0
späť
 

diskuze k tématu: Je auto s pohonem všech kol dražší na servis?

kategórie zaradenia témy:
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Streda 17.11.2021 10:18, spotřeba
Ještě je také dobré zmínit, že pohon 4x4 přidává litr až dva na spotřebě (podle modelu auta) . Jakkoli třeba koncern tvrdí, že haldex spotřebu nezvyšuje, protože když není potřeba má rozpojenou spojku.... Jsou to kecy. Pořád se pasivně točí zadní diferenciál, poloosy i kardan pod autem = auto má mnohem větší odpory, které se na spotřebě prostě projevují.
reagovať
nahlásit
Jerry1122
počet príspevkov132
dátum registrácie16.02.2018
Streda 17.11.2021 12:48, RE: spotřeba
citácia:
reakce na: Pavlik, 17.11.2021 10:18 (Ještě je také dobré zmínit, že ...)


Mám quattro s haldexem a dlouhodobá spotřeba pod 6,5 litru u 2.0tdi 140kw, taky suv. Pochybuju, že by dvoukolka za míň než 6. Takže pokud i rozpojený haldex zvyšuje spotřebu tak maximálně o pár desetin litru na sto km, určitě ne litr a víc.
reagovať
nahlásit
Zdeny60
počet príspevkov1249
dátum registrácie08.09.2009
Štvrtok 18.11.2021 21:26, Benzínový 2,5 s AT
Měl jsme Outback MY 2011 s 6°MT, 123kW - dlouhodobý průměr 7,2/100. Nyní mám asi měsíc nový Outback s CVT a zatím spotřeba 6,8-7,2/100. za to často nejezdí ani dýzl v FWD.
reagovať
nahlásit
David V
počet príspevkov2075
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 19.11.2021 08:31, Insignia 4x4
Všechno, co je zmíněno v článku i v diskusi je pravda. Pohon vyžaduje nějakou péči a spotřebovává více gum a paliva. Abych byl konkrétní, tak mám Insignii 4x4 a po necelých 4 letech používání mohu srovnávat s předchozím Mondeem FWD.
Tak k údržbě:
- výměna oleje v Haldexu po nákupu : 4500,- autorizovaný servis (další chystám po 50 tkm)
- výměna oleje v zadním diferenciálu : cca 1500 ,- origo olej, neuator servis (ve 180tkm a další nechystám)
- pneumatiky Nexen zimní i letní: souhrnem 46 tkm a jsou tak v 2/3 životnosti
- spotřeba čistě na 4 kolku nevím, ale celková dlouhodobá 10,5-11 a dlouhé trasy pod 9 (nutno vzít do úvahy následující: motor 2,8 V6 Turbo 260hp, AT, permanentní! 4x4 a poměrně těžká váha 1850 kg - oproti předchozímu Mondeu nárůst asi o 1,7 ltr/100)
Benefit pro hory nemusím rozvádět, byť z 90% vozím "železo" zbytečně. Nicméně ten systém v Opelu je poměrně inteligentní a umí dostat auto z kdejaké šlamastyky i třeba jen na mokru. Konbinace ESP a vektorování momentu na jednotlivá kola je asi to nejlepší pro maximální trakci za každých podmínek.
Auto jsem koupil za 200 tKč, což je tak odhadem 1/5 jeho původní ceny, takže mě ty náklady na servis a vyšší spotřeba fakt netrápí.
reagovať
nahlásit
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Piatok 19.11.2021 12:26, RE: Insignia 4x4
citácia:
reakce na: David V, 19.11.2021 08:31 (Všechno, co je zmíněno v článk ...)


Naprosto souhlas. Ta spotreba pneumatik je ale imho zanedbatelna.

To vektorovani bych rad nekdy vyzkousel, mohlo by to byt zajimavy.

Mozna stoji za zminku, ze je vhodny u 4x4 s haldexem kontrolovat nahusteni pneu casteji, aby nebyly rozdily mezi predkem a zadkem
reagovať
nahlásit
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 19.11.2021 21:18, RE: RE: spotřeba
citácia:
reakce na: Jerry1122, 17.11.2021 12:48 (Mám quattro s haldexem a dlouh ...)


Quattro a haldex jsou dva rozdílné systémy. Který je opravdové Audi ti vysvětlí každý "pravověrný" audinář .

Moje zkušenost vychází z firemních Octavií (2,0 TDI 110kw) a Superbů (TDI 140kw), kde je reálný rozdíl ve spotřebě předokolek a 4x4 mezi zmíněným litrem a dvěma litry. Nebavím se o tom, jakou spotřebu ukazuje palubní počítač. Tohle je realita ověřená dlouhodobě podle ujetých kilometrů podložených elektronickou knihou jízd a reálně tankovaného paliva podle tankovacích karet. Srovnávací tabulku jednotlivých aut ti udělá program na správu vozového parku v rámci svých analytických funkcí.
Také je rozdíl mezi DSG a manuálem, 0,5-0,8 litru. Méně bere manuál.
reagovať
nahlásit
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 19.11.2021 22:52, RE: Insignia 4x4
citácia:
reakce na: David V, 19.11.2021 08:31 (Všechno, co je zmíněno v článk ...)


Tyto náklady se nejspíš netýkají aut co mají elektromotor jako zadní náhon. Když se podívám na https://www.toyota.cz/service-and-accessories/kalkulator-servisnich-ukonu Ceník předepsané údržby u RAV4 Hybrid 2019, tak je jedno jestli se servisuje 4x2 nebo 4x4. Olej se mění jen v hlavním motoru. Diferenciál ani haldex nemá. Zadní kola se připojují jen v případě potřeby. Možná je auto jen lehce těžší o zadní elektromotor a to může trochu spotřebu zvyšovat.

A i když porovnám náklady na autorizovaný servis u RAV4 2,0 2019 benzín manuální převodovka 4x4 vs 4x2... tak jednou za 2 roky je servis dražší o pouhých 1300 Kč. Spotřeba bude asi vyšší, ale rozdíl ceny servisu je zanedbatelný, 650 Kč za rok.
reagovať
nahlásit


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.