citácia:
reakce na: Mneset, 21.05.2019 00:58 (Zdravím, řeším výběr auta cca ...)
Ahoj, jestli se Ti poštěstí sehnat Golf VI s ovědčeným motorem 1.6 MPI 75kw, budeš mít vyhráno. Co dodat ke GolfuVI ? Deklasuje ostatní kombíky nižší střední třídy nejen ergonomií, odhlučněním, ale i spolehlivostí a výbornou antikorozní ochranou. U stařičkého ale povedeného motoru 1.6 MPI jen je třeba měnit olej rok/15tis.km a dopřád mu kvalitní olej a pokud Ti nebude vadit jezdit na prémiový benzín bez Babišovy řepky(která rychle degraduje a EU již dávno zrušila její nutnost být v benzínu), tak není problém najezdit 300tis.km bez toho, že by motor něčím zlobil
Dalším adeptem je Ford Focus III 1.6 Ti-VCT, jsou dvě varianty 77kw a 92kw a ta silnější už je pěkně svižná, rozhodně ti neujede žádné 1.0/1.2 TSI
Focus III se povedl, jen si vyzkoušej, jestli ti padne posed a interiér a také se projeď na dálnici jestli Ti vyhovuje zvuková kulisa.
Jinak Focus III je dostupný s 1.0 Ecoboostem, ale bez jasné historie servisu a co se do něj dával za olej je to vabank
Focus nabízí velmi robustní podvozek a většinu dílů, chybu s ním neuděláš..
Pak je tu Renault Megane III, který mám i já. Benzínové motory 1.6 74kw a 81kw nejsou poruchové, ale ten slabší je hlučný nad 110km/h, tak bych doporučoval ten silnější, byť složitější, který má vždy 6-kvalt. Ten 81kw motor má jen občas problém s posuvníkem a ten se dá vyměnit. Jinak M3 překvapí podvozkem jak dobře filtruje nerovnosti a zároveň má sportovní elán. Mile mě překvapily i pohodlné sedačky, rozhodně větší, než ty základní v Octávii III. Kde ale nedosáhne na Golf VI a Focus III je výdrž podvozkových dílů a výfuku, tam prostě počítej, že do 200tis.km už budeš měnit čep, pružinu nebo tyčky stabilizátoru. Rovněž výfukové tlumiče mají podobnou životnost. Na druhou stranu za 200tis.kč seženeš facelift 2014+ a to možná stojí za to
Napadá mě určitě ještě Opel Astra ST, s motory 1.6 85kw, ale nemám s ním přímou zkoušenost, snad někdo z chlapů napíše více
Teď ještě alternativy, menší kombíky/liftbacky:
1. Škoda Rapid 1.2 TSI 66kw/81kw 2016+, sice na auto plus jsou ceny od cca 225000kč, jenže pratický je vůz více než dost, akorát nevím jak ten pes
Motor je E211 je povedený, mám služebáka přesně 2016 66kw a vyčítat mu jde jen některé lowcost díly jako např. kompresor klimatizace, který ale jde vyreklamovat pří důsledném tlaku na servis
Rapidy 2016 jsou často ve výbavě Fresh, litá kola, vyhřívaní sedadel, park. senzory, kožený paket atd, což je paráda! Co kvituji nejvíce je zvuková kulisa na dálnici a spotřeba. Dále, že motor jede i plně naložený s klimou a nad 2000otáček vyjede kdejaký kopec.
2. Renault Clio kombík 0,9Tce 2015+- kufr není tak velký jako v Rapidu, myslím něco málo přes 400l, ale komfort jízdy i na dálnici je velmi dobrý. Motor 0,9Tce netíží poruchy, výkonově na TSI nestačí, ale není cílem jezdit 200km/h po dálnici s dětmi a psem
Za mě velmi návykové auto, které nemáme doma jen proto, že vzadu nemá okenní airbagy jako naprostá většina konkurence.