0
späť
 

diskuze k tématu: Ojetý Hyundai i30 – jaký diesel pod kapotu vybrat?

kategórie zaradenia témy: korejská vozidla
michalst
počet príspevkov6
dátum registrácie22.04.2010
Piatok 27.06.2014 08:55, i30
Zdravim, i30 v kombíku mám jako služební, dokonce jsem tu psal i recenzi po 100000 km. Mám nejslabší 1.6 CRDi s 66kw. Teď momentálně mám najeto necelých 160000 a stále bez výraznějších problémů. Jediné co jsem řešil byla klouzající spojka, ale tu mi vyměnili v záruce komplet . Pak akorát kotouče, destičky a jedna tyčka stabilizátoru, taktéž vyměněná v záruce. Mě osobně to auto překvapuje pro svůj zatím bezproblémový vcelku náročný provoz. Co bych naopak vytknul je kvalita některých materiálů uvnitř(zejména "kožený" potah volantu a řadičky) a slabý výkon, ve vyšších rychlostech mu už znatelně dochází dech. Proto kdybych si auto vybíral já a ne firma, tak bych šel do silnějšího 2.0 CRDi... Tak přeju šťastnou ruku při výběru...
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Pondelok 30.06.2014 12:07, 1,6 CRDi
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
reagovať
Falewick
počet príspevkov25
dátum registrácie07.09.2011
Pondelok 30.06.2014 12:56, 1.6
Z hlediska spolehlivosti určitě 1.6, dvoulitr to vyšší dynamikou nevyváží.
reagovať
radek.slivaFB
počet príspevkov181
dátum registrácie16.03.2013
Utorok 01.07.2014 08:25, RE: 1,6 CRDi
Paul napísal:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...

reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Utorok 01.07.2014 10:47, RE: 1,6 CRDi
radek.slivaFB napísal:
Paul napísal:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...


EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1325
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 01.07.2014 12:40, RE: 1,6 CRDi
Paul napísal:
radek.slivaFB napísal:
Paul napísal:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...
EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....


Koncernová 1,6 TDI samozřejmě dvouhmotový setrvačník má, minimálně ve verzi 77 kw je vždy na palubě.
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Piatok 04.07.2014 05:59, ředění oleje
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.
reagovať
xtrox
počet príspevkov233
dátum registrácie01.11.2012
Piatok 04.07.2014 08:52, RE: ředění oleje
Fanda napísal:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.


dvě možná vysvětlení příčiny:
- filtr je natolik zanesen, že auto "více regeneruje než jede"
- změnil jsme styl provozu a jezdíte více po městě
případně kombinace obou
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Piatok 04.07.2014 11:13, RE: ředění oleje
xtrox napísal:
Fanda napísal:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.
dvě možná vysvětlení příčiny: - filtr je natolik zanesen, že auto "více regeneruje než jede" - změnil jsme styl provozu a jezdíte více po městě případně kombinace obou


Jezdí se stále stejně,pravda je že po dálnici jezdím zhruba dvakrát do měsíce 160 km tam a nazpět,zbytek jsou spíš kratší cesty,ale na častější regenerace to nevypadá,nezbývá než to sledovat.
reagovať
David V
počet príspevkov2054
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 04.07.2014 11:43, RE: ředění oleje
Fanda napísal:
xtrox napísal:
Fanda napísal:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.
dvě možná vysvětlení příčiny: - filtr je natolik zanesen, že auto "více regeneruje než jede" - změnil jsme styl provozu a jezdíte více po městě případně kombinace obou
Jezdí se stále stejně,pravda je že po dálnici jezdím zhruba dvakrát do měsíce 160 km tam a nazpět,zbytek jsou spíš kratší cesty,ale na častější regenerace to nevypadá,nezbývá než to sledovat.


Kratší cestou pro diesel vnímám cokoliv pod 20 km v létě a pod 30 km v zimě.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Nedela 06.07.2014 10:39, RE: ředění oleje
Fanda napísal:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.


Jen podotknu, že upustit olej nestačí. Jestli byl naředěný naftou v takovém množství, je třeba ho vyměnit, tady se nic neušetří!
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Nedela 06.07.2014 10:41, RE: 1,6 CRDi
Pavlik napísal:
Paul napísal:
radek.slivaFB napísal:
Paul napísal:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...
EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....
Koncernová 1,6 TDI samozřejmě dvouhmotový setrvačník má, minimálně ve verzi 77 kw je vždy na palubě.


Jo má, omlouvám se za mystifikaci, spletl jsem si model...
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.