0
späť
 

diskuze k tématu: Jaké vybrat kombi do 200 tis. Kč?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, dovoz vozidel, oleje, aditiva, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, italská vozidla, korejská vozidla, čínská vozidla, americká vozidla, anglická vozidla, ostatní, zábava, život za volantem, typ vozidla, osobní, volná diskuze
Mneset
počet príspevkov8
dátum registrácie21.05.2019
Utorok 21.05.2019 00:58, Jaké vybrat kombi do 200 tis. Kč?
Zdravím, řeším výběr auta cca do 200 000 Kč. Určitě rodinné kombi (dvě děti a pes). Auto bude také sloužit k dopravě do práce cca 15x80km/měsíc + běžné užívání. Tak že bude roční nájezd počítám kolem 21000 km. Děkuji za tipy.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 21.05.2019 12:25, RE: Jaké vybrat kombi do 200 tis. Kč?
citácia:
reakce na: Mneset, 21.05.2019 00:58 (Zdravím, řeším výběr auta cca ...)

Ahoj, jestli se Ti poštěstí sehnat Golf VI s ovědčeným motorem 1.6 MPI 75kw, budeš mít vyhráno. Co dodat ke GolfuVI ? Deklasuje ostatní kombíky nižší střední třídy nejen ergonomií, odhlučněním, ale i spolehlivostí a výbornou antikorozní ochranou. U stařičkého ale povedeného motoru 1.6 MPI jen je třeba měnit olej rok/15tis.km a dopřád mu kvalitní olej a pokud Ti nebude vadit jezdit na prémiový benzín bez Babišovy řepky(která rychle degraduje a EU již dávno zrušila její nutnost být v benzínu), tak není problém najezdit 300tis.km bez toho, že by motor něčím zlobil

Dalším adeptem je Ford Focus III 1.6 Ti-VCT, jsou dvě varianty 77kw a 92kw a ta silnější už je pěkně svižná, rozhodně ti neujede žádné 1.0/1.2 TSI Focus III se povedl, jen si vyzkoušej, jestli ti padne posed a interiér a také se projeď na dálnici jestli Ti vyhovuje zvuková kulisa.
Jinak Focus III je dostupný s 1.0 Ecoboostem, ale bez jasné historie servisu a co se do něj dával za olej je to vabank Focus nabízí velmi robustní podvozek a většinu dílů, chybu s ním neuděláš..

Pak je tu Renault Megane III, který mám i já. Benzínové motory 1.6 74kw a 81kw nejsou poruchové, ale ten slabší je hlučný nad 110km/h, tak bych doporučoval ten silnější, byť složitější, který má vždy 6-kvalt. Ten 81kw motor má jen občas problém s posuvníkem a ten se dá vyměnit. Jinak M3 překvapí podvozkem jak dobře filtruje nerovnosti a zároveň má sportovní elán. Mile mě překvapily i pohodlné sedačky, rozhodně větší, než ty základní v Octávii III. Kde ale nedosáhne na Golf VI a Focus III je výdrž podvozkových dílů a výfuku, tam prostě počítej, že do 200tis.km už budeš měnit čep, pružinu nebo tyčky stabilizátoru. Rovněž výfukové tlumiče mají podobnou životnost. Na druhou stranu za 200tis.kč seženeš facelift 2014+ a to možná stojí za to

Napadá mě určitě ještě Opel Astra ST, s motory 1.6 85kw, ale nemám s ním přímou zkoušenost, snad někdo z chlapů napíše více

Teď ještě alternativy, menší kombíky/liftbacky:
1. Škoda Rapid 1.2 TSI 66kw/81kw 2016+, sice na auto plus jsou ceny od cca 225000kč, jenže pratický je vůz více než dost, akorát nevím jak ten pes Motor je E211 je povedený, mám služebáka přesně 2016 66kw a vyčítat mu jde jen některé lowcost díly jako např. kompresor klimatizace, který ale jde vyreklamovat pří důsledném tlaku na servis Rapidy 2016 jsou často ve výbavě Fresh, litá kola, vyhřívaní sedadel, park. senzory, kožený paket atd, což je paráda! Co kvituji nejvíce je zvuková kulisa na dálnici a spotřeba. Dále, že motor jede i plně naložený s klimou a nad 2000otáček vyjede kdejaký kopec.
2. Renault Clio kombík 0,9Tce 2015+- kufr není tak velký jako v Rapidu, myslím něco málo přes 400l, ale komfort jízdy i na dálnici je velmi dobrý. Motor 0,9Tce netíží poruchy, výkonově na TSI nestačí, ale není cílem jezdit 200km/h po dálnici s dětmi a psem Za mě velmi návykové auto, které nemáme doma jen proto, že vzadu nemá okenní airbagy jako naprostá většina konkurence.
reagovať
Alkion
počet príspevkov10
dátum registrácie18.04.2019
Utorok 21.05.2019 14:46, Focus 1.6 tdci
Bobane a jak jsou na tom fordi 2012 1.6 tdci? Je to spolehlivá motorizace nebo se dívat po jiné?
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 21.05.2019 16:30, RE: Focus 1.6 tdci
citácia:
reakce na: Alkion, 21.05.2019 14:46 (Bobane a jak jsou na tom fordi ...)

Ahoj, bohužel netuším, ve Světě Motorů jej nedoporučují, naopak 2.0 TDCi je velmi podařený.
Snad někdo tady poradí, kdo 1.6 TDCi má.
reagovať
Mneset
počet príspevkov8
dátum registrácie21.05.2019
Utorok 21.05.2019 20:19, Děkuji za radu
Taky jsem přemýšlel spíše o nafťe hlavně kvůli spotřebě... Teď mám fabii 1.2 tsi a na dálnici průměr 7.5 litru. Po denní 110km/h domů určitě nepojedu. Z aut se mi nejvíce zamlouvá buď Focus, Mondeo, nebo Superb, popř. Passat. Ale záleží hlavně na koupi dobrého kusu, což bude asi ten největší problém...
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Streda 22.05.2019 07:46, RE: Focus 1.6 tdci
citácia:
reakce na: Alkion, 21.05.2019 14:46 (Bobane a jak jsou na tom fordi ...)


Tento motor je naprosto v pohodě, je to převlečené HDI z Citroenu a Peugeotu, kde tyto motory najedou opravdu hodně kilometrů a bez vážných poruch. Mamka má 5008 s 1,6HDI 82kw, má najeto rovných 300 tis km, pravidelně servisované co 15 tis km od novoty a až teĎ ve 300 tis km se dělali vstřiky, spojka s dvouhmotou. DPF byl čištěn poprvé ve 150 tis km a podruhé teď ve 300 tis km, tedy je tam stále původní DPF jen byl 2x čišťěn a doplňovalo se Eolys, který FORD myslím nepoužívá.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Streda 22.05.2019 19:27, RE: Děkuji za radu
citácia:
reakce na: Mneset, 21.05.2019 20:19 (Taky jsem přemýšlel spíše o na ...)


1) Chtělo by to ujasnit, kolik prostoru skutečně potřebujete - rozdíl vnitřní velikosti mezi Focusem (nižší střední) a Mondeem či Superbem (střední třída) je veliký.
2) Koupit opravdu dobrý, perspektivní kus (rozuměj bez drahých oprav v blízké budoucnosti) Mondea nebo Superbu do 200 tisíc korun je docela utopie.
3) Deiselové auto střední třídy nejede na dálnici ve 130-150 km/h za 5 litrů, realita je 6,5-7, na dálku při plynulé jízdě bez kolon se dá jet okolo 6 litrů.
Focus s 1,6 TDCi (základ je 1,6 HDi) je spolehlivý při používání kvalitní nafty a výměnách oleje max po 15 tisících km. Zlobí na něm občas EGR ventil. A tento motor jezdí skutečně za +-5 litrů i ve 130 km/h.
PS: nenech se unést Bohdanovou radou na Golfa VI s 1,6 MPI - na dálnici je hlučný díky krátké 5° převodovce, má problémový elektronický termostat a po překročení 200 tisíc ujetých km celkem pravidelně bere olej ve velkém díky ovalitě válců.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 23.05.2019 10:30, RE: RE: Děkuji za radu
citácia:
reakce na: Pavlik, 22.05.2019 19:27 (1) Chtělo by to ujasnit, kolik ...)

Ahoj pěkně napsáno, jen ten 1.6 MPI prostě kamarádovi ne a ne brát olej po 250tis.km
Další kolega má Oct II 2007 1.6 MPI - nebere ani kapku, jen na doporučení servisu od novoty zkrátil interval výměny oleje.
Hlučnost 1.6 MPI je nejmenší ze všech atmosfér, co jsem řídil - od Focuse II, III, Megany II, III(74,81kw), Zafiru II 1.6 Ecotec, až po Suzuki SX4 1.6 VVT. Vedle našeho bývalého Roomstera 1.4 63kw působí Golf VI 1.6 MPI jako naprostý tichošlápek
Pak ještě tatínek od dcerky kamarádky mají Golf VI 1.4 MPI - opět příjemná zvuková kulisa, nic nevadí ani na delších cestách. V Meganu III i Focusu II jen tiše závidím

Samozřejmě můj Rapid 1.2 TSI nebo kamarádova Fiesta 1.0 Ecoboost jsou tichší při 130km/h, ale pořád platí, že Golf odhlučnění dělá uspokojivě i pro atmosféry, kéž by to tak uměla konkurence!
reagovať
gottak
počet príspevkov208
dátum registrácie10.06.2010
Piatok 24.05.2019 09:40, RE: RE: Děkuji za radu
citácia:
reakce na: Pavlik, 22.05.2019 19:27 (1) Chtělo by to ujasnit, kolik ...)


Není to způsobeno ovalitou válců, ale u některých sérií těchto motorů jsou špatné pístní kroužky, resp. nasazené obráceně.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.