0
späť
 

diskuze k tématu: Honda cr-v druhé generace. Octavia I

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.01.2015 08:27, Honda cr-v druhé generace. Octavia I
Dobrý den, uvažuji o koupi vozu honda cr-v druhé generace kolem 150 000kč. Nemůžu se zcela rozhodnout pro palivo. Z recenzí jsem vyčetl, že benzínové motory zvláště u tohoto auta a celkově u velkých suv jsou žíznivé. Na druhou stranu můj roční nájezd kilometrů je opravdu minimální. cca do 5 tisíc za rok. Nejčastěji \"couračky\" do nejblyžšího města tj kolem 10km, a zpět. Myslíte že by diesel u tohoto auta hodně trpěl na kratší vzdálenosti?

Ta samá otázka Octavia první generace pod 150 tis. kč, Myslíte, že by motor 1.9 tdi např 66kw nebyl vhodný, všude se dočítám, že je to opravdu odolný motor?

za případnou odpověd velice děkuji
reagovať
David V
počet príspevkov2054
dátum registrácie16.05.2007
Streda 28.01.2015 10:35, Volba motoru
Krátké jízdy nemá rád žádný motor, ale diesel je na tom přece jen hůře. Díky vyšší hmotnosti a o trochu vyšší účinnosti se pomaleji ohřívá, což se pak negativně projevuje na životnosti motoru, ale i systému čištění spalin. Při tak malém nájezdu a předpokládané dobré kondici motoru se Vám ještě žádné nedostatky nemusí projevit a jeho pořízení se "vyplatí" Vyplatí je v uvozovkách kvůli naprosto zanedbatelné roční úspoře na palivu ve výši max. 5000 Kč.
V tomto případě bych volil rozhodně benzín, a to z těchto důvodů:
- krátké trasy zvládá lépe, protože se dřív dostane na provozní teplotu, nejezdí podchlazený a nekoroduje zevnitř (ředění oleje kondenzovanou vlhkostí)
- nepotřebuje přídavná zařízení na ohřívání motoru, aby začal rozumně topit
- je výrazně méně citlivý na kvalitu paliva
- v zimě se nebudete bát startů při velkých mrazech (nízký tlak ve válci nebo zacpaný palivový filtr)
- je tišší a kultivovanější (méně se chvěje)
- výrazně méně zapáchá (je ekologičtější)
- když už se stane, má levnější opravy

reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Streda 28.01.2015 12:44, RE
V tomto případě bych volil benzín, najedete málo a diesel nemá význam. Ale přece jen pár poznatků k OI 66-81 kw (rotačka). Měl jsem na firmě 66ky a ty auta jezdila i krátké trasy skoro denně, když s tím jela účetní do města něco vyřizovat. Auta se prodávala skoro se 400 tisíci najetými a s původními turby atd, takže tyto motory vydrží bezprobémů i krátké trasy. Navíc nesouhlasím s tvrzením, že je to choulostivé na kvalitu paliva, tyto motory sežerou v podstatě všechno, Vím o OI, která najela 250000 km na bionaftu a jezdila by doteď , kdyby se neprorazila olej. vana a motor se nezadřel. JInak s tím topením to taky není tak žhavé, mě to topilo vždy do 2km a moje OI 81 Kw topí taktéž stejně. A se startováním jsem problém v životě neměl, pokud jsem si nenechal v autě svítit a nevybila se baterka , Takže tahle varianta 66/81 je v pohodě, akorát se bojím, že už na rozumný kus nenarazíte. Nicméně ve Vašem případě bych volil benzín., jak jsem psal na začátku.
reagovať
David V
počet príspevkov2054
dátum registrácie16.05.2007
Streda 28.01.2015 13:30, RE: RE
driver111 napísal:
V tomto případě bych volil benzín, najedete málo a diesel nemá význam. Ale přece jen pár poznatků k OI 66-81 kw (rotačka). Měl jsem na firmě 66ky a ty auta jezdila i krátké trasy skoro denně, když s tím jela účetní do města něco vyřizovat. Auta se prodávala skoro se 400 tisíci najetými a s původními turby atd, takže tyto motory vydrží bezprobémů i krátké trasy. Navíc nesouhlasím s tvrzením, že je to choulostivé na kvalitu paliva, tyto motory sežerou v podstatě všechno, Vím o OI, která najela 250000 km na bionaftu a jezdila by doteď , kdyby se neprorazila olej. vana a motor se nezadřel. JInak s tím topením to taky není tak žhavé, mě to topilo vždy do 2km a moje OI 81 Kw topí taktéž stejně. A se startováním jsem problém v životě neměl, pokud jsem si nenechal v autě svítit a nevybila se baterka , Takže tahle varianta 66/81 je v pohodě, akorát se bojím, že už na rozumný kus nenarazíte. Nicméně ve Vašem případě bych volil benzín., jak jsem psal na začátku.


Souhlasím, můj příspěvek byl obecný.
Staré TDi jezdily na všechno. S topením tomu věřím jen za předpokladu, že se auto nastartovalo, oškrábaly se okna a pak po ujetí 2 km začalo topit.
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Streda 28.01.2015 13:50, RE: RE
David V napísal:
driver111 napísal:
V tomto případě bych volil benzín, najedete málo a diesel nemá význam. Ale přece jen pár poznatků k OI 66-81 kw (rotačka). Měl jsem na firmě 66ky a ty auta jezdila i krátké trasy skoro denně, když s tím jela účetní do města něco vyřizovat. Auta se prodávala skoro se 400 tisíci najetými a s původními turby atd, takže tyto motory vydrží bezprobémů i krátké trasy. Navíc nesouhlasím s tvrzením, že je to choulostivé na kvalitu paliva, tyto motory sežerou v podstatě všechno, Vím o OI, která najela 250000 km na bionaftu a jezdila by doteď , kdyby se neprorazila olej. vana a motor se nezadřel. JInak s tím topením to taky není tak žhavé, mě to topilo vždy do 2km a moje OI 81 Kw topí taktéž stejně. A se startováním jsem problém v životě neměl, pokud jsem si nenechal v autě svítit a nevybila se baterka , Takže tahle varianta 66/81 je v pohodě, akorát se bojím, že už na rozumný kus nenarazíte. Nicméně ve Vašem případě bych volil benzín., jak jsem psal na začátku.
Souhlasím, můj příspěvek byl obecný. Staré TDi jezdily na všechno. S topením tomu věřím jen za předpokladu, že se auto nastartovalo, oškrábaly se okna a pak po ujetí 2 km začalo topit.


Jo tak s tím topením, je fakt, že ty auta občas když je třeba škrábu nastartované, ale ikdyž nejsou a a hned jedu, tak je to fakt tak ty 2km, mám to od domu přesně ty 2km k jedné křižovatce a tam už mi jde teplý vzduch z výdechů.
Nicméně bufík je bufík, vyhřáté auto po ránu je bomba, tomu se ani benzín s rychlým nástupem topení nevyrovná Ale to jsme už mimi téma.
reagovať
vita09
počet príspevkov2
dátum registrácie28.01.2015
Streda 28.01.2015 15:53, octavia
Mockrát děkuji za odpovědi. Jen mi to ještě nedá, pokud bych tedy vybral octávii 1.9 tdi 66kw na couračky ( cesta do města 10km) s lehkou nohou bych se mohl dostat na jakou spotřebu? Odahdoval bych tak 6,5 litru? Pokud bych sáhl po benzínu např. 1.6 mpi tak si myslím, že pojedu určitě za víc... A za předpokladu, že bych narazil na pěkný a nestočený kus, tak by mě mohli případné neduhy dieselu minout.
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Streda 28.01.2015 16:51, RE: octavia
vita09 napísal:
Mockrát děkuji za odpovědi. Jen mi to ještě nedá, pokud bych tedy vybral octávii 1.9 tdi 66kw na couračky ( cesta do města 10km) s lehkou nohou bych se mohl dostat na jakou spotřebu? Odahdoval bych tak 6,5 litru? Pokud bych sáhl po benzínu např. 1.6 mpi tak si myslím, že pojedu určitě za víc... A za předpokladu, že bych narazil na pěkný a nestočený kus, tak by mě mohli případné neduhy dieselu minout.


Ono se s tím motorem při couračkách po městě dle pal. počítače dá jet s lehkou nohou klidně pod 6. Já mám teď 81 Kw a dlouhodobě jezdím za 5,7 dle dotankování a to je 60% okresky a 30% město a 10% dálnice a to se necourám, jezdím svižně. S tou 66kou co jsem měl ve firmě je to podobné. To že bude auto stočené je jedna věc, je otázka o kolik, ale prioritně bych se díval na celkový stav auta. Já to řešil cca před pár lety, kdy jsem vracel firemní 66ku a potřeboval jsem k té mojí 81ce ještě jedno auto a tenkrát jsem raději volil stilo JTD, protože jsem se už bál technického stavu jedničkových oktávek.Nicméně bratrovi se mi v prosinci podařilo sehnat O1 4x4 s 1.9 tdi, což už je motor PD, ale ještě jeden z těch méně poruchových a měla najeto 112 tisíc (zjišťováno přes vin u kamaráda ve vw) a cena byla 120 tisíc, takže ano dá se sehnat, ale chce to trpělivost a nebrat první leštěnku. S tou 1.6mpi počítejte po městě cca 9 litrů. Na dleší trasu se dá jet kolem 6-7.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 28.01.2015 21:50, RE:
Dobrý den. V případě hondy bude určitě lepší volbou šáhnout po benzínovém motoru, který má sice vyšší spotřebu, při Vašem ročním nájezdu okolo 5 tis. km ročně to však oproti dieselu nebude takový rozdíl, navíc získáte absolutně spolehlivý stroj. U octavie je legendární devatenáctistovka skutečně sázkou na jistotu a nevadí jí ani provoz na krátké vzdálenosti. Najít ji zachovalou v dobrém stavu ale nebude vůbec jednoduché.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.