citácia:
reakce na: Bourák11, 10.05.2021 22:52 (Dobrý den,chtěl bych vás popro ...)
Vlastně jsem taky vybíral s podobným rozpočtem a tudíž vám můj výběr může napovědět, jak na to.
Měl jsem cca 100 tis CZK. Nejsem tedy už delší dobu student a potřeboval jsem kombi alespoň střední třídy pro rodinu s dětmi.
Nakonec jsem vybral SAAB 9-3 r.2005 s benzínovým turbomotorem 2.0 MPI a najetými 250 000 km. Tady bude první úskalí, že trváte na naftě. Moderní diesely jsou prošpikované různými ekokurvítky (DPF, EGR, Common-rail, Adblue...), ta po vyšším nájezdu zákonitě odejdou na věčnost a opravy jsou hodně drahé. Neřešit to nelze, neprošel byste na STK. Tak opravdu zvažte, zda vám spotřeba 6-7 l nafty/100 km za ten risk stojí. Pozn. Nikdo nebude prodávat auto (nejen s dieselem) v perfektním stavu, to by musel být hňup.
Ale zpět k mému příkladu: Auto mě stálo cca 65 000 CZK, po koupi jsem navštívil postupně dva servisy (neautorizované - jeden je garážník a druhý rodiná firma, která téhle značce holduje). Ceny nemají nijak přepálené a dražší díly (elektroniku) dávají dle uvážení zánovní, přesto mě zatím stály opravy cca dalších 30 tis. CZK. Odcházela postupně hlavně elektrika, která po tomhle nájezdu už prostě nemůže být spolehlivá. Takže: zámky dveří, stahovače okýnek, řídící jednotka motoru, zapalovací cívky, ale i prorezlý chladič, vysypaný brzdový třmen atd. Na druhou stranu aspoň vím, co jsem si na auto dal a tudíž by mělo nějakou dobu držet.
Takže být vámi, koukám po autech, která si jako ojetiny moc nedrží cenu (takže ne škodovky, prémiovky jako Audi, BMW, Mercedes nebo Jaguar škrtnout rovnou) a příp. jaký levný servis (třeba garážový) máte v okolí, resp. jakou značku umějí opravit. Protože jezdit třeba s Fabií 1 do autorizáku je čirá hloupost.
A rovnou bych škrtal diesely. Poslední spolehlivé nafťáky měly Mercedesy W124. Což jsou přes 30 let stará auta.