0
späť
 

diskuze k tématu: Výběr kvalitního sedanu/liftbacku

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, japonská vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní
Manhart
počet príspevkov5
dátum registrácie22.04.2016
Piatok 22.04.2016 04:28, Výběr kvalitního sedanu/liftbacku
Dobrý den
Přečetl jsem od Vás spoustu článků, ale stále se nemohu rozhodnout.
Chystám se pořídit auto ale nemohu se pohnout ke konečnému výběru z několika důvodů.
Nájezd si netroufám odhadovat. Zhruba čtvrtinu roku na každodenní dojíždění do práce, zbytek občasně přes týden po městě a víkendy s nějakým tím výletem na hory s více lidma apod. Jinak nejčastější obsazení pouze řidič s občasným spolujezdcem.
Co se týče zkušeností - studuji v oboru a jsem ještě na vysoké škole, v autech se i rád hrabu a je to moje hlavní záliba. Nějaké zkušenosti jsem již stačil nasbírat, vyzkoušel jsem okolo dvaceti aut. Doposud jsem osobně vlastnil pouze felicii. K autům se vesměs chovám ohleduplně a šetřím je, ale taky se rád svižněji svezu. Silnější motor a dobré jízní vlastnosti bych s radostí uvítal.

Rozpočet okolo 70-100 tisíc možná lehce přes. V této sumě zapoctena i rezerva na opravy, takže na horní hranici na opravy moc nezbyde.
S rozpočtem souvisí první problém a to ten, že nevím zda pořídit nějakého otloukánka, něco lepšího nebo to nejlepší co si mohu dovolit.
Nejraději bych byl za liftback popřípadě sedan ale nebráním se i kombi. O Hatchbacku a kupé neuvažuji. Preferuji spíše větší auta ale není to prioritou. Mezi mé priority patří: pokud možno dobrá antikorozní ochrana, dobré jizdní vlastnosti a brzdy, dobrá dostupnost a cena náhradních dílů a možnost opravy svépomocí.