citácia:
reakce na: Amemura, 09.01.2025 09:11 (Ahoj,budu se brzy dívat po jin ...)
Mondeo Mk4 mám, podobné stáří, motor benzín 2.3 s automatem, ale vybral jsem si ho protože jsem našel kousek s hodně malým nájezdem. Jezdí dobře, ale ten motor s hydrodynamickým měničem prostě dost žere. Ve městě klidně přes 13 litrů, na dálnici a okreskách něco přes 8 litrů.
Pro normálního člověka s malým nájezdem bych volil pouze atmosférický benzín 2.0 s manuálem. A to jen v tom případě, že bych našel nějaký kousek s malým nájezdem. Tento motor totiž trpí často na zvýšenou spotřebu oleje, pokud už olej žere, je to velký problém (ničí to katalyzátor a pak jsou problémy s emisemi). Problémem je, že to není nijak poznat, i když to bere litr oleje na 1000 km, tak za tím nejsou žádné modré oblaky kouře. Problém způsobuje zaseklý termostat na otevřeném velkém okruhu, takže motor hlavně v zimě jezdí dlouho studený a následně se vydřou vložky válců. Pokud se termostat zasekne a často se jezdí krátké trasy (zejména v zimě), tak ve 200 tisících km to začne žrát olej. Pokud se podaří najít kousek s prokazatelně malým nájezdem, tak bych kontroloval jak rychle se motor v zimě ohřeje. Jestli to je po pár kilometrech, je to ještě OK. A pak stejně preventivně výměnu termostatu.
Naftové motory bych moc nedoporučoval, těch problémů, které majitelé řeší je mnoho. Základní benzínová 1.6 je na tak těžké auto slabá, i ten dvoulitr je tak akorát. Ecoboost motory jsou velký potenciál problémů a převodovky Powershift to samé. Tam hrozí opravy za hodně peněz.
Interiér Mondea je hodně trvanlivý a když už je osezený bok sedáku řidiče, tak to znamená nájezd klidně 400 tisíc km a ne jak se obvykle udává 160 tisíc.