citácia:
reakce na: rst13, 03.03.2020 13:23 (Zdravim, rozmyslam o kupe ojet ...)
Ahoj, ono ta Toyota Auris kombi 1.6 Valvematic 92kw jede dobře a bude stačit i na přesuny do zahraničí
Výhodou je, že prostě budeš dalších 10 let jezdit bez šetření na FAP filtr, vstřiky , EGR ventil atd
Auris i dobře prodáš, protože km neznamenají tolik jako u malých turbobenzínů.
Jen pro zajímavost Golf 1.2 TSI 81kw jede 200-210km/h, Focus 1.0 Ecoboost 92kw rovněž. Dokonce 1.0 TSI 81/85kw s nenechá zahanbit. Pak je tu 1.2 Puretech od PSA se 110/130k a ten jede ještě více. Spolehlivost je zatím dobrá, zejména u TSI motorů. Takže vůbec bych neohranoval nos, jak někteří v hospodě
Ohledně dieslu, pokud jezdíš o víkendech delší trasy, tak to většínou stačí na "vypálení" FAP filtru, ale dával bych aditivum do paliva(stačí VIF) a rozhodně nejezdil na naftu z JZD. Potom je nutné měnit olej co rok/15tis.km max.
Diesel od Astry 1.6 CDI je právě poruchový, těch závad se ukazuje více a psali o tom ve Světě Motorů, takže raději nebrat, to už raději udržovaný 1.6 TDI v Golfu, Octávii nebo Leonu nebo mirně ojetý Peugeot 308 II 1.6/1.5 HDI.
V dieslu ve tvé cenové relaci jsou držáky koncernový 2.0 TDI CR, pak od PSA 2.0 HDI a nebo Fordí 2.0 TDCi. I tak jednou příjde chvíle na výměnu vstřiků, EGR ventilu a nebo FAP filtru
Dále u novějších motorů to bude jednou i soustava pro močovinu(ohřívač, čerpadlo..) Jenže 400-500 tis.km není pro tyto motory problém a proto se dobře prodá i s 200tis.km, pokud je udržovaný.
Mezi menšími diesly je oblíbený Renaultí 1.5/1.6 Dci, mě se na něm líbí i kultivovanost a také, že FAP filtr má samostatný vstřikovač pro naftu na vypálení a nezahlcuje tak zbytečně motor.
Ty si můžeš dovolit Megane IV ročníky 2017+ s nájezdem do cca 100tis.km. Možná Tě to osloví. Pravdou je, že Golf je větší jistota a např. v auto plus je z čeho vybírat.
Ohledně Suzuki Vitara/S-Cross 1.6 VVT - je to příkladný držák, dobře se s ním jezdí po městě ale i u nás v Beskydech. Já nedám dopustit ani na předešlé SX4 se stejným motorem, který máme v rodině desátým rokem, jezdí jen po horách a porucha? Nic. Funguje 4x4, aut. klima, vyhř. sedadel i bezkl. vstup a startování. Paráda! Pohodlí Golfu nemá, ale deklasuje třeba náš Rapid 2016, kde sedadla snad sebrali z Pola II
Jinak pro rozhodování může být vodítkem tvůj roční nájezd. Pokud je 25000km a více, ten diesel si může ma sebe "vydělat" a po pěti letech i dobře prodat.