citácia:
reakce na: PuskovaA, 16.01.2020 18:10 (Dobrý den,měla bych na Vás otá ...)
Dobrý den, jezdíte zejména krátké trasy a chcete rozumnou spotřebu, ale přitom dobrou dynamiku. Tyhle požadavky jsou hodně proti sobě, ale dle mého consesus se najde

1. Honda Jazz 1.4 iVTEC cca 2011+, spolehlivý vůz, který umí i ve městě jezdit za 6l, což je vzhledem k objemu motoru výborná hodnota. Velmi variabilní prostor(zadní sedačky jdou zvednout jako kdysi v kině) a téměř nesmrtelná odolnost motoru, převodovky i ostatních dílů.
Nebál bych se ani motoru 1.2, výhodou je nižší spotřeba ve městě. Jen ten kufr je třeba vyzkoušet, nevím jak velký je inv. vozík ve složeném stavu...
2. Opel Meriva 1.4i 74kw, cca 2015+, motor tak jako u Hondy je atmosférický nepřímý vstřik, což je jediný typ spalovacího motoru, který snese krátké trasy po městě a okolí. Prostornost, pohodlí, vyšší posed - za mě dobrá volba do města a nejen tam.
3. Renault Captur 0,9Tce - velmi pohodlný a příjemný crossover. Motor je sice s turbem, ale pořád nepřímovstřikový a zatím vykazuje příkladnou spolehlivost. Captur je vevnitř prostorný, často jsou ve výbavě posuvná zadní lavice, pratelné originál potahy a vůbec dobrá výbava. Kufr je cca 400l, což už může stačit na inv. vozík, ale raději to vyzkoušejte, tak jako u ostatních vozů.
3B

Renault Clio Grandtour 0.9Tce nebo i 1.2i 54kw. Oba motory jsou nepřímovstřikové, ten první Tce je stejný jako v Capturu, ale ani atmosférická 1.2i 55kw není tak špatná, je to věc zvyku... Výhodou Clia je také, že si můžete dovolit ročníky 2017+. Clio je pohodlný vůz, který se dobře řídí, verze Grandtour je vlastně malý kombík, takže nabízí i kufr na více, než kabelku

4. Hyundai ix20/ Kia Ceed 1.4 CVVT 2016+. Opět motor do města a okolí, ale mě se po faceliftu líbí i jeho projev a kultivovanost na okreskách a dálnici, rovněž podvozek je už měkčí.. IX20/Venga je příjemná vyšším posedem a dobrým výhledem. Spolehlivost je velmi dobrá. Venga je vlastně to samé v bleděmodré, takže je možné vybírat i podle oka. Naší známí mají ix20 pátým rokem, jezdí denně a nic se nekazí, nic nerezne. To je dobrá vyzitka.
5. Fiat 500L 1.4i, asi tím překvapím, jenže motor je to opět atmosférický, nepřímovstřikový, vevnitř hodně prostoru, dobrý výhled a kufr taky už něco odveze. Fiat umí dělat malé motory a 1.4i k nim patří. Bohužel nemám ponětí jak je na tom antikorozní ochrana, takže bych po koupi nechal "nastříkat" podvozek pro jistotu.
Tož držím palec a snad tady napíšou i ostatní chlapi, co by vybírali...