citácia:
reakce na: Tigrack, 06.11.2019 22:01 (Zdravím, čeká mě výběr prvního ...)
Ahoj,
- starší Mazdy reznou a to hodně. Jinak v benzínu jsou spolehlivé, jenže přes STK projít nejde s podvozkem jak řešeto
- Povinné ručení je drahé pro mladé, bohužel je to tak, takže musíš zkoušet vyjednávat a nevzít první nabídku. Prošel bych přímo pojišťovny a zkusil se handrkovat prostě. Vyhni se raději zprostředkovatelům, často jsou podvoníci i na takových webech.
Jinak pokud si student tak doporučuji jednoznačně kolínská Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo - vše s vynikajícím motorem 1.0 VVT. A to z důvodu minimálních nároků na úržbu, solidní spolehlivosti motoru, převodovky a elektřiny. A velmi jednoduché konstrukce, kdy si podle youtube opravíš drobnosti sám.. Jediné, co je třeba udělat, je ošetřit vůz proti korozi.. Moc práce to není, vůz je malý
Jinak jde o zábavné autíčko, kde se nic nekazí a spotřeba je běžně do 5l.
Pokus ale už pracuješ, silně doporučuji jít nad hranici 70tis.kč, kde se už dá koupit pěkné auto, které může dlouho sloužit a ještě se budeš na něj těšit
1. Renault Clio III 1.2/1.4 2006+ , nerezene, je hezké, jednoduché motory co snesou i krátké trasy
2. Ford Fiesta VI 1.25/1.4 Duratec 2008+ , famózní auto pro mladého řidiče, jen cena od 75tis.kč, ale stojí to za to. Být mladý asi bych bral Fiestu, je nádherná a člověk si doslova užívá řízení.
Pokud bys ale rád větší auto, tak ano seženeš např.
Golf V 1.4/1.6 MPI ročníky 2006+. Jen pozor na automatickou klimatizaci, má konstrukční nedostatek a tak u hodně vozů nefuguje a oprava stojí 15000kč. Proto ber mech. klimatizaci. Jinak hledej i mezi deriváty, tj. Jetta a Golf+ a hlavně auto udržované jinak Tě potká série investic v hodnotě 20 000+kč
Lidi se zbavují tak povedeného auta, když už nechtěji investovat do oprav takže odhaduji: něco na podvozku, rozvody, svíčky, dírka ve výfuku, brzdy apod.