opravdu několika leté zkušenosti s provozem takového auta a co by doporučil.

Všem Vám předem velice děkuji.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 10.10.2019 06:41, RE: Kabriolet do 100tis.
citácia:
reakce na: vir2al, 09.10.2019 22:20 (Dobrý den, sháním si teď auto ...)


První doporučení bude asi změnit mechanika, protože s tímto rozpočtem dovezeš auto, které mechanik nechce servisovat. Druhé doporučení je při nákupu auto pořádně osprchovat - říká se projet myčkou, ale to určitě spousta prodávajících nedovolí, takže aspoň wapka nebo hadice. Není důležité jen to, zda do auta nezateče, ale také to, zda jsou průchodné odtokové kanálky, tedy jestli se v karoserii voda nedrží (to je častější problém). Určitě je nutné zkontrolovat kufr, uložení rezervy, uložení střechy a podobná místa.

Osobně auta typu CC moc neberu, protože nejsou dvakrát pěkná ani se střechou, ani bez ní. V daném skutečně skromném rozpočtu je nejrozumnější hledat Renault Mégane II, protože jich je prostě nejvíc a dá se vybírat dle stavu. Další v pořadí Peugeot 207 (na 307, 308 raději zapomeň), ev. 206 v lepším stavu, ale tam jsou zadní sedadla tak leda v technickém průkazu. Sporadicky se na trhu vyskytují Opel Astra a Ford Focus II. VW Eos je v takovém rozpočtu sebevražda, ale inzeráty jsou. Alternativně se dá uvažovat o klasickém hadráku s hardtopem. Ten je celkem běžný pro BMW 3 E46, ale na zachovalý kus by byl nutný větší rozpočet. Pro cenově dostupný Peugeot 306 (což je mimochodem poměrně pěkné a povedené cabrio za pár korun, které designoval Pininfarina) se pro změnu špatně shání hardtop. Fér je také říct, že hardtop neposkytuje takovou akustickou pohodu, ale účel plní.

Kdyby stačilo dvoumístné auto, na hranici 100 000 je občas k sehnání Renault Wind (de facto Renault Twingo II), který má nejjednodušší mechanizmus střechy a zároveň je to v dané ceně nejmodernější vůz. Levnější, ale také dvoumístný je Opel Tigra, který má taky jednodušší střechu.

Celkově za dané peníze má smysl hledat obecně co nejzachovalejší auto s doloženou údržbou. Na speciality ohledně auta bez střechy si vyhledej a obrať se na doktory z iCabrio (počítej, že mají ale dlouho dopředu plno, nicméně rádi poradí).

Za mě by "chtěné" 4místné coupé-cabrio bylo Volvo C70 2.4T, ale to se prodává za trojnásobek.
reagovať
Vlach
počet príspevkov6
dátum registrácie27.07.2021
Utorok 27.07.2021 13:01, RE: RE: Kabriolet do 100tis.
citácia:
reakce na: Giorgio, 10.10.2019 06:41 (První doporučení bude asi změn ...)


můžu dotaz, proč se Peugeotu 307, ale především 308CC zdaleka vyhnout?

Zvažujeme koupi menšího kabria v benzínu jako druhé auto a 308CC se nám líbí nejvíce, bohužel zrovna benzínové turbo motory 1.6 zřejmě nepatří k nejspolehlivějším, co jsem se i zde dočetl...

Díky za odpověď.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 27.07.2021 13:36, RE: RE: RE: Kabriolet do 100tis.
citácia:
reakce na: Vlach, 27.07.2021 13:01 (můžu dotaz, proč se Peugeotu 3 ...)


Protože konstrukce CC střechy je komplikovaná a u tak starého auta zdrojem nekonečných problémů - od zatékání přes hydrauliku až po elektroniku (kvůli uložení střechy v kufru namísto v odděleném prostoru je tam spousta "zbytečností" navíc). K tomu 307 před faceliftem je samo o sobě problematické auto. A samozřejmě před dvěma roky byly ceny těchto aut vůči limitu 100 000 Kč tazatele taky jinde.

Pořád ale platí, že jakákoliv oprava střechy může vyžadovat a) specialistu na kabriolety (s ohledem na malou rozšířenost tohle obvykle autorizák, natož garážista neumí vyřešit) a b) náklady v desítkách tisíc korun.

V obecné rovině CC bývají jako nová používána jako "normální" auta, aniž by majitelé řešili specifickou péči jako ošetřování těsnění nebo čištění odtokových kanálků apod. To se kupujícímu ojetiny může dost vymstít, protože třeba najít zdroj průsaku bývá někdy velký oříšek. Nebo když vám najednou v půlce výletu začne pršet, ale střecha se kvůli nějakému čidlu zasekne, to taky nechcete.

K tomu přispívá i chování některých "expertů", jako jsem viděl nedávno - na semaforu chlapík začal skládat el. střechu, ale rozsvítila se zelená, on se rozjel a mechanizmus se zastavil uprostřed procesu, protože auto překročilo rychlost, do které střecha reaguje. Bohužel jsem neviděl, jestli jí pak urval.

Osobně mám pro jízdu s nebem nad hlavou postarší, "analogový" dvoumístný roadster s manuálním ovládáním střechy, což je "blbuvzdorné" řešení. Stačí impregnovat plátno, ošetřovat těsnění a neskládat mechanizmus nakřivo. A když potřebuju "užitkové" auto, tak si prostě vezmu jiné.
reagovať
Vlach
počet príspevkov6
dátum registrácie27.07.2021
Utorok 27.07.2021 14:58, RE: RE: RE: RE: Kabriolet do 100tis.
citácia:
reakce na: Giorgio, 27.07.2021 13:36 (Protože konstrukce CC střechy ...)


když se v tom tak orientujete, jaké by jste mi doporučil bezproblémové menší benzínové a trošku praktické kabrio?
Preferuji i menší obsah motoru, 1.6 by úplně stačil.

Nebo zde jsem na toto téma založil dotaz, tak klidně odpověď tam, možná se najde vícero zájemců, které by to zajímalo...
https://www.tipcars.com/forum/jake-mensi-kabrio-se-spolehlivym-benzinovym-motorem-a-pevnou-skladaci-strechou-152278.html

Díky
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 27.07.2021 15:48, RE: RE: RE: RE: RE: Kabriolet do 100tis.
citácia:
reakce na: Vlach, 27.07.2021 14:58 (když se v tom tak orientujete, ...)


Nevím, co je to pro vás praktické - lidi vozí vánoční stromky třeba v Mini Cooperu. Klíčový aspekt je, kolik tím hodláte vozit lidí. Pokud vám stačí 2 místa a trváte na pevné střeše, dobrou volbou může být Renault Wind (targa) s atmosférickým motorem 1.6. Pokud chcete relativně normální auto, u kterého občas stáhnete střechu a občas si někdo sedne dozadu, tak Fiat 500C (stahuje se i zadní okno) nebo třeba polokabriolety Peugeot 108 / Citroën C1 / Toyota Aygo (stahuje se pouze střecha a jsou spíše nad 200 000 Kč). A pak máte konvenční kabriolety, z nichž lze uvažovat zmíněný moderní Mini Cooper (do 150 000 Kč se vleze i druhá generace), VW New Beetle (od 190 000 Kč je VW Golf VI). Z klasických roadsterů je pak nejdostupnější Mazda MX-5 (ta se chvíli dělala i s pevnou skládací střechou, leč obecně se toto provedení nedoporučuje).
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.