citácia:
reakce na: Tony_cz, 02.06.2020 20:05 (Taky jsem na ně koukal. Jak je ...)
Levnější. protože se na tom nic nesere. CVT vydrží cca 250-300tkm, pak je obvyklý servis. Ale do tý doby je auto stejně z baráku. Motor neprůstřelný, podvozek vydrží nesmysl, brzdy jsem měnil poip prvé ve 135.000km. Stejně to budeš pojiš´tovat, takže plechy eventuleně no problém, ale stojí cca stejně, jako na BMW (Boleslav Motor Werke). U Subaru se dodržují výměny nápní dle předpisu - motor 15tkm, přvodovka 60tk, diferák 60tkm. Motor je jedoduchý, starý asi 15 let v různých variantách, 2,5 jsou fakt povedené. ty první (2004-05) braly olej, od r. 2006 vyřešeno, oleje nežere, mně nežrla ani jeden a ten současný taky ne. Dávám Sunoco Sportivo 5w30 plná syntetika, 5l za cca 1200, ověřený po dobu asi 8 let, co mám Subaru a je doporučený i v Subaru konunitě. Olej je základ, kdo maže, ten jede. Co je trochu problém - je elektrický servo od r. 2011. je proti staré hydraulické kllasice strašně citlivé, máš pocit, že nemáš vazbu od kol, jako kdysi, ale ta vzaba tam je, jen přichází později. Je to o zvyku, ale , dnes má hydrauliku už málo co. Kastle je odolná, lak taky, nevím, co ještě říct. Jinka Subaru dostalo maximum v testecg bezpečnosti, nejen v NCAP, ale i v jiných. Mně jednou zachránilo asi život, když mě zmasil polskej idot, co do mě vletěl s autem na podvalu (hmotnost soupravy cca 3,6T) v rychosti 70km/h - zatímco já jsem stál. Já už jinou značku nehci a ani nehledám, Subaru zatím nepoužívá takový píčo*ny jako nějaké zracadlení obilů, vodotrsyk s regualcí barvy fontány a úod, ale je to poctivá mechanika lety ověřená dotažená k maximu. Pro mě je zásadní, že Subaru přesto že je to japonec, netrpí na hnilobu a snese opravdu krutý podmínky, v změ i v terénu. Já jsem fakt spokojen a do servisu jezdím k jednomu fachmanovi 140km daleko, ale vím,nže auto má 200% péči, dostanu vždy alternativu, navíc u servisu mohu být (třeba u rozvodů a pod.) Jo - rozvody - 120.000km, ale typ od typu to má lehce jinak, doporučuji dělat dle předpisu a používta Japan parts. rozvody včetně pumpy = 10tCZK - co si VW ani neškrtne. V tom je řemne, kladky včetně napínací a pumpa. Dobrý, ne? Ale nesmíš jezdit ke zlodějům typ Frej a pod. Záleží, odkud jis, Subaru má svoji obrovskou základnu a každej subarista zná fachmany v okolí. Já jsme Olomoucký kraj a jezdím OStrava. Jinak díly no problém, obvykle řeším servis formou "ohledání", vystavení nabídky a vyladění eventulení alternativy. pak se díl objedná a já auto přistavím tak, abych nemusel čerpat dovolenou ani NV, prostě pohoda. fakt jsme spokojen. Měl jsme 27 aut v životě, Skodofky, Fordy, pežoty, mazdy, infinjiti, ale Subaru je prostě srdce, stejně, jako Infiniti. Klidn se ptej. Jo a ještě ke spotřebě: já mám manuál 6MT. Motor verze 2xSOHC 123kW (tedy jendovačka, vhodná i pro LPG) a dálky 6,2-6,4 ve 2 lidech, dovolená s rakví Itálie dálnice 7,6. Pohoda, ne? To je jako 2,0TDI - kámoš jel stejnou trasu s Oktáfvkou III za 6,9. Kde je ta úspora? Do první výměny čehokoliv na sazometu..Tož tk, sorry za překelpy, píšu za chůze .-)