0
späť
 

diskuze k tématu: Jaké nejlevnější auto na pořízení a údržbu vybrat?- cesty do zaměstnání 30 km

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
Petr222
počet príspevkov16
dátum registrácie13.12.2016
Sobota 23.11.2019 22:34, Jaké nejlevnější auto na pořízení a údržbu vybrat?- cesty do zaměstnání 30 km
Prosím o radu,vybírám auto na cestování každý den do zaměstnání a sem tam na nákupy.
Jelikož můj příjem je malý, hledám auto co nejlevnější na pořízení a údržbu.
Denně najedu celkem 30 km a sem tam na nákup a podobně.
Sám si dokážu opravit dost věci.
Nyní budu dávat do šrotu felicii se kterou jsem jezdil léta.
Levných aut je spousta,ale nerad bych koupil díru na peníze a vůbec nevím
co vybrat...
Moc děkuji za pomoc..
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 24.11.2019 08:36, RE: Jaké nejlevnější auto na pořízení a údržbu vybrat cesty do zaměstnání 30 km
citácia:
reakce na: Petr222, 23.11.2019 22:34 (Prosím o radu,vybírám auto na ...)

Ahoj Petře, u hodně levných vozů vyhrává Renault Clio 1.2/1.4. Kdy já bych se hodně přimlouval pro třetí generaci(2005-2012cca), protože bude dlouho ještě moderním a pohodlným vozem. Motory toho vydrží hodně, u 1.2 je trochu dražší výměna rozvodů, ale to je tak vše.
Asi největší devízou je antikorozní ochrana, která deklasuje nejen japonce, ale i ostatní značky jako Škoda, Ford, Fiat, či Seat atd.. Elektrika je jednoduchá a nedělá potíže.

Další odolným a jednoduchým vozem je překvapivě Peugeot 207, ale pozor zásadně s motorem PSA 1.4i 54kw, nebrat žádný jiný ani zadarmo 207 překročila stín 206 a nerezne, zadní náprava drží a hlavně nejsou problémy s elektronikou. Opět jde o vůz, který i dnes deklasuje některé nové malé vozy

Povedený a odolný je rovněž VW Polo 1.4 MPI, cca 2006+. Nerezne, motor s malým autem nemá sebemenší problém a dostupnost dílů je vynikající.

Asi největším držákem je ale Honda Jazz s jakýmkoliv benzínem. Ale vůbec nevím jak je to se servisem. Podle mě s kvalitními díly z druhovýroby to nebude tragédie. Motor a převodovka přežije vůz, takže při výberu se spíše zaměř na kontrolu koroze atd.. Jazz s motory 1.2 a 1.3 dokáže dlouhodobě jezdit pod pět litrů, což se také počítá do nákladů

Pak je tu král z pohledu nákladů a to jsou kolínská C1/107/Aygo s vynikajícím japonským motorem 1.0 VVT. Kde motor (občas i převodovka) nevyžadují prakticky nic jiného, než pravidelnou výměnu oleje apod. Jsou majitelé, co dlouhodobě jezdí pod 4.5l. Jsou tu ale čtyři ale:
1. Antikorozní ochrana je chabá, musí se udělat pořádný nástřik nejen dutin ale celkově podvozkových částí a zejména míst pod těsněním dveří. Naštěstí jsou k tomu dobré návody na youtube.
2. Bezpečnost. V crash testech kolíňata nejsou špatná, jenže pokud Ti nedá přednost tuningový kšiltofkář s třikrát čipovanou Octávii I 1997, tak tě stejně smete ze silnice :-S
3. Ve velkých mrazech vůz nestíha topit.
4. Kolíňata nemůžou mít tažné(Clio, 207, Punto Grandtour, Polo, Fábie, Fiesta ano..)
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Pondelok 25.11.2019 11:54, Citigo
Kupte Citigo. Jednoduché, nekazící se auto. Svižné a úsporné. V inzerci jsou auta stará cca 4 roky s nájezdem kolem 30tis km za ceny kolem 150tis kč.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 25.11.2019 12:12, RE: Citigo
citácia:
reakce na: roody, 25.11.2019 11:54 (Kupte Citigo. Jednoduché, neka ...)

Ahoj Roody, potíže jsou s převodovkou při vyšším nájezdu. Je poddimenzovaná. Jinak Citigo je sympaťák, který umí uhánět i po dálnici. Jenže za 150tis.kč mám tak parádní auta, že Citogo dává smysl jen do města. Rovněž odhlučnění je hodně slabé.
Už jenom Honda Jazz minulé generace, která je daleko větší než Fábie(natož Citigo) a spotřebu má stejně jako Citigo, navíc s kultivovaným a nesmrtelným 4-válcem VTEC. O výdrži dílů ani nemluvě.
S rozpočtem 150tis.kč bych bral Hondu Civic 1.4 VTEC. Vůz, který přežije tři až čtyři Citigo za sebou a ještě nabízí o několik tříd lepší prostor, komfort i bezpečnost. Rovněž zpracování nenechává nikoho na pochybách, že jde o Japonce
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.