0
späť
 

diskuze k tématu: Jak funguje hybridní systém pohonu?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 25.09.2005 12:39, suprekondenzatory
Videl jsem odkaz na hybrid postaveny studenty v Americe a misto akumulatoru to krmili kondikama. Vyrabejis e kondenzatory 5000 Faradu a videl jsem odkaz i na 80 000F, takze treba tudy povede cesta, jak se zbavit akumulatoru
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.04.2006 17:18, RE: suprekondenzatory
vrgada napísal:
Videl jsem odkaz na hybrid postaveny studenty v Americe a misto akumulatoru to krmili kondikama. Vyrabejis e kondenzatory 5000 Faradu a videl jsem odkaz i na 80 000F, takze treba tudy povede cesta, jak se zbavit akumulatoru
Ano, superkondenzátory ano, ale pouze na velmi malé provozní napětí a VELMI VELMI MALÝ odběr proudu, jako zálohovací zdroje pro CMOS paměti a podobně. Každý elektrikář potvrdí, že výkon elektrického motoru je snadno vypočítatelný jako hodnota napětí na motoru krát hodnota proudu protékajícího motorem krát účinnost. Nedovedu si představit elektromotor, rozjíždějící bratru 1,5 tuny těžký automobil s nějakou slušnou hodnotou zrychlení (řekněme na 50km/h za 5 - 6 vteřin), a pracující na napětí těchto kondenzátorů - běžně se vyrábějí na 5 Voltů, a ten potřebný výkon je kolem 30kW - proud tedy vychází na hodnotu 6000 Ampérů, z Coulombova zákona je náboj 1Coulomb přenesen proudem 1 Ampér za 1 sekundu, a kondenzátor nabitý nábojem 1 Coulomb na napětí 1 Volt má kapacitu 1 Farad, a z toho všeho vyplývá, že na odběr 6000 A při napětí 5 V po dobu 5 s je nutná kapacita 6000 Faradů. Ať to radši někdo přepočítá, jestli jsem správně posunul všecky desetinné čárky, ale už hodnota proudu 6 kA mi nahání hrůzu, železniční lokomotiva odebírá asi 1000 A, a ty kabely uvnitř jsou silné asi jako zápěstí, a tady nám vychází hodnota 6 x větší...
Druhá cesta je jako u vn rozvodů zvýšit napětí a tím zmenšit nutný proud, ale zase potřebujeme silnou vn izolaci, a kondenzátory na vyšší napětí jsou přiměřeně větší, těžší a objemnější, tedy celkově hůře vyrobitelné a umístitelné do omezených prostorů vozidla. Doteď jsem hovořil o dnešní dostupné technologii. Až někdo chytrý vymyslí technologii, umožňující skladování elektřiny v čemkoliv účinnějším, než jsou běžné akumulátory, bude vyhráno. Kondenzátory to ale ZATÍM určitě nejsou.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 09.08.2006 10:33, RE: suprekondenzatory
EKKAR napísal:
Ano, superkondenzátory ano, ale pouze na velmi malé provozní napětí a VELMI VELMI MALÝ odběr proudu, jako zálohovací zdroje pro CMOS paměti a podobně. Každý elektrikář potvrdí, že výkon elektrického motoru je snadno vypočítatelný jako hodnota napětí na motoru krát hodnota proudu protékajícího motorem krát účinnost. Nedovedu si představit elektromotor, rozjíždějící bratru 1,5 tuny těžký automobil s nějakou slušnou hodnotou zrychlení (řekněme na 50km/h za 5 - 6 vteřin), a pracující na napětí těcht...
Z jiněho soudku, včesku už funguje lineárnní motor, tuším že VUT Brno.
reagovať
nahlásit


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.